comgoran Postad 1 augusti, 2009 Share Postad 1 augusti, 2009 Jag försökte i alla fall beställa en iPhone från Halebop. Knappade in alla mina uppgifter, beställde nummerflytt och kom till det att jag skulle bekräfta köper, alltså att betala. Tryckte på "Betala" men ajg komer aldrig fram till hemsidan. Fick ett "kan inte visas" fel och jag tänkte att firefox krånglar eller något så jag öppnade upp Chrome och försökte därifrån. Beställde ny nummerflytt, fick ny kontrollkod som redan stod i boxen lol där man skulle skriva in den. Kom till steget där man skulle skriva in sitt personnummer och BANG! "Du har redan ett abonnemang, vill du ha fler så måste du kontakta kundtjänst blablbabla..". Så nu kan jag inte beställa telefonen verkar det som och så har jag bundit mig på ett abonnemang UTAN telefon. Kan tillägga att jag itne har fått ett ända mail från Halebop. Jag har också som sagt redan kontaktat deras kundtjänst men jag tänkte att ni här på MW kanske kunde hjälpa till lite också. Vill gärna ha telefonen. Det ska stå "tecknat abonnemang" i rubriken. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iLantz Postad 1 augusti, 2009 Share Postad 1 augusti, 2009 Jag försökte i alla fall beställa en iPhone från Halebop. Knappade in alla mina uppgifter, beställde nummerflytt och kom till det att jag skulle bekräfta köper, alltså att betala. Tryckte på "Betala" men ajg komer aldrig fram till hemsidan. Fick ett "kan inte visas" fel och jag tänkte att firefox krånglar eller något så jag öppnade upp Chrome och försökte därifrån. Beställde ny nummerflytt, fick ny kontrollkod som redan stod i boxen lol där man skulle skriva in den. Kom till steget där man skulle skriva in sitt personnummer och BANG! "Du har redan ett abonnemang, vill du ha fler så måste du kontakta kundtjänst blablbabla..". Så nu kan jag inte beställa telefonen verkar det som och så har jag bundit mig på ett abonnemang UTAN telefon. Kan tillägga att jag itne har fått ett ända mail från Halebop. Jag har också som sagt redan kontaktat deras kundtjänst men jag tänkte att ni här på MW kanske kunde hjälpa till lite också. Vill gärna ha telefonen. Vänta på svar ifrån Halebop, hur ska någon här kunna veta något? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Halebop Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Jag försökte i alla fall beställa en iPhone från Halebop. Knappade in alla mina uppgifter, beställde nummerflytt och kom till det att jag skulle bekräfta köper, alltså att betala. Tryckte på "Betala" men ajg komer aldrig fram till hemsidan. Fick ett "kan inte visas" fel och jag tänkte att firefox krånglar eller något så jag öppnade upp Chrome och försökte därifrån. Beställde ny nummerflytt, fick ny kontrollkod som redan stod i boxen lol där man skulle skriva in den. Kom till steget där man skulle skriva in sitt personnummer och BANG! "Du har redan ett abonnemang, vill du ha fler så måste du kontakta kundtjänst blablbabla..". Så nu kan jag inte beställa telefonen verkar det som och så har jag bundit mig på ett abonnemang UTAN telefon. Kan tillägga att jag itne har fått ett ända mail från Halebop. Jag har också som sagt redan kontaktat deras kundtjänst men jag tänkte att ni här på MW kanske kunde hjälpa till lite också. Vill gärna ha telefonen. Det ska stå "tecknat abonnemang" i rubriken. Hej Mitt namn är Robert och jag jobbar på Halebop. Det verkar som om något har gått fel i din beställning. För tillfället har vår kundtjänst väldigt mycket att göra, vilket kan innebära att du får vänta på ditt svar. Om du fortfarande inte har fått hjälp i ditt ärende, skicka ett mail till relation@halebop.net så kan jag hjälpa dig. Mvh Robert Halebop Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lage Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Hej! Samma sak hände mig när jag skulle beställa. Väldigt irriterande och det tog nästan ett dygn att få svar från kundtjänst där de då svarade att mitt abonnemang var borttaget, om det skedde automatiskt eftersom jag inte betalat (kunde ju som beskrivits ovan inte) eller om det gjorde det för att jag skrev till dem vet jag inte. När jag fick brevet försökte jag iaf att teckna igen och då gick det bra. Den sista gången valde jag dock postförskott (extra kostnad på 49 kr) istället för direktbetalning för att slippa fel och ytterligare väntan. Irriterande att behöva betala extra för det men det var det värt i vilket fall. /lage Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
comgoran Postad 3 augusti, 2009 Författare Share Postad 3 augusti, 2009 Hej! Samma sak hände mig när jag skulle beställa. Väldigt irriterande och det tog nästan ett dygn att få svar från kundtjänst där de då svarade att mitt abonnemang var borttaget, om det skedde automatiskt eftersom jag inte betalat (kunde ju som beskrivits ovan inte) eller om det gjorde det för att jag skrev till dem vet jag inte. När jag fick brevet försökte jag iaf att teckna igen och då gick det bra. Den sista gången valde jag dock postförskott (extra kostnad på 49 kr) istället för direktbetalning för att slippa fel och ytterligare väntan. Irriterande att behöva betala extra för det men det var det värt i vilket fall. /lage Yes, slutade på samma sätt för mig med. Fast jag tog kreditkort i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoppaJL Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Jag beställde även jag en iPhone 3GS från Halebop nyss, men det gick inte riktigt hela vägen. Efter att ha beställt telefonen och nummerflytt och valt betalningssätt "kontokort/kreditkort", så fick jag upp en bild med valmöjligheterna "Glömt lösenord" och "Registrera dig" ?? Jag testade sedan att registrera mig, men då var mitt enda alternativ "Flytta nummer", vilket jag redan gjorde i samband med köpet av telefonen. Så det verkar ju som om att abonnemanget och nummerflytten är gjord, men ingen telefon är beställd...? Det ska inte vara lätt inte... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Jag har också råkat ut för det där och Halebop svarade att deras tjänst är överbelastad och att man ska försöka igen senare. Uppenbarligen klarade inte deras mjukvara det stora trycket för en iPhone 3GS. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Halebop Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Hej Lage: Anledningen till att du fick vänta på svaret från Kundtjänst, är att det har varit väldigt många frågor sedan i fredags, då iPhone 3GS släpptes. Men det börjar ordna upp sig nu. Valde ni betalning via internetbank första gången? Då kan det ev. vara någon spärr i webbläsaren? Det går bra att skriva till kundtjänst och be dem kreditera 49kr för postförskottet när abonnemanget är aktiverat. Så kan vi kreditera den avgiften åt er, om er första beställning annullerades. Mvh Robert Halebop Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.