Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stora problem med mitt D-link modem


Semmelman

Rekommendera Poster

Nu har jag ställt till det, igen… Hade ju värmeproblem med mitt nya D-Link DSL-300G modem så jag försökte uppdatera firmwaret, men jag lyckade aldrig. Idag försökte jag igen och prövade olika browsers för att se om det skulle hjälpa, det gjorde inte det (fast med Opera gick snabbare) men sista gången under uploadingen av firmwaret låste sig nog browsern (väntade flera minuter) så jag tvingade den att avsluta. Och det skall man ju undvika varnade dom för, nu har modemet ingen firmware alls och står bara och blinkar förvirrat och kan inte bli kontaktad, jag har startat om dator å modem och nollställt i hålet bak och prövat det mesta. Nu har jag ställt till det, oreparabelt va?

 

Men jag funderar hur gör de egentligen på fabriken, för firmwaret finns ju inte när chipset tillverkas utan måste laddas in senare nån gång, hur gör de det, varför kan jag inte göra det nu?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte svara på ditt problem. Låter inte kul att det står och blinkar. Men har du garanti kvar på den så kontakta säljaren, eller kontakta tillverkaren och fråga vad du ska göra. Det var väl deras egen firmwareuppdaterare du körde så ansvaret ligger ju på dem att det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Petra! Nån därute alla fall som ömkar mig lite…

Då måste jag vänta till efter helgen. :cry:

Hoppades på nåt tips att testa.

Nja, felet är mitt och ansvaret för det mitt, men får väl ringa dem sen, å skicka in den och få vänta månader på att få tillbaka den… :cry::cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara meddelst mitt nya modem tala om att supporten var jättebra på D-Link, trots att det var tveksamt om vem som var ansvarig för felet skickade de ett nytt modem på egen inrådan utan att jag sade ett knyst, gratis, plus skickade de med förbetald fraktsedel till det gamla, så det kostade mig ingenting!

:tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Jag har oxå bra erfarenheter av d-links support och särskilt deras utbytesgaranti. Under de år jag hade nätverksansvar på min arbetsplats hade jag ofta anledning att utnyttja den, eftersom deras grejer gick sönder hela tiden. Switchar, mediakonverters och hubbar small som glödlampor.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var oerhört svårt att veta hur man skall ta iMatte, positivt eller negativt, det kanske var både och, pogativt? :D

 

Mitt ursprungliga problem kvarstår emellertid, det nya modemet blir oxå varmt fast det är nedkopplat, jag tror inte jag lyckades uppgradera det heller, men jag vågar inte framhärda, det får vara varmt så länge det håller, har jag tur smälter det inom ett år så får de skicka en nyare modell…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...