Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig bild när jag streamar


bjohansson81

Rekommendera Poster

bjohansson81

Hej jag är ett Liverpoolfan och precis gått med i Englands offeciella sida, där kan man se matcher och reportage och sånt via stream. Problemet är att bilden är lika kass när man ska se en match som på alla gratisstreamar som finns runt om på nätet.

 

Jag har en iMac och kör Mac OS X Leopard. Jag har testat att kolla på streamen direkt i Firefox och i QuicktimePlayer, men det ser inte speciellt bra ut. Kör jag helskärm ser det riktigt illa ut.

 

Vet inte om det här är rätt plats att fråga men jag testar. Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de inte lika dåliga på Windows datorer? Streamar överhuvud taget brukar vara i ganska dålig kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81

testade med safari istället för firefox nu och det blev lite bättre. Men fortfarande inte bra.

 

Det ska vara som vilken tv-kanal som helst, har jag hört andra säga på vissa liverpoolforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Gå Systeminställningar > QuickTime.

 

Där kan du ställa in vilken hastighet du har på din uppkoppling, och det kan påverka vilken ström den väljer om det finns flera att välja mellan, med olika kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81

En kille på ett annat forum använder Internet Explorer och kollar via webbläsaren och han får klar och fin bild. Fattar inte vad som kan skilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kille på ett annat forum använder Internet Explorer och kollar via webbläsaren och han får klar och fin bild. Fattar inte vad som kan skilja.

 

Din bredbandshastighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100/10

 

100/10 ? Det är unikt, du är nog ensam om den hastigheten.

 

Visa värden från TP-test vid de tillfällen det är som segast.

 

Prova. salakalle :crossfingers: hälsar, hoppas det ordnar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100/10 ? Det är unikt, du är nog ensam om den hastigheten.

 

Visa värden från TP-test vid de tillfällen det är som segast.

 

Prova. salakalle :crossfingers: hälsar, hoppas det ordnar sig.

Vad är det som är unikt med den hastigheten?, helt normalt med bredbandsbolagets fibertjänst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in program som sopcast, tvants osv. Finns dom som streamar bl.a Premier League i rätt bra kvalitet. Räkna inte med HD kvalitet men det är inga problem att se på. Enda nackdelen är att dom programmen bara finns till Windows men det kanske kan vara värt att offra en partition för det om du vill följa all fotboll du kan tänka dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81
Kolla in program som sopcast, tvants osv. Finns dom som streamar bl.a Premier League i rätt bra kvalitet. Räkna inte med HD kvalitet men det är inga problem att se på. Enda nackdelen är att dom programmen bara finns till Windows men det kanske kan vara värt att offra en partition för det om du vill följa all fotboll du kan tänka dig.

 

Den sida jag har gått med på streamar med högre kvalité än om man använder dessa program, så det är inte det som är problemet.

 

Tycker bara det är skumt att dom som använder senaste Internet Explorer får perfekt bild. Även i helskärm och när de kopplar till tv:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...