Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvinner jailbreaken om man uppdaterar till 3.0.1?


le1f

Rekommendera Poster

hallå där , är det bara att uppdatera om man har jailbreak eller försvinner jailbreaket då ? O_o jag är clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp jailbreaket försvinner då.

 

 

Du får vänta tills man har knäkt 3.0.1 också.

 

Kolla på dev team bloggen. Sök det på google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åhh som att jag har tid och lust till att jailbreaka om den och allt , hmm , väntar nog ett bra tag innan jag uppdaterar i sådana fall... tack för svar btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller en till fråga då , försvinner allt jag laddat ner från cydia om jag uppdaterar , alltså måste jag ladda ner allt igen ? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp jailbreaket försvinner då.

 

 

Du får vänta tills man har knäkt 3.0.1 också.

 

Kolla på dev team bloggen. Sök det på google.

 

 

Jailbreak funkar utmärkt med 3.0.1

Det är ingen väsentlig skillnad på de olika firmware-versionerna, men de skrev också på sin blogg att de inte valt att göra en ny version då den gamla fortfarande fungerar.

 

Nästa gång kan man läsa på innan man postar ;)

 

"You can re-use redsn0w v0.8 we released a few weeks ago to jailbreak today’s 3.0.1 update. Just let iTunes update or restore you to official 3.0.1 then run redsn0w. The only “trick” is that when redsn0w asks you to identify the IPSW used, point it at the 3.0 IPSW instead of the 3.0.1 one. After the jailbreak, reinstall ultrasn0w 0.9 if you need the unlock."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller en till fråga då , försvinner allt jag laddat ner från cydia om jag uppdaterar , alltså måste jag ladda ner allt igen ? :o

Ja du har en iPhone som den kom i kartongen efter (varje) uppdatering. Något jag tycker kan va rätt ok, finns alltid nåt skrot man testat och inte gillade som kan lämnat trådar efter sig i systemet så jag ser det ungefär som en ominstalaltion, allt nytt o fräscht. Iofs för min egen del lägger jag in:

OpenSSH

Intelliscreen (Must have för min del fattar inte varför Apple inte använder lock screen till något vettigt)

KeyVib (haptic feedback)

5-icon dock

SBsettings

Fuel gauge batteriindikator

Categories

och Winterboard, ingen big deal att ladda ner och installera igen IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har en iPhone som den kom i kartongen efter (varje) uppdatering. Något jag tycker kan va rätt ok, finns alltid nåt skrot man testat och inte gillade som kan lämnat trådar efter sig i systemet så jag ser det ungefär som en ominstalaltion, allt nytt o fräscht. Iofs för min egen del lägger jag in:

OpenSSH

Intelliscreen (Must have för min del fattar inte varför Apple inte använder lock screen till något vettigt)

KeyVib (haptic feedback)

5-icon dock

SBsettings

Fuel gauge batteriindikator

Categories

och Winterboard, ingen big deal att ladda ner och installera igen IMO.

 

Intelliscreen verkar riktigt najs , vet du hur man kan få det gratis (A) ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knalla in på www.xsellize.com och regga dig där.

Där hittar du mycket godis till din käraste ägodel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intelliscreen verkar riktigt najs , vet du hur man kan få det gratis (A) ? :)

 

Nej tyvärr.. Men det är *lätt* värt att betala för tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått ner SBSettings på FW 3.0.1.

För mig så "hänger" det sig när jag försöker "restart springboard".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått ner SBSettings på FW 3.0.1.

För mig så "hänger" det sig när jag försöker "restart springboard".

 

Har du återställt "som en ny telefon"? 3.0 apade sig för mig ända tills jag gjorde det.. Står nämnt i dev teams blog också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du återställt "som en ny telefon"? 3.0 apade sig för mig ända tills jag gjorde det.. Står nämnt i dev teams blog också.

 

Skumt. Det gjorde jag inte med 3.0 och då funkade det jätte bra. Men när jag återställde till (inte som ny telefon) 3.0.1 så fungerade inte alls, kanske ska testa det då.

 

Men jag hittade "Hood" på Icy som fungerar på samma sett, fast inte lika många alternativ, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr.. Men det är *lätt* värt att betala för tycker jag.

 

 

Intelliscreen finns visst som crackat! gå in på www.xsellize.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...