Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Macbook Pro 13 på Mediamarkt i Norrköping


darkshippo

Rekommendera Poster

Ska förmodligen hoppa på Applebåten och låta min gamla Acer vila i frid. Någon som vet vad för tillbehör man skall köpa m.m. Datorn kommer förmodligen inhandlas på Mediamarkt i Norrköping. Någon som har erfarenhet vid köp därifrån? Tänkte mest på service och personal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpte AirPort express och extreme på mediamarkt i Norrköping, tycker personalen var ok med de frågor jag hade i alla fall köpte MBP 13" via applestore för det blev mer rabatt. Kan rekomendera incase sleave som "väska" till din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min MBP på MediaMarkt men i Stockholm. Gick bara in och hämtade ett paket och gick till kassan. Tror kanske inte att de är de rätta att snacka Apple med men vad vet jag... Om du har bestämt dig för vad du ska ha så är det ju bara att slå till! Du kommer inte att ångra dig! Precis som OlaBola skriver är ett hett tips att skaffa ett "sleave" om du planerar att släpa runt på datorn. Annars ingår det mesta du behöver när du köper en Mac. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska skaffa en kabel så du kan koppla den till en skärm.

 

Tjing/Gojlos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på Media Markt i Malmö, och de hade en kille som satt i "Apple-hörnan" som kunde väldigt mycket. Sedan de andra tog bara betalt och så vidare.

 

Jag köpte en Steelseriers mus för 700 för ca 1 år sen. Och otroligt nog har den gått sönder 4 gånger. och 4 ggr har jag fått en ny i handen på under 5 minuter. Nu är det iofs en väldigt mycket mindre värd produkt. Men pga den servicen jag fått så köpte jag min Macbook Pro 13 där. ;)

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har en butik i butiken enligt apples hemsida. Erfarenheten ifrån MM i Malmö och delvis i Lund är att om man går dit så ska där finnas personal som är utbildade just på apples sortiment och tillbehör.

Sist jag var förbi i butiken i Malmö så stod en kvinna med sin vita macbook vid appelhörnans vita disk och fick hjälp med frågor och handhavande av sin dator av vad det verkade trevlig och kunnig personal.

 

Värt att veta är att var du än köper din appelprodukt så har kan man alltid gå till närmaste machandlare för att få hjälp och service. Även om du köpt den med högre studentrabatt på applestore så kan du alltid gå ner till machandlaren på stan för att få hjälp eller reparationer utförda på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska förmodligen hoppa på Applebåten och låta min gamla Acer vila i frid. Någon som vet vad för tillbehör man skall köpa m.m.

 

Läs "Väskor, fodral, sleevez"-tråden i detta forum för diskussion kring fodralfrågan samt ryggsäckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tacka för alla tips jag har fått. Skriver för närvarande på min MacBook Pro 13" och skriver detta inlägg. Den är helt enkelt otroligt. Från att ha varit windowsanvändare sedan 3.1 kom så känns det som om man är en newbie och ska lära sig allt på nytt. Även de enklaste sakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...