Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Något sitter löst inne i min 3Gs


andersgson

Rekommendera Poster

Hallå.

 

När jag lägger ner min iphone eller slår lite lätt på området kring kameran låter det som nått sitter löst där inne, ska det va så eller är det nått som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå.

 

När jag lägger ner min iphone eller slår lite lätt på området kring kameran låter det som nått sitter löst där inne, ska det va så eller är det nått som är fel?

så skall det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så skall det vara.

Ok, vad är det för mekanism som låter? e lite nyfiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl grejen som känner att man tex skakar telefonen så den byter låt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl grejen som känner att man tex skakar telefonen så den byter låt?

aha ok tackar, misstänkte att det kunde vara nått sånt, men ville vara säker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl grejen som känner att man tex skakar telefonen så den byter låt?

 

Öh, nej. Den grejen skakar definitivt inte runt så man känner det.

 

Kanske är mekanismen för autofokus som inte är helt solid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, nej. Den grejen skakar definitivt inte runt så man känner det.

 

Kanske är mekanismen för autofokus som inte är helt solid?

inte känner men hör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte känner men hör

 

Hmmm... finns ett sådant ljud även på min gamla 3G om man skakar den ordentligt precis intill örat. Misstänker att det är knapparna eller någon ledning inuti telefonen som inte sitter 100% fast hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört och reagerat på samma ljud.

Min gissning är att det är mekaniken som skapar vibrationerna när iPhone är i tyst läge.

Någon som håller med? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det iallafall fler än jag som har det där, så då borde det kanske inte va nått fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett läte i min 3Gs. Man hör det tydligt när man lägger ned telefonen på bordet. Ett vibrerande ljud... Märkligt. Låter som något har lossnat i den eller inte är riktigt fastskruvat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte bara knappen för ljudlöst som "glappar" lite då?

 

Inte här i alla fall. Testade hålla fast min knapp ordentligt och skakade lite, låter fortfarande. Ett slags klickande ljud, som jag dock bara får om jag skakar den medvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara simkortshållaren då? Eller den sitter säkert mer fast.

Jag har samma ljud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accelerometer, kompass, autofokus, vibrator you name it. Det finns mekaniska delar i telefonen, klart att de rör på sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accelerometer, kompass...[]...klart att de rör på sig!

 

Nu är det väl så att vare sig accelerometern eller kompassen rör på sig mer än möjligtvis på elektronnivå :skrattaat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl så att vare sig accelerometern eller kompassen rör på sig mer än möjligtvis på elektronnivå :skrattaat:

 

Men de sitter löst right! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har haft exakt samma "fenomen" på min 3GS sen jag fick den. Hörde det direkt jag la den på ett bord. Ngt skramlar lite. Skulle kunna vara autofokusmekanismen kanske, men jag vet inte.

 

Dock har det börjat skramla från ngt annat nu oxå när man skakar lite på telefonen. Det hörs tydligt att det är från ngt annat.

 

Det är inte ngn av knapparna som är lös, det har jag kontrollerat.

 

Dessutom har jag en gulaktig och ljussvagare skärm på min 3GS än på min 3G telefon, precis som startaren av denna tråd: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=102955

 

Annars fungerar min 3GS utmärkt, så det känns inte direkt som ngn idé att lämna in den ännu iaf och vara utan den och i värsta fall få tillbaka en med värre fel. Sånt var jag med om 3 ggr med min 3G, hehe.

 

Dock är jag nyfiken på om det är andra som har ngt som skramlar i sina 3GS telefoner, eller märkt att skärmen är mer gultonad och ljussvagare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3Gs låter också knasigt om jag lägger ner den lite "för hårt" :(

 

Min telefon är en aning gulare, knappt märkbart, och den är definitivt inte ljussvagare än min förra 3G. Dock är texterna mycket klarare i 3Gsen och jag märkte även en lite förbättring av (kommer inte på vad det heter), skärmen, när man kollar från sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag upplever också det lilla oljud som ni pratar om. Jag tycker att det är irriterande, men det verkar ju inte vara ovanligt. Vore intressant om någon visste vad det är som orsakar ljudet. Det låter ju tyvärr som om något vore sprucket eller löst där inne...

 

/V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...