Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone tethering problem


Axzy

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har skaffat mig en Macbook Pro som jag trivs mycket bra med, men en sak kan jag inte få ordning på. Internetdelningen på iPhone funkar endast över Bluetooth. När jag stoppade in iPhonen för första gången i datorn dök en "internetplats" upp som hette "ethernet adaptor" eller något liknande, men dumt nog så klickade jag bort den för att jag inte visste vad det var. Nu försöker jag få det att funka via USB, men jag kan inte ens få iPhonen att bli "blå" (uppe i statusraden) och jag undrar om någon kan hjälpa mig :P

 

Tack på förhand

Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa nu att köra internet delning via bluetooth och det funka fint.

 

Gjorde så här på Mac:

Systeminställningar --> Delning --> Bluetooth-delning. + Starta Bluetooth

 

På iPhone

Inställningar --> Allmänt --> Nätverk --> Internetdelning --> På via bluetooth och då startar du bluetooth på iPhone såklart

 

Sedan parallellkopplar du enheterna därefter går du in på Mac - Systeminställningar --> Bluetooth och markerar iPhone 3G S och trycker på kugghjuls ikonen och väljer Koppla till nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa nu att köra internet delning via bluetooth och det funka fint.

 

Gjorde så här på Mac:

Systeminställningar --> Delning --> Bluetooth-delning. + Starta Bluetooth

 

På iPhone

Inställningar --> Allmänt --> Nätverk --> Internetdelning --> På via bluetooth och då startar du bluetooth på iPhone såklart

 

Sedan parallellkopplar du enheterna därefter går du in på Mac - Systeminställningar --> Bluetooth och markerar iPhone 3G S och trycker på kugghjuls ikonen och väljer Koppla till nätverk.

 

Jo men via bluetooth har jag fått det att funka, det är via usb det inte går... enligt iPhones användarmanual står det "På en Mac dyker ett fönster upp med meddelandet ”Ett nytt nätverksgränssnitt har

upptäckts” första gången du ansluter." Om jag råkade trycka bort den anslutningen första gången jag anslöt, hur gör jag så att datorn tror att jag ansluter iPhonen för "första gången" igen?

Går det att göra så :P

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå av och på teathering på telefonen och koppla in den så tror den kanske att det ær førsta gången igen.

Annars kan du sækert gå in på nætverksinstællningarna och lægga till den manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå av och på teathering på telefonen och koppla in den så tror den kanske att det ær førsta gången igen.

Annars kan du sækert gå in på nætverksinstællningarna och lægga till den manuellt.

 

Hm... nope, "första gången"-rutan ploppade inte upp :( Men vet du hur man kan ställa in den manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under nætverksinstællningarna och klicka på att lægga till ny enhet så borde du kunna lægga till den.

Jag har tyvær inte i huvudet hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under nætverksinstællningarna och klicka på att lægga till ny enhet så borde du kunna lægga till den.

Jag har tyvær inte i huvudet hur det ser ut.

 

JA! Efter lite meckande så lyckades jag fixa internet tethering ;) tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det så att man måste ha 10.5.7 för att kunna köra tethering via usb?

Får det att funka via blåtanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Är det så att man måste ha 10.5.7 för att kunna köra tethering via usb?

Får det att funka via blåtanden.

 

Senaste Itunes lär du behöva iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! Efter lite meckande så lyckades jag fixa internet tethering ;) tack för hjälpen

 

ja!

förklara.

jag får det att funka på två olika datorer, båda 10.5.

men inte den med 10.4.11.

hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berätta för mig också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...