Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DN-test: sommarens nya mobiler


macdriver

Rekommendera Poster

Hittade denna "testen" av IPhone på DN. Ja vad säger man, är ju lätt att kritisera, men nog borde man ha några krav på kvalité och kunskap om teknik innan man publicerar/sänder något.

Och detta i vår största morgontidning.

 

http://www.dn.se/webbtv/ekonomi/dn-test-so...obiler-1.922255

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, påminner en del om när man pratar med säljare på *insert random stor elektronikkedja* :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man låter prao-elever vara med i TV.

 

För helvete hur svårt är det att ta reda på skillnaderna från tidigare modeller.

 

Hon tar inte ens upp den största nyheten dvs att den blivit snabb som fan. Finns ingen annan smartphone på marknaden som är så här rapp i navigeringen. Första smarthponen jag ngnsin provat som inte känns seg och jag har provat de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha sicken jävla dålig testare..... Man skäms ju faaan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ingen struktur alls.. Läste hela testet i pappaersversionen i DN och det gav väl inget speciellt. Tydligen var iPhone lite svår att skriva på.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kunde eventuellt kritisera var att hon nämnde antalet kamerapixlar som ett kvalitetskriterium.

Annars var det väl inte något större fel på recensionen, även om den hade mått bra av att struktureras lite bättre.

Och de slutsatser hon drog, vad var det för fel på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte inte det var så dåligt som en del vill göra gällande. Även om hon (också) tar upp MMS som om det vore en nyhet för 3GS, så nämner hon faktiskt hastigheten som en av de nya sakerna - ihop med kompass, videoinspelning och videoredigering. iPhone fick mest utrymme av alla telefoner i intervjun.

 

Bättre än så här blir det nog inte i "snutt-tv".

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte de andra telefonerna kunde fått mer utrymme. Är man intresserad av någon annan telefon än iPhone gav det webb-tv inslaget inte så mycket. De andra telefonerna fick typ 3 sekunder i rampljuset..

 

Inte mycket att dividera om egentligen men nog fanns det saker som kunde ha gjorts bättre! :)

Skriver förresten det här från min 3GS: det flyter på riktigt bra, en grym surfmaskin för att sitta i en mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd, många negativa uttryck, men ingen som talar om vad som var dåligt eller fel.

 

”Frunimmer är inte som vanliga karlar”

Vet inte jag, men man kanske inte alltid måste förklara allting. Men kanske att det beror på som du har i din presentation/understreckare att ”Fruntimmer är inte som vanliga karlar”.

Ett genusperspektiv på det hela. Att vi tänker annorlunda än dom, bla när det gäller teknik, en grov generalisering visserligen.

Läste i pappers DN (gammalmedia) om testerna, och det var tycker jag lika tunt som ozonlagret, såg sedan testen i webb DN som jag skrev ett inlägg om, och tyckte att innehållet där också var tunt.

Kan däremot hänvisa till GP och den testen där av iPhone som jag läst tidigare, skrivet av ett annat ”fruntimmer”, som jag tycker var mycket bra, så läs den som jämförelse, och kolla sedan artikeln i DN, som också ligger ute på nätet.

Eller så får vi konstatera att vi tycker olika, och för mig är det inget problem.

 

Iphone 3GS, supermobilen alla kan sköta

 

http://blogg.gp.se/teknik/2009/07/30/iphone-3gs/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man låter prao-elever vara med i TV.

 

För helvete hur svårt är det att ta reda på skillnaderna från tidigare modeller.

 

Hon tar inte ens upp den största nyheten dvs att den blivit snabb som fan. Finns ingen annan smartphone på marknaden som är så här rapp i navigeringen. Första smarthponen jag ngnsin provat som inte känns seg och jag har provat de flesta.

 

Hon säger visserligen att den är dubbelt så snabb, men det låter mer som om det är kameran som är dubbelt så snabb ;) (dubbelt så snabb än 3G)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...