Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri MacBook Pro


Keu

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt mig en ny Mac, men missade det att den nya macken kommer eller har kommit. Jag har den "gamla" macen som inte har den nya sortens batteri. Är det möjligt att byta batteri till det nya. SD läsaren bryr jag mig inte om. Har haft en sån på min gamla PC och aldrig använt det. Men jag vill ha de nya batteriet med 7 timmar...

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope.. går ej att byta. Har du köpt den ny över disk eller begagnad? Har du köpt den ny så ska den ha haft sänkt pris eftersom den är en utgående produkt.

 

Antar att du inom 14 dagar kan returnera den och byta mot den senaste modellen, dock då mot pristillägg för mellanskillnaden i priset.

 

Tänk dock på att du på den förra generationen har ett bättre grafikkort och expresscard som är mer användbart än en SD-läsare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dock på att du på den förra generationen har ett bättre grafikkort och expresscard som är mer användbart än en SD-läsare...

 

Bättre grafikkort? På vilket sätt är det nya grafikkortet sämre och det gamla bättre? Nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... jag fick betala fullpris på den 19.900 på ElGiganten. Så det var inget beg här inte.

Bättre grafikkort än den nya, hur kommer det sig?

 

Så jag skulle kunna gå tillbaka och fråga om mellanskillnaden eftersom denna var en utgående modell? Eller är det försent nu?

:chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre grafikkort? På vilket sätt är det nya grafikkortet sämre och det gamla bättre? Nyfiken.

 

http://store.apple.com/se/browse/home/shop...pro?mco=MTE4NDY

 

Tog kanske felaktigt för givet att det handlade om den billigaste 15" modellen.

Den har endast 9400M medan förra modellen har dubbla kort dvs 9400M + 9600M GT

 

Nu vet vi inte vilken spec av MBP som det handlar om, men om de säljer förra modellen till fullt pris så hade jag klagat och försökt få pengar tillbaka. Apple och deras ÅF säljer själv ut sina utgående modeller till nedsatt pris från samma dag som den nya modellen lanseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som det handlar om är en MBP 2,66 320hd 4gig ram 9400m och 9600m GT

Köpte den hos elgiganten och de har nu, efter det jag har köpt eller så hade de den nya nu när jag köpte.

 

Då får jag se vad jag kan göra.

 

Och om batteriprocenten bara uppgår till 99% när laddaren sitter i. Skall det inte bara stå laddat?

 

Många frågor, men är helt grön när det gäller Mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...