Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har Licensnyckel - Saknar skiva - Win XP Professional


nyfiken-gul

Rekommendera Poster

Har lyckats med att repa sönder installationsskivan. Hur gör jag för att få tag i en ny?Går det att ladda ner på ett legalt sätt? Eller måste jag sitta i telefonkö?

Använder windows sparsamt, men till några program som inte finns för mac. Det är ju inte livsavgörande, men det skulle ju vara bra om jag kunde fortsätta använda de program jag har..Jag har en licensnyckel till win xp, det som gör att jag inte kan använda mina program är att jag bytt dator från PPC till Intel. Själva windowsdelen är oförändrad, men behöver installeras om.

Hoppas någon människa på detta forum har ett enkelt svar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är nog att själv ringa till Microsoft tror jag. Skulle tro de fixar det åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samvetsfråga.. Jag hade nog dragit ner en XP ISO.torrent och använt min serial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ladda ner en kopia är väl det smidigaste, men var då medveten om att du bryter mot upphovsrättslagen (oaktat att du har en licens!), eftersom licensen inte ger dig rätt till exemplarframställan och särskilt inte från en olovlig förlaga (12 § URL). Jag skulle ringa och se om jag kunde få en ny (alt. ladda ner den på laglig väg via MS:s hemsida, om det går).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du laddar ned en kopia - se till att du får rätt variant, version och språk. Licensnyckeln är anpassad till en viss typ av licens som kräver en viss typ av skiva. Om du tex har en OEM-licensnyckel så fungerar det inte med en fullicensskiva...och så vidare. Ha även koll på att du inte får ned en "moddad" skiva, dvs knökfull med diverse otäckheter...

Nya skivor kan du säkert köpa annars, men de kan nog kosta rätt blodigt - typ 3-500 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du laddar ned en kopia - se till att du får rätt variant, version och språk. Licensnyckeln är anpassad till en viss typ av licens som kräver en viss typ av skiva. Om du tex har en OEM-licensnyckel så fungerar det inte med en fullicensskiva...och så vidare. Ha även koll på att du inte får ned en "moddad" skiva, dvs knökfull med diverse otäckheter...

Nya skivor kan du säkert köpa annars, men de kan nog kosta rätt blodigt - typ 3-500 kronor.

 

Bra du påpekade det, det glömde jag, sorry! Det funkar som sagt inte med en OEM serial till en Corporate CD tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...