Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Final Cut, finns det i svensk version?


Night Prowler

Rekommendera Poster

Night Prowler

När man beställer en ny mac så kan man köpa Final Cut Express 4 förinstallerat, fast på engelska. Kan man få programmet på nåt sätt till svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen inte. Ett sådant "proffs"-program finns oftast bara på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man beställer en ny mac så kan man köpa Final Cut Express 4 förinstallerat, fast på engelska. Kan man få programmet på nåt sätt till svenska?

 

Nu vet jag jag i och för sig inte om du är för ung, för gammal eller av andra skäl inte är bekväm

med engelskspråkiga Adobeprogram.

Men du kommer ha nytta av att köra engelskspråkigt. Det du lära dig kommer igen i de program du

vill ha som endast finns på engelska. Du har även tillgång engelsk variant av program tidigare än

svensk och dessutom till lägre pris.

 

Night Prowler Synnerligen tråkig profil.

Ålder saknas år gammal gender_mystery.png Obesvarat Stad/plats saknas Födelsedatum saknas Intressen Information saknas Övrig information Macanvändare sedan: Information saknas Mac(ar): Information saknas

 

_______________________________________________

 

Välkommen in i gänget, här behöver du inte vara så blyg.

 

Hälsar salakalle :crossfingers: .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Night Prowler Synnerligen tråkig profil.

Ålder saknas år gammal gender_mystery.png Obesvarat Stad/plats saknas Födelsedatum saknas Intressen Information saknas Övrig information Macanvändare sedan: Information saknas Mac(ar): Information saknas

Själv har du uppenbarligen minus noll (-0) maccar, kan det vara riktigt ifyllt? Och vad spelar det för roll - alla vill inte skylta med sin personlighet på nätet.

 

Rätt jobbigt att du håller på och tjatar på en den ena än den andra om det ena eller andra. I en tråd så har trådskaparen fel när han önskar argument om varför mac är bättre än windoze. Här gnäller du om oriktig ifyllda uppgifter… Alla tycker inte som du. Lite ödmjukhet tack! (Såvida du inte är moderator här på forumet för då får du förstås hunsa runt med folk hur du vill.)

 

Slappna av lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Night Prowler

Tack för svaren. Jag tycker det skulle vara lättare med programet på svenska, men visst är det nyttigare att lära sig den engelskspråkiga versionen. Fast vi bor ju i Sverige, eller hur? ;)

 

Angående att jag inte har skrivit något i min profil beror på att jag inte har haft tid till det. Jag har ingen mac idag men jag har tänkt att skaffa en så småningom. Därför ställer jag frågor i forumet innan jag köper så jag kan planera mina eventuella köp i förväg. Sen när jag har skaffat en mac så kanske jag blir mer delaktig i forumet och kommer då att fylla i uppgifter i min profil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har du uppenbarligen minus noll (-0) maccar, kan det vara riktigt ifyllt? Och vad spelar det för roll - alla vill inte skylta med sin personlighet på nätet.

 

Rätt jobbigt att du håller på och tjatar på en den ena än den andra om det ena eller andra. I en tråd så har trådskaparen fel när han önskar argument om varför mac är bättre än windoze. Här gnäller du om oriktig ifyllda uppgifter… Alla tycker inte som du. Lite ödmjukhet tack! (Såvida du inte är moderator här på forumet för då får du förstås hunsa runt med folk hur du vill.)

 

Slappna av lite.

 

Du har alldeles rätt, jag bör slappna av. Det hade räckt med min syn på engelskspråkiga program.

Övriga funderingar var helt och hållet onödiga.

 

Angående, minus noll (-0) maccar, kan det vara riktigt ifyllt?

Min högsta önskan inom datasfären är att kunna införskaffa mig en Mac mest med anledning av

OSx, Final Cut och intresset av att få lära mig något nytt. När jag väl har min Mac kommer det bli en

mycket spännande resa. För att lära mig så mycket som möjligt hänger jag på forumet.

 

Som du så rätt påpekat har jag tjatat om en det ena och en det andra, det får vara slut med det nu.

Din kritik har piggat upp mig och fått mig att byta inriktning. Tjat och hackande gagnar ingen, allra

minst gagnar mig själv som bara blir sur och grinig, dessutom av en surdeg jag själv skapat.

 

Bara att tacka och bocka när någon har vänligheten att knäppa med fingrarna,

så jag vaknar och får upp ögonen.

 

Nej nu blir det friskare tag.

 

Hälsar salakalle :crossfingers: . Ha det så gott "tema" och alla dem jag helt i onödan trampat på tårna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katarina Ramström

Jag önskar mig också Final Cut Express på svenska, men det finns inte. Jag har försökt på alla sätt. Jag är inte nöjd med iMovie och vill ha något som ger mig större kreativ frihet och fick höra att FCE skulle vara det jag eftersöker. Därför köpte jag det och insåg att jag hade för dåliga "tekniska kunskaper" i engelska trots att jag annars tycker att jag är bra på det språket. Jag har en amerikansk svärdotter men hon fattar inte heller alla uttryck, inte min son heller som bott i USA 12 år... Att finna någon bok på svenska som förklarar FCE har inte gått. Så jag kostade på mig en privat kurs genom Macoteket på Birger Jarlsgatan i Stockholm (typ 5.000 kronor) - men jag har ändå inte kommit igång! Och nu börjar det falla i glömska. Innan jag köpte en iMac hade jag en pc som alla andra och körde Pinnacle som jag gillade jättemycket - men det programmet finns ju inte för Mac (vad jag vet). iMovie tycker jag begränsar ens kreativitet alldeles för mycket. Jag tyckte bättre om version iMovie 6 men den har också sina brister (som är irriterande och tidsödande). iMovie 8 är bara irriterande och känns som en tillbakagång...! Så lycka till!

Katta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...