Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är du nöjd med din iPhone 3gs?


Edsbyn

Är du nöjd med din iPhone 3gs  

132 medlemmar har röstat

  1. 1. Kryssa i det alternativ du tycker

    • Super nöjd! Den var mycket bättre och snabbare än vad jag trodde
      78
    • Nöjd. Den är precis som jag trodde att den skulle vara
      47
    • Besviken. Inte alls som jag trodde att den skulle vara. hastigheten är inte alls så som jag trodde den skulle vara
      2
    • Bedrövlig. Är otroligt besviken på den och kommer sälja den inom kort.
      5


Rekommendera Poster

Är överraskad och lyrisk då detta är min första och enda iPhone finner jag den otroligt fascinerande i gränssnitt, design osv.

 

Är dessutom otroligt besviken och frustrerad då jag efter 2 dagar måste lämna in den på service, se min tidigare post:

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=101639

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Är supernöjd med min uppgradering!!! 2G -> 3G ... Kände inte att det var speciellt värt att byta upp till 3GS. Röstade därför inte i denna poll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte denna 3g s som ersättning för min Htc touch pro och intrycket är ett enda stort WOW,varför köpte jag inte en tidigare. Det enda jag kommer på att klaga på är det att den är så fruktansvärt hal att den lätt glider ur näven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte denna 3g s som ersättning för min Htc touch pro och intrycket är ett enda stort WOW,varför köpte jag inte en tidigare. Det enda jag kommer på att klaga på är det att den är så fruktansvärt hal att den lätt glider ur näven.

 

Det finns skal som ger ett bättre grepp. Skyddar telefonen samtidigt. Bara ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har haft den en vecka nu och har följande att säga om mitt byte från min SE P990i till iPhone:

 

+ Snabbheten och stabiliteten

+ Designen och gränssnittet

+ App Store och alla dess möjligheter

+ Musikspelaren

+ Mailen

+ Surf på vanliga websidor

+ Röststyrningen funkar klockrent för mig, har prövat många röststyrningar innan i både telefoner och Bilar med GPS men ingen har funkat så felfritt som denna.

+Kameran är ju kanonbra och med detta mikroobjektiv behöver ingen mer än 3 megapixels. Ska jag ta foton tar jag min systemkamera, denna duger till "bilder".

+ och mycket mer!

 

- Batteritiden, låt gå att man pillar mycket men min P990 köpte jag begagnad, hade alltid 3G och W-lan igång men den höll längre. Sen har jag upplevt att procenten ökar ibland, d.v.s. att jag har mer batteri än för 5 minuter sedan utan laddning...

- Jag hade möjlighet att skapa och redigera Office-filer på min P990, finns inte som standard. Ja, jag vet "there's an App for that" men jag vet inte vilken jag skall använda och har inte hittat någon med bra betyg.

- Högtalaren till telefonen upplever jag sämre. Hör sämre vad folk säger i telefon. Inga problem i headsetet dock.

- Att inte Apple har en inbyggd RSS-läsare som fungerar via Push. RSS är ju klockrent på en mobil enhet då man får sammanfattningarna och kan välja själv vad man vill fördjupa sig i.

- Vissa saker är lite väl låsta, men det är ju Apples signum ;) Skulle t.ex. vilja kunna redigera mina foton i olika album direkt på telefonen och kunna välja att se alla meddelanden från alla användare i en lång lista.

 

Ja detta är vad jag kommer på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft den en vecka nu och har följande att säga om mitt byte från min SE P990i till iPhone:

 

+ Snabbheten och stabiliteten

+ Designen och gränssnittet

+ App Store och alla dess möjligheter

+ Musikspelaren

+ Mailen

+ Surf på vanliga websidor

+ Röststyrningen funkar klockrent för mig, har prövat många röststyrningar innan i både telefoner och Bilar med GPS men ingen har funkat så felfritt som denna.

+Kameran är ju kanonbra och med detta mikroobjektiv behöver ingen mer än 3 megapixels. Ska jag ta foton tar jag min systemkamera, denna duger till "bilder".

+ och mycket mer!

 

- Batteritiden, låt gå att man pillar mycket men min P990 köpte jag begagnad, hade alltid 3G och W-lan igång men den höll längre. Sen har jag upplevt att procenten ökar ibland, d.v.s. att jag har mer batteri än för 5 minuter sedan utan laddning...

- Jag hade möjlighet att skapa och redigera Office-filer på min P990, finns inte som standard. Ja, jag vet "there's an App for that" men jag vet inte vilken jag skall använda och har inte hittat någon med bra betyg.

- Högtalaren till telefonen upplever jag sämre. Hör sämre vad folk säger i telefon. Inga problem i headsetet dock.

- Att inte Apple har en inbyggd RSS-läsare som fungerar via Push. RSS är ju klockrent på en mobil enhet då man får sammanfattningarna och kan välja själv vad man vill fördjupa sig i.

- Vissa saker är lite väl låsta, men det är ju Apples signum ;) Skulle t.ex. vilja kunna redigera mina foton i olika album direkt på telefonen och kunna välja att se alla meddelanden från alla användare i en lång lista.

 

Ja detta är vad jag kommer på just nu.

 

QuickOffice är vad du är ute efter antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket nöjd, jämfört med min gamla SonyEricsoon T630... så det går ju inte att jämföra eg.

 

Några detaljer retar mig dock..

• Jag vill kunna flytta filer mellan telefonen och datorn... det ter sig löjligt att funktionen finns men är låst.

Många program som man köper/laddar hem stödjer inte heller möjligheten utan förlitar sig på iTumes säkerhetsbackup.

Hur gör man om man vill ha kvar några filer från telefonen och vissa ifrån backupen?

 

• Tråkigt att inte tangentbordet inte kan vridas i alla program... mina fingrar är för stora för stående tangentbord.

 

• Batteritiden är för begränsad. Daglig laddning krävs.

 

Men mest av allt.... mycket nöjd. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QuickOffice är vad du är ute efter antar jag.

 

Ja och nej, Quickoffice är bra, men jag har ingen nytta av Excel och PowerPoint. Vill ha en bra textredigerare då jag skriver mycket låttexter på resande fot (och gående). "Notebooks" har jag hittat, någon som har erfarenhet av detta program?

 

Helst ska det ju inte kosta något, man är ju smålänning (om än inflyttad)...

 

Jag vill ha möjlighet att öppna och lagra .doc och .pages-filer samt spara rtf eller txt, gärna med formatteringen möjlig i telefonen.

 

Det kanske blir Quickoffice jag får nyttja ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft den i drygt 2 veckor nu och hittar nya schyssta appar hela tiden. Bästa prylen som finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt nöjd - har haft nokias business mobiler innan och trott att dom var fräcka..;) Svårt att tänka mig att gå tillbaka nu måste jag säga. Enda minus är att vibrationen inte fungerar...ska vänta ett tag tills det finns fler telefoner på lager innan jag reklamerar. Vet inte om det spelar roll men det känns svårt att lämna ifrån sig den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och nej, Quickoffice är bra, men jag har ingen nytta av Excel och PowerPoint. Vill ha en bra textredigerare då jag skriver mycket låttexter på resande fot (och gående). "Notebooks" har jag hittat, någon som har erfarenhet av detta program?

 

Helst ska det ju inte kosta något, man är ju smålänning (om än inflyttad)...

 

Jag vill ha möjlighet att öppna och lagra .doc och .pages-filer samt spara rtf eller txt, gärna med formatteringen möjlig i telefonen.

 

Det kanske blir Quickoffice jag får nyttja ändå?

 

Wow... det här är kanske lite off-topic, men det slog mig just... och rätta mig om jag har fel... MEN!

 

Kulturarbetare vill ha tekniken gratis. Tekniker vill ha kulturen gratis.

Kan vi inte bara komma överens och få alla andra, vanliga, människor att betala vårt uppehälle? Paradigmskifte ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super nöjd med telefonen, mjukvaran, känslan, utseende och allt.

 

Men jäpp nu kom den.... Jag har upptäckt små hårfina sprickor i plasten, vid PÅ/AV knappen, vid micen och där skruven som sitter vid mikrofonen.

 

Känns jäkligt tråkigt, jag har inte ens hunnit få den första räkningen alltså inte ens en månad.

Jag vet att detta problem har funnits med den vanliga 3G, men vet inte hur dom gör, om dom byter ut telefonen eller bara skalet. Har ringt till Tre men dom visste inte.

 

Vill inte lämna in den nu, det kommet att ta hundra år att få tillbaka den. Speciellt nu om jag nu skulle få en ny, när det finns det en massa som folk väntar på leverans.

Vet inte om jag ska vänta ett par vekor eller lämna in den nu.

 

Har inte någon av er haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nöjd med det mesta, men det jag har märkt som är kasst är att det inte gick att föra över mina kontakter via bluetoth från min gamla SE lur. Känns bara löjligt att det inte ska fungera, är ju bara en programmeringssak. Sen är batteritiden för dåligt, och tar rätt lång tid att ladda med tycker jag. Grejjen med Li-On batterier är ju att de ska laddas fort. Batterier till min skruvdragare laddas mycket fortare (ca20min).

En sak till jag märkte nu när jag skrev detta (från luren) är att det är irriterande att man inte kan stega sig tillbaka och redigera en bokstav i ett ord utan måste radera och skriva om.

 

Den är inte perfekt men lätt den roligaste luren jag haft hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow... det här är kanske lite off-topic, men det slog mig just... och rätta mig om jag har fel... MEN!

 

Kulturarbetare vill ha tekniken gratis. Tekniker vill ha kulturen gratis.

Kan vi inte bara komma överens och få alla andra, vanliga, människor att betala vårt uppehälle? Paradigmskifte ftw!

Haha! Ja det ligger sanning i det du säger, frågan är om vi gör någon skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till jag märkte nu när jag skrev detta (från luren) är att det är irriterande att man inte kan stega sig tillbaka och redigera en bokstav i ett ord utan måste radera och skriva om.

 

Det kan man visst? Håll fingret på ordet så kommer förstoringsglaset upp. =)

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en svart 16Gb 3G-S direkt i butik den 31/7 och det är min första iPhone. Förra telefonen var en N95 8Gb som för övrigt var en av de bästa telefonerna jag någonsin haft.

 

Mitt huvudsakliga störningsmoment efter denna tid med iPhonen är att kvalitén inte verkar så solid som känslan av att hålla i själva telefonen vill ge sken av. Jag läser hela tiden om diverse sprickor i plast, skärm, missfärgningar,repor osv. Jag har själv problem med att aluramen redan efter tre veckor börjar bli ordentligt repig på nedre framsidan. Detta trots att telefonen alltid ligger ensam i fickan. Baksidan börjar också uppvisa tendenser till repor. Jag har ett silikonfodral men hatar utseendet plus att jag anser att en mobil ska klara av att användas varsamt utan att få repor. Mina före detta mobiler har alltid varit i bra skick efter två års användning.

 

Andra grejen jag stör mig på är att den verkar skicka iväg SMS som MMS ibland om SMS:et är för långt. Fel på inställningarna, fel hos Tre eller fel på telefonen?

 

Varför kan man inte välja att ha en låt som väckningssignal utan att fippla med audiko och göra ringsignaler?

 

Varför kan man inte använda telefonen som USB-minne?

 

Varför fungerar inte bluetooth som hos andra tillverkare?

 

Vid användning av telefonen i sängen exempelvis tippar skärmen automatiskt så den blir liggande. Störande...

 

Kameran är faktiskt inget vidare jämfört med Nokians 5 Mpx med Carl Zeiss-optik.

 

På plussidan kan nämnas att gränssnittet är fantastiskt användarvänligt och att touchskärmen är oslagbar i sin funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra grejen jag stör mig på är att den verkar skicka iväg SMS som MMS ibland om SMS:et är för långt. Fel på inställningarna, fel hos Tre eller fel på telefonen?

Om man skriver i fältet "rubrik" så blir det automatiskt ett mms, sms har ju inte stöd för rubriker. Det kan vara en förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skriver i fältet "rubrik" så blir det automatiskt ett mms, sms har ju inte stöd för rubriker. Det kan vara en förklaring.

 

 

När jag svarar på SMS så trycker jag bara på fältet ovanför tangentbordet och så skriver jag. Är detta rubrikfältet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag svarar på SMS så trycker jag bara på fältet ovanför tangentbordet och så skriver jag. Är detta rubrikfältet?

Det står ju "Ämne" på översta raden. Om du markerar och skriver där så blir det "ämne" och därigenom ett MMS. Ställ dig på raden under och skriv så blir det inget ämne och därigenom ett SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nöjd med min celb%20(7).gifDen var faktiskt bättre än vad jag trodde och jag hade höga förväntningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju "Ämne" på översta raden. Om du markerar och skriver där så blir det "ämne" och därigenom ett MMS. Ställ dig på raden under och skriv så blir det inget ämne och därigenom ett SMS.

 

 

Det finns bara två rader man kan skriva på och det är fältet där man skriver in mottagare och sen ett fält ovanför tangentbordet där man kan skriva in meddelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara två rader man kan skriva på och det är fältet där man skriver in mottagare och sen ett fält ovanför tangentbordet där man kan skriva in meddelandet?

På min så är iaf fältet för meddelande indelat i två delar, den övre där det står "Ämne" och den undre där det inte står någonting. Svårt att visa utan skärmdumpar... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nöjd med det mesta, men det jag har märkt som är kasst är att det inte gick att föra över mina kontakter via bluetoth från min gamla SE lur. Känns bara löjligt att det inte ska fungera, är ju bara en programmeringssak. Sen är batteritiden för dåligt, och tar rätt lång tid att ladda med tycker jag. Grejjen med Li-On batterier är ju att de ska laddas fort. Batterier till min skruvdragare laddas mycket fortare (ca20min).

En sak till jag märkte nu när jag skrev detta (från luren) är att det är irriterande att man inte kan stega sig tillbaka och redigera en bokstav i ett ord utan måste radera och skriva om.

 

Den är inte perfekt men lätt den roligaste luren jag haft hittills.

 

Det du kan göra är att synca över alla kontakter till din dator först, sen till iPhonen, funkar perfa iaf om du har en mac.

Problem #2 svarade Katana på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...