Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Organisera foton i iPhone?


hoff

Rekommendera Poster

Sitter och leker med min nya 3GS när jag kommer på att jag skulle vilja kunna organisera foton som jag tagit med iPhonen i olika mappar. Hur gör man det, har provat, googlat men hittar inte hur man gör. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte. Det får du göra på din dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det inte finns direkt i mobilen, men går ju som sagt organisera i datorn. iPhoto 09 :bultandehjarta:.

 

Har faktiskt en fråga angående iPhoto: sortera osv går fint, men mina bilder geotaggas inte på kartan automatiskt. Har visserligen inte testat med 3GS, men funkade inte när jag hade min 3G..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det inte finns direkt i mobilen, men går ju som sagt organisera i datorn. iPhoto 09 :bultandehjarta:.

 

Har faktiskt en fråga angående iPhoto: sortera osv går fint, men mina bilder geotaggas inte på kartan automatiskt. Har visserligen inte testat med 3GS, men funkade inte när jag hade min 3G..

 

Hmm hur ser man geotaggningen isf? Ser man det i telefonen eller i iPhoto?

Ska prova ta en bild å se vad som händer.

Jodå mina blir geotaggade. Syns om man väljer "Get info" på filen i mac os

 

Aha man behöver senaste iPhoto för att kunna använda det. Det har jag inte ;(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hur ser man geotaggningen isf? Ser man det i telefonen eller i iPhoto?

Ska prova ta en bild å se vad som händer.

 

Alltså man såg den, men var tvungen att lägga till varje bild manuellt i geotaggning på "platser" tror jag.. Inte så kul när jag fotat en massa bilder på flera ställen runt om i Sverige och utomlands..

 

Har tyvärr inte iPhoto 09 på MB, men kan kolla imorgon. Det jag undrar är alltså om bilderna man tar dyker upp på "platser" i iPhoto 09, utan att man måste lägga dit dem manuellt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså man såg den, men var tvungen att lägga till varje bild manuellt i geotaggning på "platser" tror jag.. Inte så kul när jag fotat en massa bilder på flera ställen runt om i Sverige och utomlands..

 

Har tyvärr inte iPhoto 09 på MB, men kan kolla imorgon. Det jag undrar är alltså om bilderna man tar dyker upp på "platser" i iPhoto 09, utan att man måste lägga dit dem manuellt!

 

Har tyvärr inte iPhoto 09 så där kan jag inte hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte iPhoto 09 så där kan jag inte hjälpa dig.

 

Tack ändå! Någon annan som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, bilderna tyker upp i platser :) Fast ibland blir det lite galna taggs ;) Men det funkar jävligt bra ändå, vet inte hur jädra många bilder jag tagit och det är bara några få som är rejält felplacerad :P (både utomhus och innomhus som är felplacerade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...