Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det värt att byta upp sig till 3Gs?


Ackadacka

Rekommendera Poster

Vad jag går o funderar på är om vilket som är bäst av köpa kontant, telia, 6895:- 32 gig eller bli av med mitt bingoabb. 99 kr i månad som man får ringa för i för sej o teckna prata på i 24 mån.? De känns spontant bättre att casha och dessutom är de troliga att de kommer en ny telefon nästa sommar, då står man där med 12 mån abonnemangstid kvar om telia inte kör nåt liknande som nu att man löser in sitt nuvarande abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa sommar kanske Apple släpper en rejäl uppdatering av iPhonen, som också innefattar hårdvaran. Då är det inte kul att sitta med en 3GS! ;)

 

Ähh jag inget behov av ngt bättre än det här. Helt perfekt. Snabb som tusan och har alla funktioner jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en snabb fråga som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig besvara.

 

Om man går till Telias hemsida och väljer 32GB på företagssidan så får man upp en lista där man väljer abonnemang. De har två stycken, men med båda kan man välja 12/18/24 mån bindning, samt antingen med eller utan Mobilsurf Extra.

 

Det som gör mig fundersam är att t.ex. Jobbmobil Fast 12 mån kostar 655 kr/mån utan Mobilsurf Extra och med kostar det 754 kr/mån (plus givetvis kostnad för telefonen). Inget konstigt där då surftjänsten kostar 99 kr/månad.

 

Kollar man dock på Jobbmobil Rörlig 12 mån så kostar det 199 kr / mån utan Mobilsurf Extra och 199 kr/månad med Mobilsurf Extra. Kan det verkligen stämma? Om man tar Rörlig, slipper man då extra kostnad för Mobilsurf Extra? Det låter för bra för att vara sant. Eller är det så att abonnemanget kostar 199 kr/mån och Mobilsurf Extra kostar ytterligare 199 kr/mån - och i så fall, varför listas det på det viset?

 

För mig skulle 199 kr/mån (plus kostnad för samtal/sms) inklusive Mobilsurf Extra vara väldigt intressant. (Priset på luren hamnar då på 3440kr).

 

Men alltså, kan det stämma att om man tar rörlig så kostar det samma oavsett om man lägger till Mobilsurf Extra eller ej? Vore väldigt tacksam för svar om någon är insatt i detta och/eller bara är smartare än mig och kan lista ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh jag inget behov av ngt bättre än det här. Helt perfekt. Snabb som tusan och har alla funktioner jag behöver.

Säger du nu, Apple är mästare på att skapa behov ingen trodde att man hade :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett dåligt konstruerat skäl! Rör du dig 10 m i en riktning så har GPS redan fixat en kompassriktning.

Och en waypoint är inte beroende av riktning!

Mjo, det stämmer. Men i snårig, stenig terräng vill jag veta hur jag är vänd även stillastående. Fast visst, såå bra skäl är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är SJUKT dålig med maps! Är att när du skriver in en adress som du skall till och du sedan väljer kör med bil. Då så uppdaterar ju ej kartan när du kör. Du får sitta o pilla på skärmen för pricken du är försvinner utanför skärmen. Vet ej om jag är urbota dum eller. Jag tycker då det e fruktansvärt dåligt.

 

Vad bra att du berättade detta! Jag fortfarande planerar att köpa en iphone, men är nöjd men Nokia 6110 navigator, och nokias navigator är ju bra. Vore hemskt att byta till sämre navigator. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du berättade detta! Jag fortfarande planerar att köpa en iphone, men är nöjd men Nokia 6110 navigator, och nokias navigator är ju bra. Vore hemskt att byta till sämre navigator. Tack!

 

Endast navigatorn borde inte vara skälet för att köpa en iPhone. Dessutom är inte Google Maps det direkt optimala när du kör bil, utan då ska du helst investera i ett annat navigatorprogram från App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast navigatorn borde inte vara skälet för att köpa en iPhone. Dessutom är inte Google Maps det direkt optimala när du kör bil, utan då ska du helst investera i ett annat navigatorprogram från App Store.

 

Ok. Tack för info. Och det går att navigera eller köpa dessa program för 3G mobilen också? Den har gps?

 

Jukka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du berättade detta! Jag fortfarande planerar att köpa en iphone, men är nöjd men Nokia 6110 navigator, och nokias navigator är ju bra. Vore hemskt att byta till sämre navigator. Tack!

 

Om du läst hela tråden så hade du sett att det inte är så som gaspo skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läst hela tråden så hade du sett att det inte är så som gaspo skriver.

 

Helt rätt! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Tack för info. Och det går att navigera eller köpa dessa program för 3G mobilen också? Den har gps?

 

Jukka

 

 

Japp samma, skillnaden är kompassen som integreras i maps men spelar ingen roll i Navigeringsprogrammen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...