Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bill Gates surar över att han inte är kreativ...


Axelman

Rekommendera Poster

Hahaha......... har man inga ideer snor man andras och gör sig en peng....... "Vad-jag-är-grinig-nu-ska-de-få-se"-Bill kommer väl med nåt hopplock som vanligt.... Jag tipsar honom at göra en med en blå skärm från början.......så Windows :pinch: -kunderna känner sig hemma från början............ :vissla:

 

Läs mer HÄR!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag tror tyvärr att dom lyckas rätt bra. Lite som dom har gjort på tvspelsmarknaden. Den kommer naturligtvis inte bli lika bra som iPod, and den kommer naturligtvis inte bli lika trendig som iPod. Men med en prislapp knappt över produktionskostnad (om inte under), som MS har råd med tack vare sina enorma tillgångar, så kommer dom locka alla som vill ha en iPod men som inte har råd, och det är väldigt väldigt många. Och så kommer dom äga även den marknaden mer eller mindre. Tack vare Apple skulle man kunna säga. Apple banar vägen, och trissar upp folks habegär till skyhöga nivåer. Sen släpper MS en "nästan"-iPod, som är så billig att, ja alla fattar ju vitsen.

 

Man skulle nästan kunna tro att Apple jobbar som ett slags PR-byrå för MS ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är det ju så att den som banar vägen inte får del i den stora goda kakan. Affärer handlar om mycket men också om tajmning. Att komma med rätt produkt i rätt tid, på rätt sätt med rätt pris.................

 

TROTS det tror jag att APPLE med sitt koncept har förutsättningarna att vara No 1 väldigt länge............ men det beror helt på hur de sköter sina kort...............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla alla mp3-spelare för iPod-kopior är befängt, även om Apple var först. Jag tror på konkurrens mellan producenterna och valfrihet för konsumenterna. Jag tycker det är bra att Microsoft släpper en mp3-spelare, och på sätt och vis hoppas jag även att den kommer att vara ett starkt alternativ till iPod. På så sätt får Apple blodad tand, och göra allt för att behålla sin marknadsledande position.

 

Det är sådant som driver företagen att göra bättre produkter åt oss användare! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xbox säljer enbart för alla piratmöjligheter. Och fortfarande är spelutbudet hiskeligt amerikanskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS "iPod" kommer att bli billigare, fulare och sämre...och den kommer därmed att ta över hela världsmarknaden (w00t) Detta garanterar varumärket MS.

 

Nå - jag vet inte riktigt...MS gör väl inte hårdvara vad jag vet...inte i någon större utsträckning i alla fall. Dom gör i alla fall inga datorer. En och annan mus stansas ut av Taiwaneser som klistrar dit MS-loggan. Kanske blir det nå't sån't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla alla mp3-spelare för iPod-kopior är befängt, även om Apple var först. Jag tror på konkurrens mellan producenterna och valfrihet för konsumenterna. Jag tycker det är bra att Microsoft släpper en mp3-spelare, och på sätt och vis hoppas jag även att den kommer att vara ett starkt alternativ till iPod. På så sätt får Apple blodad tand, och göra allt för att behålla sin marknadsledande position.

 

Det är sådant som driver företagen att göra bättre produkter åt oss användare!  ;)

Dnna marknadskrafternas vackra evolution som du beskriver - var det den som gjorde att Windows tog 93 % av hela världen? ;)

 

Nå - du har rätt i att det är löjligt att jämföra alla mp3-spelare med iPod. Det var mannen från MS som gjorde det - enligt artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dnna marknadskrafternas vackra evolution som du beskriver - var det den som gjorde att Windows tog 93 % av hela världen?  ;)

Det var precis den evolutionen som gick i stöpet pga. Windows, med några få undantag, där Mac OS och Linux idag är det största utmanarna. Jag skulle gärna se betydligt fler aktörer och en jämnare fördelning över användarna. Tyvärr är det en del faktorer som gör det lite knepigt, jag tänker framför allt på kompatibiliteten systemen emellan. Om det fanns 10 olika operativsystem med 10% vardera av användarna så skulle det bli väldigt dyrt för både mjuk- och hårdvarutillverkarna att utveckla produkter till samtliga system... såvida man inte kan enas om någon standard som förenklar detta, hur som helst, något sådant är det inte tal om idag och det lär inte bli så inom en överskådlig framtid heller.

 

Men drömma går ju! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är alla välkomna att göra det de har lust med!! Det komiska(?) är ju Bills :pinch: uttalande att han ska göra en bootleg-iPod och visa var skåpet ska stå. Att han ens tar det namnet i sin mun visar ju att han har fattat vem som är bäst. Man kopierar ju inte nån medelmåtta........ Vem vet... MS :pinch: kanske har bättre marknadsfolk än Apple och kanske lyckas sälja bättre. Tvivlar på att de kan konkurrera med Apples fräschhet, innovationslusta, design, känsla osvosvosv........ Att vara störst är ju inget självändamål... det ska ju bli mest pengar över i kassan!

 

 

Vad sägs om att kasta in denne gubbe :pinch: så fort man skriver MS, Windows, Bill Gates....... :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur det har gått med MS Tablet PC, eller vad den heter? Det har ju inget med iPod och liknande MP3-spelare att göra i sammanhanget, men jag tänkte på Microsofts innovation och status på prylmarkanden. Visst att Microsoft äger mer än 90 % av datormarknaden och att kapitaliska krafter driver företag och privatpersoner att köpa deras produkter utan att blinka; men när det kommer till kritan om kvalitetkänsla och orginalitet, hur mycket väger Microsoft då jämfört med andra? T.ex. Apple.

 

Själv tycker jag inte att många av Microsofts produkter känns originella. Det är det där "halvbra" som någon nämnde i ett inlägg som genomsyrar hela deras ideologi.

 

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...