Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra täckning med Iphone 3GS och Telia.


Muppi

Rekommendera Poster

Tänkte bara ge en stor tumme-upp, :yeahbaby: , till nya Iphone 3GS och Telia för den täckning som jag får här uppe i norrländska skogarna. Jag bor i Umeå och hade en del problem med täckningen på min förra SE Xperia som nästan aldrig hade full mottagning(Förutom centrum då).

 

Med min nya 3GS kunde jag igår åka och besöka mina föräldrar som bor i en by 10 mil innåt landet och hade full 3g-mottagning nästan hela vägen. Ibland kunde den tappa ner till Edge-nätet men det tog ej lång tid innan 3g åter dök upp på skärmen. Även framme i byn höll den mottagningen med maximalt en "plutt" sämre än fullt. Måste medge att jag är smått chockad... samt extremt nöjd!

 

Äntligen en riktig telefon som faktiskt har mottagning :) Tack Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte hehe. Telenor och Tre är out of the question om man har några som helst planer på att besöka inlandet här uppe :P Blev dock somsagt glatt överraskad då min förra telefon verkligen inte nådde i närheten av detta någon gång alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte hehe. Telenor och Tre är out of the question om man har några som helst planer på att besöka inlandet här uppe :P Blev dock somsagt glatt överraskad då min förra telefon verkligen inte nådde i närheten av detta någon gång alls.

 

Ja utan Telia skulle vi i norrbottens län ha stora problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu småländska skogarna med full täckning med Telia.

Min sambo har Tre och har endast nödsamtal.

 

Känns skönt att kunna ha täckning på det mest obskyra ställen.

 

Telia FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Ja, i Umeå är det Telia man bör köra med. Tre har haft en butik här, men den stängde.. Känns som om det inte är så smart att köra med Tre här, speciellt inte om man åker mot inlandet. Känns skönt att vara safe och köra Telia. Har aldrig haft några problem, alla köp har funkat bra och supporten är fin. Stor tumme upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig ha annat än Telias nät så länge de andra inte tar sig i kragen och satsar lite mer på nät än reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med er efter min bilsemester i norrland Luleå, Yttre landsjärv, Kiruna, Happaranda mfl och inlandsvägen ner igen. Någon gång efter Gävle på vägen upp så började täckningen försvinna på min telefon med tre och frugans med telenor. I princip bara inne i de "stora" samhällena som vi hade täckning.

 

Har även dålig täckning i de djupa småländska skogarna...

 

Riktigt uselt med tanke på hur de skryter med sin bra täckning av sverige. Synd för er också som blir låsta till Telia och deras abonnemang. Ger ju inte er någon valfrihet. De andra erbjuder ju pott på sina abonnemang vilket är en fördel för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag högg direkt på förbokningserbjudandet från Telia. Dels för täckningen här uppe, som tidigare sagts, enbart möjliggör Telia. Dels för att jag verkligen ville ha min 3GS i fredags :) Jag känner mig rätt nöjd. Får helt enkelt försöka kontrollera mina sms och korta-samtal behov och maila mera!

 

Ska nog lösa sig tillslut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev faktiskt missnöjd med Telias täckning. Hade tidigare Tele2 och det fungerade hyfsat, nu när jag köpt iPhone 3G S med Telia så fungerar det väldigt dåligt. Låt säga att jag kör ner i en parkering på köp centrum då har jag ingen täckning medan min tele2 är nästan full. Även i stan är inte täckningen full, trots att jag bor i Malmö :ermm: . Kan det ha något med att jag stängt av 3G och kör Edge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev faktiskt missnöjd med Telias täckning. Hade tidigare Tele2 och det fungerade hyfsat, nu när jag köpt iPhone 3G S med Telia så fungerar det väldigt dåligt. Låt säga att jag kör ner i en parkering på köp centrum då har jag ingen täckning medan min tele2 är nästan full. Även i stan är inte täckningen full, trots att jag bor i Malmö :ermm: . Kan det ha något med att jag stängt av 3G och kör Edge?

 

 

Pröva slå på 3G för o testa??!! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva slå på 3G för o testa??!! :whistling:

 

Precis.

Testa att slå på 3G, så borde du får bättre täckning.

Den alternerar ju mellan GSM och 3G där det finns bäst mottagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa med att slå på 3G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Ja, i Umeå är det Telia man bör köra med. Tre har haft en butik här, men den stängde.. Känns som om det inte är så smart att köra med Tre här, speciellt inte om man åker mot inlandet. Känns skönt att vara safe och köra Telia. Har aldrig haft några problem, alla köp har funkat bra och supporten är fin. Stor tumme upp!

 

 

å andra sidan fick væl McDonalds ha stængt tills de behagade erbjuda kniv och gaffel? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å andra sidan fick væl McDonalds ha stængt tills de behagade erbjuda kniv och gaffel? ;)

 

Vilket gör mig till en väldigt stolt Umeå-Bo! Är ingen McDonalds-fantast och att då bo i en av de (få?) städer där McDonalds har kk.at en gång i tiden värmer i hjärtat :P Nog med dramatik. De är tillbaka nu och får erbjuda sina äckliga skosulor till folket, med kniv och gaffel :P

 

Tillbaks till mottagningen. Skumt att det är så dåligt nere i Malmö. Hade du bra mottagning innan iphonen?

 

En till sak. Anledningen till varför man bör slå av 3g för att spara ström är väl de gånger då mottagningen inte är 100%ig och telen står o söker frekvent efter 3g-nät? Har man full mottagning på 3g så borde det väl kvitta om den är av eller på? Bara en snabb fundering såhär i batteri-sparar tider :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks till mottagningen. Skumt att det är så dåligt nere i Malmö. Hade du bra mottagning innan iphonen?

 

En till sak. Anledningen till varför man bör slå av 3g för att spara ström är väl de gånger då mottagningen inte är 100%ig och telen står o söker frekvent efter 3g-nät? Har man full mottagning på 3g så borde det väl kvitta om den är av eller på? Bara en snabb fundering såhär i batteri-sparar tider :P

 

Verkar inte som om de hjälper att slå på 3G. Jo hade bra täckning men då hade jag Nokia E51 och Tele2.

Någon annan i Malmö som skaffat iPhone från Telia som kan berätta hur täckningen fungerar för er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...