Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Videokameror som stödjs för iMovie o Final Cut Express


macfanatiker

Rekommendera Poster

macfanatiker

Hej .. !!

 

Sitter o ska ta o beställa mig en videokamera (canon) med inbyggt minne men vill väldigt gärna veta så att den verkligen stödjs av Finat Cut Express o av iMovie 09. Någon av er där ute som vet var jag kan finna var det finns angivet ?

 

Tack på förhand för svar ..

 

Mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macfanatiker
Du kunde inte skriva modellen du tänkt på? :fundersam:

 

Du förlåt här tänkte inte riktigt på en specifik modell utan tänkte på om de fanns en lista med angivna modeller ... men de modeller jag har spanat in mest är Canon Legria HF S10 och Canon Legria HF20 med inbyggt minne på 32 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förlåt här tänkte inte riktigt på en specifik modell utan tänkte på om de fanns en lista med angivna modeller ... men de modeller jag har spanat in mest är Canon Legria HF S10 och Canon Legria HF20 med inbyggt minne på 32 GB

 

Dom ska fungera perfekt då dom spelar in med AVCHD. Canon brukar iofs alltid fungera bra då dom inte brukar låsa in sina kameror i helt konstiga codecs och filformat utan bara följa standarder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macfanatiker
Dom ska fungera perfekt då dom spelar in med AVCHD. Canon brukar iofs alltid fungera bra då dom inte brukar låsa in sina kameror i helt konstiga codecs och filformat utan bara följa standarder. :)

 

Du de låter kalasfint o veta de så att man slipper köpa något som inte alls fungerar som de är tänkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macfanatiker

 

Perfekt o fint med de länkarna så att nu har jag lagt en order så får man se sen hur den kommer att fungera sen kameran mot både iMovie o Final Cut Express

 

Tack så mycket för länkarna ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för länkarna ..

Väl bekomme.

 

Jag glömde nämna att om en kamera saknas i listorna så har man ingen som helst aning om den fallerat testet eller inte testats alls. I det sistnämnda fallet kan kameran mycket väl fungera.

 

EDIT: Stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...