Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det värt att byta upp sig till 3Gs?


Ackadacka

Rekommendera Poster

Jag skaffade iPhone 3G i Juli förra året och är sjukt sugen på att skaffa den nya 3Gs. Mest bara för att ha den för att jag är prylgalen. Efter lite läsning och jämförelser mellan telefonerna så kan jag inte bestämma mig. Läset detta på macworld förut:

Uppdatering: Kunder som köpt sin iPhone under juli 2008 med 18 månaders bindningstid, och som fortfarande har kvar det då tecknade abonnemanget kan enligt Telia köpa en iPhone 3GS och slippa resten av det gamla abonnemangets bindningstid. Telefonen kostar då en dryg tusenlapp extra (995 kronor för 16 GB respektive 1 995 kronor för 32 GB) mot vad en "ickebunden" kund betalar.

 

Det känns som en bra deal. Satsar givetvis på 32GB isåfall. Någon som sitter i samma situarion?

 

MVH Acka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation och har accepterat Telias erbjudande. Tar 32 GB-versionen (svart).

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Undra om man kan ändra sitt abonemang till ett billigare. (Fan vilka i-lands problem man har. haha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara magnetometern gör det värt, tycker jag. En GPS är rätt kass om man inte vet hur kartan ska vara vänd. Eftersom jag är mycket i skogen har jag bra användning för det (sätter pins på svampställen, hehe).

Sen är möjligheten att filma och smidigt dela på YouTube ett avgörande skäl. Snabbheten är en bonus och det stora lagringsutrymmet likaså.

Har bokat en via min lokala Telia-butik (32, svart). Återstår att se när den kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5600 kr för en NÄSTAN identisk telefon? inte då. ;)

 

Instämmer, även om suget finns där.

Det finns inte ett enda rationellt skäl till att byta upp sig för de pengarna, men eftersom pengar inte är allt så kanske även jag faller för suget. Enda problemet är hur man skall lyckas lura sig själv att tro på alla de fantasifulla konstruerade skäl som man kan uppbringa för att uppdatera till något man inte behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Designen är ju identisk förutom silvertexten på baksidan. iPhone har ju inte ändrat sitt gränssnitt sen ur-iPhonen lanserade. If it's ain't broken, don't fix it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara magnetometern gör det värt, tycker jag. En GPS är rätt kass om man inte vet hur kartan ska vara vänd. Eftersom jag är mycket i skogen har jag bra användning för det (sätter pins på svampställen, hehe).

 

Det var ett dåligt konstruerat skäl! Rör du dig 10 m i en riktning så har GPS redan fixat en kompassriktning.

Och en waypoint är inte beroende av riktning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Designen är ju identisk förutom silvertexten på baksidan. iPhone har ju inte ändrat sitt gränssnitt sen ur-iPhonen lanserade. If it's ain't broken, don't fix it.

 

Ser inte någon anledning att ändra det just nu i alla fall. Snyggt, överskådligt, och nu med 3GS: riktigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5600 kr för en NÄSTAN identisk telefon? inte då. ;)

 

Håller nog med.. Jag kör på min 3G tills den rasar (vill nog få ut minst ett år till på den, byter ungefär var tredje år om man tittar bakåt).. Det kommer säkert en version med ännu mera minne om något år ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer, även om suget finns där.

Det finns inte ett enda rationellt skäl till att byta upp sig för de pengarna, men eftersom pengar inte är allt så kanske även jag faller för suget. Enda problemet är hur man skall lyckas lura sig själv att tro på alla de fantasifulla konstruerade skäl som man kan uppbringa för att uppdatera till något man inte behöver.

 

Säljer man sin 3G blir mellanskillnaden bra mycket mindre vilket gör skälet att köpa 3GS ännu starkare imo. Sålde min 8 GB för 3500 kr och köpte min 32 GB för 6895 kr.

 

6895-3500 = 3395 kr. Det tycker jag inte är mycket pengar för en ny telefon av den kalibern, men nu sålde jag som sagt min och använde pengarna till att köpa en ny. Jag ångrar inte köpet en sekund, men jag ändå förstå att det finns många som inte tycker det finns skäl nog att byta upp sig från 3G till 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3g:n kostar 1000 spänn billigare än 16 gb 3gs.

 

Kan 3g:n vara ett bra köp just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade iPhone 3G i Juli förra året och är sjukt sugen på att skaffa den nya 3Gs. Mest bara för att ha den för att jag är prylgalen. Efter lite läsning och jämförelser mellan telefonerna så kan jag inte bestämma mig. Läset detta på macworld förut:

Uppdatering: Kunder som köpt sin iPhone under juli 2008 med 18 månaders bindningstid, och som fortfarande har kvar det då tecknade abonnemanget kan enligt Telia köpa en iPhone 3GS och slippa resten av det gamla abonnemangets bindningstid. Telefonen kostar då en dryg tusenlapp extra (995 kronor för 16 GB respektive 1 995 kronor för 32 GB) mot vad en "ickebunden" kund betalar.

 

Det känns som en bra deal. Satsar givetvis på 32GB isåfall. Någon som sitter i samma situarion?

 

MVH Acka

Sista dagen på det erbjudandet VAR den 30/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation och har accepterat Telias erbjudande. Tar 32 GB-versionen (svart).

 

 

/ Kiwi

Bidde exakt samma för mig. Ny bättre iPhone, samt lägre fast månadsavgift och lägre rörlig minutavgift. Och nu har jag en 16GB iPhone 3G att sälja dessutom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett dåligt konstruerat skäl! Rör du dig 10 m i en riktning så har GPS redan fixat en kompassriktning.

Och en waypoint är inte beroende av riktning!

 

En sak som är SJUKT dålig med maps! Är att när du skriver in en adress som du skall till och du sedan väljer kör med bil. Då så uppdaterar ju ej kartan när du kör. Du får sitta o pilla på skärmen för pricken du är försvinner utanför skärmen. Vet ej om jag är urbota dum eller. Jag tycker då det e fruktansvärt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5600 kr för en NÄSTAN identisk telefon? inte då. ;)

 

Identisk till utseendet ja, men hårdvaran gör att den är ljusår snabbare.

 

 

En sak som är SJUKT dålig med maps! Är att när du skriver in en adress som du skall till och du sedan väljer kör med bil. Då så uppdaterar ju ej kartan när du kör. Du får sitta o pilla på skärmen för pricken du är försvinner utanför skärmen. Vet ej om jag är urbota dum eller. Jag tycker då det e fruktansvärt dåligt.

 

Jag gissar på urbota dum :P

Tryck på ikonen längst nere till vänster så kommer den följa dig.

 

Dock är ett navigationsprogram att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Identisk till utseendet ja, men hårdvaran gör att den är ljusår snabbare.

 

 

 

 

Jag gissar på urbota dum :P

Tryck på ikonen längst nere till vänster så kommer den följa dig.

 

Dock är ett navigationsprogram att rekommendera.

 

Färdbeskrivning: Start:nuvarande plats :slut:t.e.x svenssonvägen. Sedan Hitta. Sedan Starta. Skall jag då sedan trycka på symbolen längst ner? Pricken alltså jag rör sig men kartan rör sig inte med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdbeskrivning: Start:nuvarande plats :slut:t.e.x svenssonvägen. Sedan Hitta. Sedan Starta. Skall jag då sedan trycka på symbolen längst ner? Pricken alltså jag rör sig men kartan rör sig inte med!

 

Ja, samma ikon som du använder när du vill zooma in var du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ändå haft din iPhone 3G i ett år. Batteriet har snart gjort sitt. Så det kan faktiskt vara läge att sälja den gamla. Folk vill ju fortfarande betala 2000-3000 kr för en 8GB begagnat som är ett år gammal. Jag har ju bara haft min 3G 16GB i 3 månader så jag skall köra den ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för min del så är valet faktiskt enkelt. jag har idag en 16 gb 3g (italienare) som jag kör med tre. jag har ingen bindningstid på mitt abb och mina fakturor ligger på ca 550 kr. i detta pris har jag inkluderat mobilt bredband för 199kr.

 

nu är det så att om jag väljer 3gs med tres 499 abb i 24 månader så får jag en ny telefon "gratis" och sänker min månadskostnad till 499. det enda jag betalar för att göra detta är att jag binder upp mig i 24 månader (så jag får väl casha nästa version om jag vill ha den...).

 

telefonen är alltså beställd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppgraderade från 2G till 3G. Från Jailbreak till utan låsning. Grymt nöjd med den uppgraderingen. 8GB klarar jag mig långt på :) Nästa sommar skaffar jag en snorbillig 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppgraderade från 2G till 3G. Från Jailbreak till utan låsning. Grymt nöjd med den uppgraderingen. 8GB klarar jag mig långt på :) Nästa sommar skaffar jag en snorbillig 3GS.

 

Nästa sommar kanske Apple släpper en rejäl uppdatering av iPhonen, som också innefattar hårdvaran. Då är det inte kul att sitta med en 3GS! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa sommar kanske Apple släpper en rejäl uppdatering av iPhonen, som också innefattar hårdvaran. Då är det inte kul att sitta med en 3GS! ;)

 

Då har jag isf inget abb som binder upp mig iaf. som förhindrar att jag uppdaterar till den nya super-iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...