Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

varför???????


Cykelpumpen_DFF

Rekommendera Poster

Nils Holmlöv hade ett personligt intresse i forumet, han tyckte nämligen det var kul! Arbetsnarkoman som han är så jobbade han långt mer än 8 timmar om dagen. Alla prioriterar olika och att vi har Andreas ska vi skatta och lyckliga över, han är engagerad och skulle inte förvåna mig alls om vi får se honom som chefredaktör om några år.

 

Heja Andreas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv hade ett personligt intresse i forumet, han tyckte nämligen det var kul! Arbetsnarkoman som han är så jobbade han långt mer än 8 timmar om dagen. Alla prioriterar olika och att vi har Andreas ska vi skatta och lyckliga över, han är engagerad och skulle inte förvåna mig alls om vi får se honom som chefredaktör om några år.

 

Heja Andreas!

Åja, jag har nästan lika många inlägg som Andreas och då joinade jag ändå så sent som i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Nils Holmlöv hade ett personligt intresse i forumet, han tyckte nämligen det var kul! Arbetsnarkoman som han är så jobbade han långt mer än 8 timmar om dagen. Alla prioriterar olika och att vi har Andreas ska vi skatta och lyckliga över, han är engagerad och skulle inte förvåna mig alls om vi får se honom som chefredaktör om några år.

 

Heja Andreas!

Oj, vilket beröm! :blush:

Min ambition är givetvis att bli chefredaktör, på vilken tidning och när återstår att se.

 

Till Valters försvar bör man säga att han faktiskt driver två(!) tidningar: Dagens Miljö och MacWorld.

Ni förstår säkert att det finns vissa saker han måste prioritera ned för att hinna göra tidning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför så mkt spam??? samma folk som skriver hela tiden, och på spam trådar???

Att det är samma folk som skriver hela tiden är förståss lite tråkigt, skulle vara roligare om fler var aktiva. nu är det inte så, och det innebär att samma namn dycker upp väldigt ofta i trådarna.

 

Det du kallar spamtrådar, tex "kan vi räkna till 100", är förståss inte så speciellt innehållsrika trådar, men det är allt lite kul att tramsa till det ibland också, allt behöver ju inte vara problemlösning.

Utan frisnack-delen, skulle forumet antagligen drabas av väldigt mycket mer offtopic, eller tappa aktivt deltagande medlemmar. Jag tror inte att de flesta som är här och skriver, gör det för att enbart hjälpa andra, utan även för att man tycker det är kul, när man kan hjälpa andra, och att "träffa" personer man känner igen.

Om det enda man skrev var "reparera rättigheterna", "installera om systemet" etc, skulle nog inte många tycka att det var särskillt kul att stanna kvar här, och då skulle möjligheten att få hjälp minska drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storebror

hur min avatar kom till får jag berätta en annan gång... :vissla:

Du satt och svepte en whiskey med en cowboy, inte sant?! :o

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cykelpumpen_DFF
varför så mkt spam??? samma folk som skriver hela tiden, och på spam trådar???

Att det är samma folk som skriver hela tiden är förståss lite tråkigt, skulle vara roligare om fler var aktiva. nu är det inte så, och det innebär att samma namn dycker upp väldigt ofta i trådarna.

 

Det du kallar spamtrådar, tex "kan vi räkna till 100", är förståss inte så speciellt innehållsrika trådar, men det är allt lite kul att tramsa till det ibland också, allt behöver ju inte vara problemlösning.

Utan frisnack-delen, skulle forumet antagligen drabas av väldigt mycket mer offtopic, eller tappa aktivt deltagande medlemmar. Jag tror inte att de flesta som är här och skriver, gör det för att enbart hjälpa andra, utan även för att man tycker det är kul, när man kan hjälpa andra, och att "träffa" personer man känner igen.

Om det enda man skrev var "reparera rättigheterna", "installera om systemet" etc, skulle nog inte många tycka att det var särskillt kul att stanna kvar här, och då skulle möjligheten att få hjälp minska drastiskt.

jo men de trådarna jag på pekar spårar ju alltid ut. till slut har de inget med trådarna att göra utan de handlar bara om att folk skickar ut skit. och jag fattar inte varför? har de inte bättre saker att göra igentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh! de trådarna var ju urspårade redan från början, inget att gnälla över!

 

Värre är det när seriöst ställda frågor besvaras med nonsens, då tappar man snabbt sugen att vara här och delta i diskussionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men de trådarna jag på pekar spårar ju alltid ut. till slut har de inget med trådarna att göra utan de handlar bara om att folk skickar ut skit. och jag fattar inte varför? har de inte bättre saker att göra igentligen?

Urspårning av trådar brukar ske gradvis. Alltså, att man skriver nått som har med ämnet att göra, sen citerar nån det, utan att det har någon speciell anknytning till det ursprungliga ämnet, och sen fortsätter tråden på det spåret istället.

Friheten att kunnna komentera något, utan att det hör till ämnet, är bra att den finns. Utan den friheten skulle många diskussioner inte tas upp.

Det är ganska sällan specifika trådar om sakfrågor i de mer inricktade forumdelarna spårar ur, men det händer. Att frisnacktrådarna gör det är ofta kul. De trådar som ursprungligen handlar om problemlösning ska hest inte göra det, om det inte handlar om vidare lösning av nästan samma problem.

 

Sen finns det ju dom trådar som aldig var någon dirakt mening innehållsmässigt, tex tidigare nämda "kan vi räkna till 100", som enbart är till för nöjes skull, antar jag. Visst finns det ganska säkert någon som tycker att det är viktigt med många inlägg. Jag gör det inte. Men att passera 1000 inlägg var ju lite kul, bara för sakens skull. Det är ungefär som att fira år 2000, om man inte tror på att Jesus, eller åtminstone inte att han föddes år 0. Jag antar att många firade lite extra den nyårsaftonen, för lite mer än 4 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cykelpumpen!!! ( Jag måste vara tokig som pratar med en cykelpump............... ^_^ ...) Du har ett nummer som indikerar att du är ny medlem. Du kanske har surfat här en längre tid, vad vet jag....

 

Vi är några stycken som tycker (uppenbart...) att det ät trevligt att umgås lite "off topic"... altså med sk trams eller "spam" ( fel ord tycker jag.....) Jag misstänker att du inte alltid är 100% korrekt när du umgås med dina kompisar, för om du var det så skulle du nog inte ha några kompisar.......... :vissla: På samma sätt är det här. Kör de "seriösa" trådarna om du vill... umgås lite om du vill.....

 

Dessa trådar med "trams" har blivit fler med tiden kanske som ett reslutat av att vi har sänkt garden och mellan alla tips även snackar lite annat. Det blir liiite enformigt att snacka zappa pram.... eller om de nya samplingarna till Garageband....

 

Man måste ju inte delta i alla trådar om man inte vill... och som jag har skrivit flera gånger:

Välkommen att starta trådar som DU vill ha. Bli aktivare. Förändra forumet åt ditt håll. Det är fritt fram! Jag vill det och skulle bli glad om flera engagerade sig....

 

Väkommen till forumet! (Om jag inte har sagt det förut............)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kunde inte sagt det bättre själv. (w00t) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...