Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny med iPhone!


pyd

Rekommendera Poster

1) "Valfri musik" (läs: vilken mp3:a som helst som finns i itunes) som ringsignal/meddelande-ljud/alarmsignal ?? Går det inte?

 

2) Finns det något bättre program för alarm än det inbyggda?

 

3) Profiler... finns inte det i iPhone? Tex. en sov-profil... där alla ljud är avstängda utom alarmet...

 

4) Till min iPod hade jag special-hörlurar, bättre ljud och allt... finns det något sätt att koppla ihop såna, och fortfarande ha mic:en?

 

5) Filöverföring mellan telefoner (ej iphone <-> iPhone... utan generellt mellan telefoner) med blåtand... funkar inte det?

 

6) Blixt till kameran, jag har sett att det finns lite apps för det, men funkar dom verkligen? Jag kan inte se att det sitter någon form av lampa på baksidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, Du får använda garageband och klippa låtarna till under 30s

2, Kika på Appstore. Det finns ett antal program där.

3, Finns inga profiler i iPhone som standard.

4, Griffin har någon sladd med inbyggd mic och uttag som du kan koppla dina hörlurar till.

5, Apple har inte implementerat funktionen i iPhone.

6, iPhone har ingen inbyggt blixt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 ) Här kommer en länk till en sida där du gratis kan konvertera valfri MP3 till ringsignal. http://audiko.net/

 

2-6) Tror tyvärr att det är nej på samtliga dessa.. (men är själv ny på iPhone)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) "Valfri musik" (läs: vilken mp3:a som helst som finns i itunes) som ringsignal/meddelande-ljud/alarmsignal ?? Går det inte?

 

Som ringsignal går det: http://audiko.net/

Annars är det jailbreak som gäller.

2) Finns det något bättre program för alarm än det inbyggda?

Finns några i App-store, men då måste man ha dem på hela tiden(right?), annars är det jailbreak som gäller.

 

3) Profiler... finns inte det i iPhone? Tex. en sov-profil... där alla ljud är avstängda utom alarmet...

Nej, men larm fungerar när du har slagit av ljudet.

4) Till min iPod hade jag special-hörlurar, bättre ljud och allt... finns det något sätt att koppla ihop såna, och fortfarande ha mic:en?

Det finns sådana "headset" att köpa, där du har mic och sedan hörlursingång, macoteket(.se ?) tror jag har

 

5) Filöverföring mellan telefoner (ej iphone <-> iPhone... utan generellt mellan telefoner) med blåtand... funkar inte det?

 

Desvärre inte, inte utan jailbreak iaf.

 

6) Blixt till kameran, jag har sett att det finns lite apps för det, men funkar dom verkligen? Jag kan inte se att det sitter någon form av lampa på baksidan?

 

Apps för det tror jag inte, ljuset blinkar åt fel håll i såfall :P Det dom appsen möjligen gör är att ljusa upp bilderna och då får du otroligt gryniga kort och du lär inte se vad de föreställer (beroende på hur mörkt det är när du tar kortet.

 

Jailbreak:

http://iclarified.com/entries/index.php?ca...d=11&seid=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...