Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga ang synka iPhoto med 3GS


matte2k

Rekommendera Poster

Sitter å funderar på om jag ska ha en 16gb eller 32gb.

Det jag kommer ha på den är iPhoto-biblioteket (idag ca 7gb), ett par mp3 album, lite spotify offline playlists, ett par gb film, lite diverse spel och program, mailen, kalendern, adressboken.

 

Kommer jag klara mig med 16gb? Jag kommer förmodligen ta en hel del kort och filma en hel del dem kommande åren.

Det jag undrar är om det är enkelt att utesluta vissa mappar ur synkningen av iPhoto så jag inte berhöver synka ALLA bilder?

 

Sen en off-topic fråga. Hur mb/minut film blir det av kameran på högsta kvalitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite räcker, mycket går åt.

 

Skafa så mkt minne som du bara kan, du kommer inte ha samma mobilbeteende med iPhone som med en SE eller Nokia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan, FRÅN iPhone, flytta över alla kort eller de markerade. Efter överflyttning kan du välja att radera de flyttade.

Det är alltså inte en ren syncning, där de finns samma uppsättning i iPhone som i iPhoto.

 

Du kan välja att synca vissa händelser/album från iPhooto till iPhone. Dvs begränsad sync.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ett litet inflik bara...

 

Du får tänka på att ditt bildbibliotek i iPhoto halveras i storlek när bilderna görs om till din iPhone! Så mitt bibliotek på 5Gb blir 2,5 i min iPhone. Då har jag inte RAW-format ens... Skulle du ha det i iPhoto så "antar jag" att minskningen blir mer än så... alltså, att du kanske har 50Gb som blir betydligt mindre än halva...!!?

 

Jag har i alla fall haft 16 på min iPhone 3G och kommer skaffa det nu igen på 3GS! Räcker gott för mig... Den har ändå alltid varit halvfull, förutom dom gånger jag är ute och reser och kanske lägger in några filmer på den som jag kan titta på. Och musiken har jag aldrig med hela biblioteket, då jag i så fall har min iPod! Men har ändå med mig 11Gb låtar... inte lite musik! Och eftersom bilderna bara blir 2,5 och programmen nästan obefintliga i storlek, precis som allt annat, som kontakter m.m, så är den bara halvfull trots 16GB.

 

Kommer väl fyllas på lite mer med videofunktionen... men jag använder det så att jag kanske åker på något kul på dagen och filmar. Men sedan lägger jag in det i datorn när jag kommer hem. Så då töms den ändå... Dock vet inte jag heller hur mycket plats filmerna kommer att ta... Skulle ju tro att det inte blir jättestora filmer, med tanke på 3 Megapixel kamera och skärmstorleken... Så det bör inte vara någon fara!

 

Lite spekulationer bara....

 

Hoppas det hjälper i ditt beslut!

 

//MacMan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan, FRÅN iPhone, flytta över alla kort eller de markerade. Efter överflyttning kan du välja att radera de flyttade.

Det är alltså inte en ren syncning, där de finns samma uppsättning i iPhone som i iPhoto.

 

Du kan välja att synca vissa händelser/album från iPhooto till iPhone. Dvs begränsad sync.

 

Tänkte mest från MacBook till iPhone.

 

 

 

Hej!

 

Ett litet inflik bara...

 

Du får tänka på att ditt bildbibliotek i iPhoto halveras i storlek när bilderna görs om till din iPhone! Så mitt bibliotek på 5Gb blir 2,5 i min iPhone. Då har jag inte RAW-format ens... Skulle du ha det i iPhoto så "antar jag" att minskningen blir mer än så... alltså, att du kanske har 50Gb som blir betydligt mindre än halva...!!?

 

Jag har i alla fall haft 16 på min iPhone 3G och kommer skaffa det nu igen på 3GS! Räcker gott för mig... Den har ändå alltid varit halvfull, förutom dom gånger jag är ute och reser och kanske lägger in några filmer på den som jag kan titta på. Och musiken har jag aldrig med hela biblioteket, då jag i så fall har min iPod! Men har ändå med mig 11Gb låtar... inte lite musik! Och eftersom bilderna bara blir 2,5 och programmen nästan obefintliga i storlek, precis som allt annat, som kontakter m.m, så är den bara halvfull trots 16GB.

 

Kommer väl fyllas på lite mer med videofunktionen... men jag använder det så att jag kanske åker på något kul på dagen och filmar. Men sedan lägger jag in det i datorn när jag kommer hem. Så då töms den ändå... Dock vet inte jag heller hur mycket plats filmerna kommer att ta... Skulle ju tro att det inte blir jättestora filmer, med tanke på 3 Megapixel kamera och skärmstorleken... Så det bör inte vara någon fara!

 

Lite spekulationer bara....

 

Hoppas det hjälper i ditt beslut!

 

//MacMan

 

 

Aha. Den förminskar alltså alla bilder vid synkning MB -> IPhone. Låter ju ifs vettigt så dem ska laddas snabbare.

Det löser nog allt. Då lutar det åt en 16 nu då och inte en 32a. Känns overkill för mina behov då.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tack för alla svar...

men har en fråga till gällande samma ämne.

När jag synkar iPhoto, kommer inte Händelser med. Hur gör man för att få med dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag synkar iPhoto, kommer inte Händelser med. Hur gör man för att få med dem?

 

Det är inte möjligt dessvärre. Kort svar, men väldigt sant. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag har en 8GB 3G och synkar ca 2-3000 bilder till iPhonen. Har GOTT om plats kvar till annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar...

men har en fråga till gällande samma ämne.

När jag synkar iPhoto, kommer inte Händelser med. Hur gör man för att få med dem?

Hej igen!

 

Jo då, det är klart att det går att få med händelser!!! Det har jag... Annars så skulle det vara omöjligt att titta igenom alla bilder!!

 

Det är bara att välja "Alla händelser" i inställningarna så är saken Biff!!! Så tyvärr Douglas, där har du fel.... Men kul för dig med nu när du kan använda dig av det också!

 

Lycka till // MacMan

 

Synca_H_ndelser.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att välja "Alla händelser" i inställningarna så är saken Biff!!! Så tyvärr Douglas, där har du fel.... Men kul för dig med nu när du kan använda dig av det också!

 

Men det blir väl ändå inte sorterat efter händelserna på samma sätt som i datorn, utan det blir bara så att du får alla bilder synkroniserade till iPhonen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat nu. Det funkar att synka alla händelser. Dem lägger sig under Bibliotek i Händelseordning.

Däremot försvinner ju mapparna då. Det var lite trist. Någon som vet hur man löser det.

Helt enkelt. Jag vill ha "iPhoto" istället för "Fotoalbum" på telefonen.

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...