Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

använda iPhonen (ej jailbreakad) som modem


kimrin

Rekommendera Poster

Ok, är det någon som har en vettig guide till hur man gör sin iphone till ett modem.

Det ska ju gå numera med 3.0 utan att jailbreaka luren.

 

Jag har kommit så långt som till att det i APN-fältet under "Mobildata" ska stå internet.telenor.se.

Det googlade jag mig till.

Efter det skulle det gå av sig själv, om man synkade med datorn, men det gjorde det inte.

Den upptäckte en ny nätverksinställning, men sen kom jag inte längre.

 

Kan inte någon vänlig själv skriva en pedagogisk lathund för hur man gör, då skulle jag bli jätteglad.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en vettig och informativ guide ...http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10040-10133 hoppas det hjälper dig!

 

peo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är det någon som har en vettig guide till hur man gör sin iphone till ett modem.

Det ska ju gå numera med 3.0 utan att jailbreaka luren.

 

Jag har kommit så långt som till att det i APN-fältet under "Mobildata" ska stå internet.telenor.se.

Det googlade jag mig till.

Efter det skulle det gå av sig själv, om man synkade med datorn, men det gjorde det inte.

Den upptäckte en ny nätverksinställning, men sen kom jag inte längre.

 

Kan inte någon vänlig själv skriva en pedagogisk lathund för hur man gör, då skulle jag bli jätteglad.

Tack!

 

Vilket OS?

BT/kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg kan ha fel men jag tror man måste ha senaste Itunes också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

red. se nästa post istället (glömde ladda upp bilden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.

Det här är märkligt.

Det verkar som om jag gör som man ska.

För säkerhets skull har jag uppdaterat både iphone och iTunes.

Men det går ändå inte.

Jag har hittat var det brister.

Jag kommer nämligen inte längre nu än innan.

Efter jag har aktiverat "internetdelning" (USB) som det tydligen heter på svenska, så synkar luren med datorn och en ny inställning dyker upp på datorn.

Jag trycker OK och Ethernet Adaptor (en3) kommer upp.

Men samtidigt så försvinner hela alternativet "internetdelning" på iPhonen.

Helt och hållet.

Puts väck!

jag måste återställa mina nätverksinställningar i iPhonen för att den ska komma tillbaka.

Mycket märkligt.

 

Fast vänta.

nu efter att ha återställt och inte skrivit in "internet.telenor.se" utan har kvar deras "services.telenor.se" i APN-fältet under mobil data, så funkar synkningen.

Det är en blå remsa uppe i luren som det står Internetdelning på. Och det lyser grönt i datorns inställningsfönster för nätverk vid Ethernet Adaptor och IP-adress och allt det där som inte dykt upp innan kommer upp.

Och efter ett tag kan jag surfa.

 

Fantastiskt!

Det går inte jättesnabbt, trots att jag sitter mitt i stan med full 3G-täckning, men det går!

Ska bli intressant att kolla hur hastigheten är ute i skogen där täckningen är lite mer svajjig.

Och hoppas att det funkar i 10.4 också som jag har i min bärbara (det är nästan det som är mest intressant, den stationära har ju bredband i princip alltid).

 

Tack alla!

Toppen med tipsen på länkar!

 

post-1056-1249350529.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menvafan?

Nu hände det som gjorde att jag byte ut services.telenor.se till internet.telenor.se igen...

Telefonen säger till mig att kontakta telenor för att aktivera internetdelning.

jag har ringt dom, men i kundtjänst sa de att de "egentligen inte har den tjänsten, men kolla efter inställningar på nätet...".

så har man services.telenor.se så säger telefonen ifrån att Telenor inte tillhandahåller tjänsten.

Har man internet.telenor.se så försvinner hela internetdelningsalternativet fråmn telefonen och man måste återställa nätverksinställningarna...

 

Det här var ju lite drygt...

 

Fast efter en ny återställning så funkade det.

Märkligt.

Är det lite random det här, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...