Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om uppsägningstid på olika operatörer!


gaspo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag pratade med Telenor idag angående uppsägningstider. Fcik då som svar att du kan säga upp avtalet tidigast 4månader innan bindningstiden går ut. Säger du alltså då till minst tremånader innan att du vill avsluta abbonemanget när bindningstiden går ut. Så slipper du dessa 3 månaders uppsägningstid. Jag undrar om dom andra operatörerna har så? Skall köpa 3gs imorn med tre nämligen o vill veta hur det går till hos dom? Här mitt samtal med telenor:

 

Kundservice (Sandra B): “Du kan tidigast lägga in en uppsägning hos oss 4 månader innan din bindningstid går ut du, bör då kontakta oss via vår kundtjänst på 020 - 222 222 vardagara 8 - 18. Lägger du då in en uppsägning till de datumet kommer du ej få betala 3 månader ytterligare”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man inte har någon bindningstid och vill slippa uppsägningstiden på runt 3 månader så kan man slippa det om man säger att man vill göra om abonnemanget till ett kontantkort istället på direkten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vad hon menar är att du inte behöver betala ett kvartal till UTÖVER de månader du är bunden på. MEn det var kanske det du menade också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vad hon menar är att du inte behöver betala ett kvartal till UTÖVER de månader du är bunden på. MEn det var kanske det du menade också?

 

jo det vet jag! Men jag trodde inte man kunde lägga in uppsägning innan bindningstiden var slut. Inte många som vet om det tror jag. Eftersom det är bindningstid sedan uppsägningstid i 3månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det vet jag! Men jag trodde inte man kunde lägga in uppsägning innan bindningstiden var slut. Inte många som vet om det tror jag. Eftersom det är bindningstid sedan uppsägningstid i 3månader.

 

Jo bra tips det brukar iofs vara så man man glömmer lätt bort att säga upp det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...