Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kör Windows 7 gratis på din Mac


Pocahontas

Rekommendera Poster

Jag fick någon error första gången jag laddade ner RC'n på Winfails hemsida. Lite surt med mobilt bredband och 300kbit :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu installerat Win7 via VirtualBox, plättlätt :)

Men tittar nu på datumet, sen när började man skriva MM-DD-ÅÅÅÅ? Alltså dagen i mitten, eller det kanske är så man gör i USA? Eller är det bara jag som har det? post-38229-1249509364.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tittar nu på datumet, sen när började man skriva MM-DD-ÅÅÅÅ? Alltså dagen i mitten, eller det kanske är så man gör i USA?

Amerikanare liksom engelsmän har ju aldrig nånsing haft nån form av mätenhet som har nån form av logik bakom sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikanare liksom engelsmän har ju aldrig nånsing haft nån form av mätenhet som har nån form av logik bakom sig...

Nej du, och det här är väldigt ologiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade också..... nej tillbaka till windows blir det inte.

Angående datum... Ja det är så man skriver i usa.

Nix, här blir det inget windows användande, förutom ett spel.

Men annars tyckte jag det såg mycket mer användarvänligt ut än vista/ xp plus att de lyckats med aktivitetsfältet! Rip-off från dockan i Mac? Absolut, men ändå. Tycker hela skiten ser snyggt ut, med mycket smarta finesser!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då börjar problemen direkt... När jag startat spelet och allting så gissa vad som händer, skärmen blir helt flimrig och den ger mig bluescreen. Borde jag givit den mer video minne eller har jag gjort något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då börjar problemen direkt... När jag startat spelet och allting så gissa vad som händer, skärmen blir helt flimrig och den ger mig bluescreen. Borde jag givit den mer video minne eller har jag gjort något fel?

Spel är inget som lämpar sig att köra på en virtuell maskin. Du bör satsa på Bootcamp i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel är inget som lämpar sig att köra på en virtuell maskin. Du bör satsa på Bootcamp i stället.

Okej :irriteradtjej:

Men just vad tror du är problemet, att jag gett den för lite minne eller så? Spelet har rekomenderat att man ska ha 256 MB RAM minne, och nu gav jag windows 512 MB så det känns inte som ett problem. Men antar att det har med 3D och videominnet att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtualisering anvænder inte korrekta drivrutiner tex.

Testa bootcamp så skall du se att det går bættre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte undra på att en del får trojaner. Laddar ner och installerar vad som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ja skulle köra windows 7 med virtualbox, skall endast ha det till ett Pokertracker program (holdém manager). kommer det funka bra med windows 7 eller bättre om man kör XP med virtualbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar nu, men Win 7 är inte alls sig likt win XP (som är det senaste innom Win serien jag testat)

Många frågor uppstår i mitt lilla huvud :P

Frågor som jag troligtvis inte bör ställa är (macForum U-Know)

Fast å andra sidan så säjer ju "Mac" i Mac vs PC reklamen att nu kan du köra Windows på Mac så nu är Mac den ända dator du behöver :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar nu, men Win 7 är inte alls sig likt win XP (som är det senaste innom Win serien jag testat)

Många frågor uppstår i mitt lilla huvud :P

Frågor som jag troligtvis inte bör ställa är (macForum U-Know)

Fast å andra sidan så säjer ju "Mac" i Mac vs PC reklamen att nu kan du köra Windows på Mac så nu är Mac den ända dator du behöver :P

 

XP ær ifrån 2001 vetu ;)

Hænt en del sedan dess :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki ska vi ställa frågor i winwos forumet lr i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker ju att det är lite laggigt när man kör virtuelt. går det att ändra pånågotvis? så att programmen flyter på bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker ju att det är lite laggigt när man kör virtuelt. går det att ändra pånågotvis? så att programmen flyter på bättre?

Mer RAM, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer RAM, kanske?

1500 mb har ja till de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1500 mb har ja till de?

Om det är vad du har tilldelat Windows borde det räcka. Om det är vad du har totalt i datorn borde du skaffa mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är vad du har tilldelat Windows borde det räcka. Om det är vad du har totalt i datorn borde du skaffa mera.

 

 

Har 4gb totalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fungerade med VirtualBox? :)

ViaSat Video on demand uteslter Mac-användare.

Finns det något sätt att kringgå det, dvs kan man på Mac använde det Microsoft-verktyg som de pålurats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...