Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wi-Fi kraschat vid uppdatering till OS 3.0


Doktorn

Rekommendera Poster

Hej Ni alla duktiga,

 

Jag har ett problem.

Kör ADSL + Airport Extrem som router.

Använder min iPhone i hemmanätverket.

 

Vid senaste uppdateringen till OS 3,0 är det fullständigt omöjligt att komma ut på nätverket igen. Min iPhone känner av nätverket och indikerar att den är påloggad men det går inte att använda några app's eller tjänster som kräver kontakt med internet. Heller inte Safari (förståss)

 

Jag har gått igenom alla mina inställningar men inte kunnat klura ut vad i felet består.

Någon som har en käck idé om hur jag skall gå vidare. :dumstrut:

 

M.v.h.

Doktorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ni alla duktiga,

 

Jag har ett problem.

Kör ADSL + Airport Extrem som router.

Använder min iPhone i hemmanätverket.

 

Vid senaste uppdateringen till OS 3,0 är det fullständigt omöjligt att komma ut på nätverket igen. Min iPhone känner av nätverket och indikerar att den är påloggad men det går inte att använda några app's eller tjänster som kräver kontakt med internet. Heller inte Safari (förståss)

 

Jag har gått igenom alla mina inställningar men inte kunnat klura ut vad i felet består.

Någon som har en käck idé om hur jag skall gå vidare. :dumstrut:

 

M.v.h.

Doktorn

 

Glöm bort nätverket i inställningar

 

Starta om airporten

 

Funkar det att surfa trådlöst från andra saker än iPhonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en wlanbugg i 3.0 som kommer fixas i 3.1.

 

Har du någon källa till ovanstående?

 

Lider också av problem med WiFi och iPhone OS 3.0 så jag är väldigt intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon källa till ovanstående?

 

Lider också av problem med WiFi och iPhone OS 3.0 så jag är väldigt intresserad.

 

Läst lite på andra forum, t.ex. att Wifi och BT inte trivs så bra tillsammans.

 

Även att i 3.1 så står det "Improved Wi-Fi"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej andill,

 

Ja det är just set som är det luriga. Jag surfar utan problem trådlöst med såväl PC som Mac.

 

Luring nummer 2: Det verkar som att kan logga in på publika nätverk - ex. telia homerun - med min iPhone

 

/Doktorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej Alla hjälpsamma!

Nu har jag fått ordning på grejorna. Problemet låg i min iPhone och inte i router eller modem. Jag fick gå in i "inställningar" på iPhone - därefter "allmänt" - "återställ" - "återställ nätverksinställningar".

 

Och . schzam - nu känner den av mitt hemmanätverk och DESSUTOM klarar den av att ta sig ut på nätet igen.

 

Hoppas fler kan ha användnig av detta tillvägagångssätt.

 

/Doktorn

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lite problem med Wi-Fi hemma, har inte testat någon annanstans så jag vet inte om det är någon enhet hemma iPhonen inte gillar eller vad det beror på. Allt annat fungerar iaf klockrent och har aldrig strulat.

 

Problemet är att det verkar som jag tappar kontakten hela tiden, det står att jag är inloggad på nätverket men allt som kräver uppkoppling fungerar inte. Fick höra att iPhonen inte stödjer n-nätverk så jag drog ner hastigheten till lägsta 54mbps, satte statisk ip telefonen inte ska krocka med något annat hemma, startade om routern och vips allt fungerade klockrent. Helt plötsligt några dagar senare la det av igen, noll kontakt med routern? wtf?

 

Gjorde om samma sak, startade om routern, återställde nätverksinställningarna på iPhonen, koppla upp mig på nätverket med statisk ip. Nu fungerar det igen...blir helt knäpp.

 

Jag måste dessutom starta om routern varje gång, räcker inte med att glömma nätverk eller återställa nätverksinställningarna. Drygt iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...