Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Office 2008


rillob

Rekommendera Poster

Hej, jag tänker köpa Office 2008 men har lite funderingar innan jag bestämmer mig definitivt. Hur står sig Office 2008 jämfört med Office 2007 till PC? Fungerar Excel lika bra till Mac som till PC? (formler, makron osv) Är det några större skillnader mellan Mac- och PC-versionen? Jag har heller inte bestämt mig om jag ska köpa den engelska eller svenska versionen. Är det svensk rättstavning i båda versionerna?

 

Tack på förhand!

Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att 2008 är mer lik 2003 än 2007. Fast 2008 har samma stilmallar som 2007.

 

När det gäller Excel o macron så vet jag inte, men det borde funka.

 

Köp det som du är van att använda. Ja det finns Svensk rättstavning i båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att 2008 är mer lik 2003 än 2007. Fast 2008 har samma stilmallar som 2007.

 

När det gäller Excel o macron så vet jag inte, men det borde funka.

 

Köp det som du är van att använda. Ja det finns Svensk rättstavning i båda

 

Vad är det som gör att du tycker Office 2008 är mer likt -03 än -07? Kan man inte använda samma snygga diagram osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaba,

 

Jag använder excel i stor utsträckning både privat och i arbetet. Har programmerat en del i excel, bortsett från makron, och office 2008 för mac kan läsa samma som 2007 för pc. Däremot kan det eventuellt uppstå kompatibilitetsproblem om man kodar i nya office och ska få det att fungera med 2003 till pc (enligt erfarenhet). Det finns otroligt många fler kommandon i nya versionen 2007/2008 jämfört med 2003 och tidigare.

 

Layoutmässigt så skiljer det sig lite grann mot pc-versionen, men man vänjer sig efter en liten stund. Fungerar bra för mig, nyttjar även iWork´09 parallellt med MS Office 2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten sidofråga bara - fungerar inte min officeskiva som jag använde till PC till min mac? Är det olika versioner?

 

Tack på förhand =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med skiva menar mjukvaran Office 2003 eller 2007 så fungerar det endast på PC. Mac versionerna heter 2004 eller 2008. Däremot så kan man öppna och jobba med Word, Excel eller Powerpoint filer som skapats på en PC eller Mac utan problem.

 

Själv så har jag bytt till iWork 09 (dvs slängt ut MS Office 2008) ett mycket bra program - rekommenderas.

 

/Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret =)

Men kan man öppna Iwork filer i Office och tvärtom, då jag går i skolan och skickar filer fram och tillbaka hela tiden från Office!

 

//elin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret =)

Men kan man öppna Iwork filer i Office och tvärtom, då jag går i skolan och skickar filer fram och tillbaka hela tiden från Office!

 

//elin

iWork kan läsa och skriva MS Office-filer, men MS Office kan varken läsa eller skriva iWork-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...