Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken typ av mobilt bredband?


Novalie

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en MacBook och har sedan innan Glocalnets mobila bredband. Går det på ca 3 MB så är jag nöjd, men ofta går det ner och är för långsamt för att Safari ens ska fungera. Ofta får jag logga ner och logga upp flera gånger för att det ska komma igång

 

Någon som har tips på något bättre mobilt bredband som verkligen fungerar och är hyfsat snabbt? :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla såna modem ær riktigt dåliga. Bæsta tæckning har væl telia vad jag vet.

Gå in på bredbandskollen.se och kolla vad du får.

Jag har aldrig kommit upp i øver 3Mbps med mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tre ger mig 5,5Mbps i utkanten av Karlskoga(dær jag bor) och ca 3Mbps lite mer centralt i karlskoga.

 

bara ett exempel.

 

 

Det spelar nog ingen roll vilken op. man væljer før hastigheten faktiskt då de flesta erbjuder samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Men är det ofta de inte fungerar alls, även om de är långsamma ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver inte alls vara fel. Snarare så att om man sitter på landet så är det färre personer som ansluter just till den masten och behöver dela bandbredd. I staden så delar man mast med betydligt fler personer och bandbredden räcker inte till.

 

Ett bra exempel är ju under storhelger eller vid populära evenemang t ex melodivestivalen då många försöker skicka/ringa samtidigt.

Ett annat är under vätternrundan i Motala då det under det stora loppet går riktigt dåliga att surfa via mobilt bredband pga den höga belastningen på mobilnätet. Detta fastän det sägs att det sätts upp flera tillfälliga master till detta tillfället.

Funkade mycket bättre under hela veckan innan då vi också var i Motala. Även deras trackingsystem av de tävlande ute på banan via SMS funkar kasst och har väldigt lång eftersläpning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte få någon anslutning alls kan ju inte vara normalt. En sak att det går långsamt, men ingen anslutning ær inte acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppkopplingen löste sig när jag fick ordning på musen som låste sig stup i kvarten. Var det inte Mac som aldrig skulle hänga sig... :citation:

 

Någon annan som har problem med att pekaren/musen låser sig? Fick rådet av suporten att ta ut batterier och sätta in det igen. Och det funkade! ...i två dagar. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppkopplingen löste sig när jag fick ordning på musen som låste sig stup i kvarten. Var det inte Mac som aldrig skulle hänga sig... :citation:

 

Någon annan som har problem med att pekaren/musen låser sig? Fick rådet av suporten att ta ut batterier och sätta in det igen. Och det funkade! ...i två dagar. :chockadskeptisk:

det låter ju märkligt vad är det för slag mus du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du med trådlös mus via bluetooth? det är många som ar problem med bluetooth...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningen Mobils test visade att Telia har bäst täckning för samtal. Tre har bästa (snabbaste) mobila bredbandet. Nu fanns regionala skillnader som du kanske kan/bör tänka på.

 

http://www.mobil.se/artikel/telia_och_tre_...073432-500.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...