Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Röststyrningen


Radiozo

Rekommendera Poster

Är det bara jag är eller den totalt meningslös. Den fattar ju inte hälften av vad man säger åt den. Ringer upp samtal när man ber den spela en viss låt osv. Sikken dynga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in den på rätt språk? Om det är svenska så måste man uttala artister på svenska... Mikael Jacksson liksom...

 

Men jag håller med om att funktionen är mer kul än användbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag kör på engelska. Tror jag försökt göra ngt som inte går nämligen att den den spela ett specifikt spår. VErkar bara som den tar artister eller spellistor eller album

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag kör på engelska. Tror jag försökt göra ngt som inte går nämligen att den den spela ett specifikt spår. VErkar bara som den tar artister eller spellistor eller album

enligt lilla guiden som låg med så kan man inte begära låtar nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt lilla guiden som låg med så kan man inte begära låtar nej.

 

Inte alls konstigt det inte funkade å bra för mig då haha: där satt jag och skrek åt telefonen att spela en viss låt och det hände massa andra skumma saker istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls konstigt det inte funkade å bra för mig då haha: där satt jag och skrek åt telefonen att spela en viss låt och det hände massa andra skumma saker istället

 

Haha, magiskt! Tycker inte heller röststyrningen är något speciellt. När ska man använda röststyrningen undrar jag: knappast man sitter och gastar i mullret i bussen eller liknande. Speciellt inte när enkelt kan knappa sig fram eller använda sitt headset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, magiskt! Tycker inte heller röststyrningen är något speciellt. När ska man använda röststyrningen undrar jag: knappast man sitter och gastar i mullret i bussen eller liknande. Speciellt inte när enkelt kan knappa sig fram eller använda sitt headset :)

 

Kan vara smidigt när man ska ringa upp ngn kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara smidigt när man ska ringa upp ngn kanske

 

Formulerade mig fel: syftade på musikfunktionerna. Att ringa någon är givetvis en mer användbar funktion. Gärna tillsammans med ett headset och telefonen i innerfickan ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara bra vid bilkörning m.m. Så länge det funkar okej såklart. Gäller för de som inte har någon vettig stereo(sitter på en gammal kassetstereo) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar röststyrning (Engelska) bättre på 3GS än i OSX? Det är ganska irriterande att man måste ha nästan perfekt uttal på OSX Tal för att det ska fungera.

 

Om 3GS har svenskt röststyrning så kanske vi kan hoppas på att det även kommer till Snow Leopard senare också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar röststyrning (Engelska) bättre på 3GS än i OSX? Det är ganska irriterande att man måste ha nästan perfekt uttal på OSX Tal för att det ska fungera.

 

Om 3GS har svenskt röststyrning så kanske vi kan hoppas på att det även kommer till Snow Leopard senare också?

vart hittar man röststyrning i osx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formulerade mig fel: syftade på musikfunktionerna. Att ringa någon är givetvis en mer användbar funktion. Gärna tillsammans med ett headset och telefonen i innerfickan ; )

Problemet för mig är att jag oftast har minst två nummer per person i telefonboken. Röststyrningen hittar personen, men sen måste jag ändå välja vilket nummer som ska användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart hittar man röststyrning i osx?

 

 

Systeminställningar -> Tal

 

Och sen aktivera "Speakable items"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet för mig är att jag oftast har minst två nummer per person i telefonboken. Röststyrningen hittar personen, men sen måste jag ändå välja vilket nummer som ska användas.

 

Det går utmärlt att säga tex "work" för att få telefonen att ringa den personens jobbnummer. Du beöver inte vlja manuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärlt att säga tex "work" för att få telefonen att ringa den personens jobbnummer. Du beöver inte vlja manuellt

Aha... låter ju kanon!

 

Då kommer nästa problem, det gäller att använda sig av ett system, och att sedan komma ihåg det... jag har delad faktura och därmed ett antal nummer inlagda med prefix (för att själv betala dessa samtal). Därför kan det se ut såhär på en kontakt:

 

Kalle

Kalle (prefix)

Kalle jobb

Kalle mobil

Kalle mobil (prefix)

 

vilket innebär att jag använt fler poster än bara "hem", "jobb" och "mobil". Även "fax" och "övrigt". Gäller som sagt att komma ihåg vilket nummer som ligger på vilken post. Men det är ju mitt problem... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... låter ju kanon!

 

Då kommer nästa problem, det gäller att använda sig av ett system, och att sedan komma ihåg det... jag har delad faktura och därmed ett antal nummer inlagda med prefix (för att själv betala dessa samtal). Därför kan det se ut såhär på en kontakt:

 

Kalle

Kalle (prefix)

Kalle jobb

Kalle mobil

Kalle mobil (prefix)

 

vilket innebär att jag använt fler poster än bara "hem", "jobb" och "mobil". Även "fax" och "övrigt". Gäller som sagt att komma ihåg vilket nummer som ligger på vilken post. Men det är ju mitt problem... :borstatanderna:

 

hehe du använder alltså postfix för att ringa med prefix :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Funkar när jag ska ringa kontakter (åtminstone nio gånger av tio vilket är det minsta accepterbara om man ska använda det frekvent). Funkar dock mycket dåligt på musiken, även när jag byter till engelska. Jag har väl ett kackigt engelskt uttal antar jag. Har även provat att försöka uttala namne på svenska men det funkar ännu sämre. Hur uttalar man för övrigt t ex Amy Winehouse på svenska, w finns ju knappt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har ingen längre erfarenhet ännu men tycker hittills den fungerar väldigt bra.

 

"Spela album E18" klarade den perfekt (förutom att jag fick uttala 18 som "ett åtta"), och likaså "Spela musik av Coldplay" så satte alla Coldplays låtar igång. Ringa likaså.

 

Ska utvärdera det mer, men är hittills väldigt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synaesthesia

jag har börjat använda den faktiskt.

Den är bra när den funkar och rolig när den inte funkar.

Man måste ju älska svengelskan som bli xD

Imorse blev det "Spelar låtar som liknar buterflis and hurikanes med Musse" ( butterflies and hurricanes med Muse).

jag dog av skratt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nån mer än jag som märkt att den kapar första siffran när man ska ringa ett nummer,

"noll fyra sex fem..." blir 465... när luren ringer upp...

Förslag på lösning? förutom att säga "noll noll fyra sex fem..." vilket blir 0465...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men funktionen fyller sitt syfte endast om ni har den långt instoppad i jackan och har headsetet. Att ha telefonen framför sig och säga "Ring pappa" eller "Spela Thorleifs" är ju bara löjligt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...