Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur ska jag använda fstream?

Scrat

Recommended Posts

Tankade ner Fstrem men nu vill jag lusna på rixfm , men fatta inte hur jag gör.

Någon som vet? när man läser reviews verka det vara så lätt men inte för mig tyvärr ;/

En liten stund så ska jag posta en skärmdump, så ser du hur det ska ställas in.

Så här ser det ut. Gå till favoriter och tryck edit, klicka på add new webradio.

Så här ska det se ut:

post-44230-1249505537_thumb.png

Här är hela URL:en

post-44230-1249505634_thumb.png

tack :-)

Hur får du tag i dessa adresser ?

Finns det fler ? :-)

post-44230-1249569540_thumb.png

post-44230-1249569564_thumb.png

Det räcker du skriver i URL och döper den under "Name". Bitrate tror jag den fixar själv.

Nu var jag allt snäll du :P:travolta:

Vilken sån radio app är bäst är det Fstream eller ?

Har själv bara testat Fstream och tycker det funkar bra med att lägga till de stationer jag vill lyssna på. Sedan har jag hört att andra rekommenderat programmet Wunder Radio, kan ju vara värt att kolla in..

Vilken sån radio app är bäst är det Fstream eller ?

Wunder Radio funkar också bra, men jag har för mig att det kostar en liten slant.

Fördelen med Fstream är att det är ett väldigt resurssnålt program som inte tar särskilt mycket kraft/minne från datorn och kan dessutom ställas in så att det inte syns i dockan utan styrs helt och hållet genom en liten meny som lägger sig till höger i menyraden. Nackdelen med Fstream är väl att det är lite bökigt att lägga till och sortera kanaler, gränssnittet är inte så mycket att hänga i julgran (möjligt att det blivit bättre på senaste, har inte använt det på ett bra tag).

Yes, de funkar i Fstream. Det är bara att kopiera adresserna för de kanaler du vill lyssna på.

Snackar du iPhone nu?

Ja, det var väl det tråden handlade om och iphone programmet Fstream...

Bra, undrade för någon annan pratade o Mac programmet i något inlägg.

• 2 months later...
Har själv bara testat Fstream och tycker det funkar bra med att lägga till de stationer jag vill lyssna på. Sedan har jag hört att andra rekommenderat programmet Wunder Radio, kan ju vara värt att kolla in..

Wunderradio är mycke bättre, söker själv upp alla svenska stationer !!

Tycker internet radio box är den bästa radio app i App Store. Kostar endast 7kr och kan spela upp alla stream (mp3, aac, wma, asf, mms, asx, pls, m3u).

Inte ens wunder radio klarar det så bra som Internet Radio Box och den kostar mycket mer ;)

Varmt rekomenderar

• 2 weeks later...

Har lite frågor.

Vill kunna lyssna på radiosportens direktsändningar från elitserien men har bara provat Fstream men då måste man hitta någon direkt länk, någon som vet hur man hittar just det till elitserien?

Eller kan man välja på wunderradio och få upp sändningarna där?

Annars om det finns något annat alternativ för live sändningar från elitserien är jag tacksam för det :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...