Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läser ej vissa PDF-filer


elins

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har lite problem med min nya macbook när det gäller att läsa vissa pdf-filer. Den läser av och öppnar i programmet "Förhandsvisning" vanligtvis, men denna gången står det att det är ogiltligt format, den kan dock öppna mina gamla pdf-filer. Måste jag ladda ner ett annat program (och isåfall vilket att rekommendera?) eller är det något annat tok?

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt ovanligt att det finns skadade pdf-er på olika sajter. Har du en länk till "din" pdf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan de bli skadade? Min pdf (eller dom) som inte går att öppna är mina lönebesked som kommer på mailen i ett vanligt dokument. Det verkar lustigt att de vore skadade då de alltid har gått öppna innan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan de bli skadade? Min pdf (eller dom) som inte går att öppna är mina lönebesked som kommer på mailen i ett vanligt dokument. Det verkar lustigt att de vore skadade då de alltid har gått öppna innan!

Är det lönebesked (säg från förra året) som du kunnat öppna innan, men inte längre kan öppna? Eller är det bara det senaste beskedet som du inte kan öppna (och aldrig kunnat)?

 

Du kan ju alltid testa med Adobe Reader.

http://get.adobe.com/se/reader/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gamla pdf-filer som jag kunnat öppna innan (och prövade även nu på PC'n som står brevid mig och då gick det också att öppna filerna)

 

Tack så mycket för länken, provar med det. Men det är ändå knepigt att Förhandsvisning bara läser vissa pdf-filer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gamla pdf-filer som jag kunnat öppna innan (och prövade även nu på PC'n som står brevid mig och då gick det också att öppna filerna)

 

Tack så mycket för länken, provar med det. Men det är ändå knepigt att Förhandsvisning bara läser vissa pdf-filer....

Japp, märkligt är det.

Testat att reparera skivbehörigheterna och en omstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur reparerar man skivbehörigheterna?

Apples program Skivverktyg (i verktygsmappen), välj din disk uppe till vänster och klicka på knappen Reparera Skivbehörigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gamla pdf-filer som jag kunnat öppna innan (och prövade även nu på PC'n som står brevid mig och då gick det också att öppna filerna)

 

Tack så mycket för länken, provar med det. Men det är ändå knepigt att Förhandsvisning bara läser vissa pdf-filer....

 

Fungerar även de nya filerna som du inte kan se i förhandsvisning på din PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...