Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råkade dra interna extra H-disken till papperskorgen


Explorer

Rekommendera Poster

Jag skulle dra några bildfiler till papperskorgen. Tydligen var också min 300GB Samsung extra interna hårddisk markerad. Rubbet följde med till papperskorgen, som jag kvick i fingrarna tömde i samma sekund. Nu är min interna extra hårdisk försvunnen.

Nästan - på en enda plats finns den att se: I Skivverktyg.

Är den vid fullt liv och hur gör jag för att få den på plats i vänsterfältet under "x x:s dator" och på skärmen. Jag gör inga drastiska åtgärder innan jag får tips om hur.

Tänker inte ens stänga eller göra omstart tills vidare för att inte riskera att sabba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har med största sannolikhet bara avmonterat disken. Om jag inte minns helt åt skogen så är det enklaste sättet att få tillbaka den att logga ut och logga in igen. Det finns förmodligen något sätt att montera den i skivverktyg, men jag minns inte hur och jag sitter inte vid macen nu.

 

Edit: Se där ja, Balooba visste bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh - what a Release ! Tack så märkbart mycket, Mr. Balooba. Jag hade hunnit överväga om jag skulle hoppa från balkongen nu i eftermiddag eller om jag skulle vänta tills i morgon.

Jag hade inte sett den möjligheten du nämner för Skivverktyg, hade bara markerat den övre symbolen (som ju kallas HD). Snett nedanför till höger ligger då den enhet som

ger möjlighet till kommando Lägg på skrivbordet.

Den här incidenten blir också en spark i baken att äntligen göra en ny backup till min stora externa HD. Tack för allt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...