Semmelman Postad 28 Maj, 2004 Share Postad 28 Maj, 2004 Nu har jag ställt till det, igen… Hade ju värmeproblem med mitt nya D-Link DSL-300G modem så jag försökte uppdatera firmwaret, men jag lyckade aldrig. Idag försökte jag igen och prövade olika browsers för att se om det skulle hjälpa, det gjorde inte det (fast med Opera gick snabbare) men sista gången under uploadingen av firmwaret låste sig nog browsern (väntade flera minuter) så jag tvingade den att avsluta. Och det skall man ju undvika varnade dom för, nu har modemet ingen firmware alls och står bara och blinkar förvirrat och kan inte bli kontaktad, jag har startat om dator å modem och nollställt i hålet bak och prövat det mesta. Nu har jag ställt till det, oreparabelt va? Men jag funderar hur gör de egentligen på fabriken, för firmwaret finns ju inte när chipset tillverkas utan måste laddas in senare nån gång, hur gör de det, varför kan jag inte göra det nu?! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 29 Maj, 2004 Författare Share Postad 29 Maj, 2004 Jag är ett klåfingrigt klantarsel, hjälp! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CyberPet Postad 29 Maj, 2004 Share Postad 29 Maj, 2004 Kan tyvärr inte svara på ditt problem. Låter inte kul att det står och blinkar. Men har du garanti kvar på den så kontakta säljaren, eller kontakta tillverkaren och fråga vad du ska göra. Det var väl deras egen firmwareuppdaterare du körde så ansvaret ligger ju på dem att det funkar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 29 Maj, 2004 Författare Share Postad 29 Maj, 2004 Tack för svar Petra! Nån därute alla fall som ömkar mig lite… Då måste jag vänta till efter helgen. Hoppades på nåt tips att testa. Nja, felet är mitt och ansvaret för det mitt, men får väl ringa dem sen, å skicka in den och få vänta månader på att få tillbaka den… Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 4 juni, 2004 Författare Share Postad 4 juni, 2004 Ville bara meddelst mitt nya modem tala om att supporten var jättebra på D-Link, trots att det var tveksamt om vem som var ansvarig för felet skickade de ett nytt modem på egen inrådan utan att jag sade ett knyst, gratis, plus skickade de med förbetald fraktsedel till det gamla, så det kostade mig ingenting! :tummeupp: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst iMatte Postad 4 juni, 2004 Share Postad 4 juni, 2004 Jag har oxå bra erfarenheter av d-links support och särskilt deras utbytesgaranti. Under de år jag hade nätverksansvar på min arbetsplats hade jag ofta anledning att utnyttja den, eftersom deras grejer gick sönder hela tiden. Switchar, mediakonverters och hubbar small som glödlampor. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semmelman Postad 4 juni, 2004 Författare Share Postad 4 juni, 2004 Det där var oerhört svårt att veta hur man skall ta iMatte, positivt eller negativt, det kanske var både och, pogativt? Mitt ursprungliga problem kvarstår emellertid, det nya modemet blir oxå varmt fast det är nedkopplat, jag tror inte jag lyckades uppgradera det heller, men jag vågar inte framhärda, det får vara varmt så länge det håller, har jag tur smälter det inom ett år så får de skicka en nyare modell… Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.