Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Problemet löst"-markering


Striberger

Rekommendera Poster

Striberger

Efterlyser en "problemet löst"-funktion på forumet. Om jag t ex lägger ett problemrelaterat inlägg i forumet "OS X", och får ett svar från någon som löser mitt problem skulle jag vilja kunna markera det svaret som "accepterat", eller "lösningen". Detta skulle i sin tur generera en trådikon i forumet som visar att frågan/problemet är löst.

 

Detta tror jag skulle underlätta för alla de eldsjälar som så vänligt tar sig tid och besvarar på frågor här. Dessutom får alla reda på att personen som lagt ett inlägg om något problem är nöjd med ett svar på frågan, och tråden är på så vis avslutad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan man ju göra ett litet inlägg, "nu har jag löst det" och skriva om man fick göra nått annorlunda, mot beskrivnigen, eler om det var nått annat problem.

Trådarna används nog väldigt ofta av andra också, för att lösa samma eller liknande problem, så att helt lådsa bort dom, skulle nog inte alls vara så bra. Det händer ganska ofta att folk gör inlägg av typ "jag har också problem med detta" när tråden varit död ett tag, så att låsa bort dom, är nog ett dåligt alternativ.

 

Men visst, en liten ikon vid trådens namn, i forumet, skulle kanske underlätta att hitta lösningar som har fungerat, istället för att leta i trådar, där man, efter 4 sidor märker att problemet inte blev löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst-markering är ju absolut inte fel. Man markerar det inlägg som svarade på frågan så att när nästa person som söker på problemet vet att denna lösning funkar - i alla fall på den maskinen. Men det är ju inget som hindrar att en tråd lever vidare, med flera olika lösningar på samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...