Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport verktyget hänger sig och tappar kontakt med Expressen


bogren

Rekommendera Poster

Hej!

Jag köpte en airport express i våras som jag använder för att streama musik från datorn till min stereo, men jag har även en annan router. Det betyder att expressenblir ett "mellanstopp" i nätverket vad jag kan förstå? Det funkar jättebra. Tills jag kommer på att jag behöver göra några inställningar ex öppna portar och liknande (vilket har funkat bra innan) men nu verkar det som att expressen fungerar som nån extra brandvägg. Det kvittar vilken port jag försöker öppna i brandväggen dom är ändå låsta när jag kollar (jag har öppnat portar förr så jag vet hur man gör). OS Xs brandvägg är inställd på att släppa igenom all trafik för tillfället.

 

När jag öppnar airport verktyget för att kolla inställningar och så vidare så hittar den expressen och allt ser bra ut, men trycker jag på "fortsätt" eller "manuella inställningar" så hänger sig programmet och tappar kontakten med nätverket. Sedan får jag gå ner och starta om den andra "riktiga" routern för att få nätverket att fungera igen. Varför blir det så?

 

Nu har jag även skaffat mig en VPN tjänst. Jag skapade en nu vpn anslutning i nätverksinställningar och skrev in allt rätt med lösenord och servernamn osv. och fick kontakt verkar det som. Men när jag kollar min publika ip så är den samma som innan.

 

Kanske blev lite rörigt nu men jag har precis vaknat :D

 

Alltså, varför hänger sig airportverktyget när jag försöker öppna inställningarna?

 

Har expressen nån slags inbyggd brandvägg som jag behöver öppna för VPN tjänsten eller för att öppna portar och kan det va den som gör att vpn tjänsten inte funkar?

Hur gör jag för att få igång en VPN tjänst bakom en router överhuvud taget? har hört att de kan bli lite problem?

 

Vill gärna att tjänsten ska fungera då jag redan betalt för den :cry:

hoppas på snabba svar :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med Aftonbladet istället! :totaltgalen:

 

Jag hatar dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...