Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Står det halebop på själva telefonen? Och var? Börjar fundera på om man skulle avbeställa ...

Du har inte möjlighet att ta någon bild på det?

Halebop-appsen går de inte att ta bort heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Står halebop på den. Obligatoriska Halebop apps.

 

jag fick den idag på posten.

 

 

haha humor. ! dom är inte brandad nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är den igen.

 

halebop tvingar också en att säga "halephone" iPhone får man inte sägaför då får man lite extra bindningstid

 

HALEPHONE.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är den igen.

 

halebop tvingar också en att säga "halephone" iPhone får man inte sägaför då får man lite extra bindningstid

 

HALEPHONE.jpg

 

 

Halephone? Är det för att det skall låta som Heil Phone så det får en viss historisk klang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag lagt en beställning på en iPhone 3Gs 16GB Vit från Halebop.

Det blir min första iPhone så man får hoppas att man blir nöjd!

 

För er som redan beställt, hur gör man med nummer överflyttningen?

När får jag Sim-kortet och när börjar abonnemanget att gälla?

Får jag något brev om det i postlådan?

Har även läst att man kan spåra sitt paket på postens hemsida, vad är det för nummer och vart får jag tag i det?

Valde att betala via postförskott...

 

En del svar finns säkert redan i tråden men skulle uppskatta om någon kunde klargöra alla svar jag söker.

 

Tack!

 

EDIT: Fick ett mess nu från tele2 att utporteringen av mitt nummer har godkänts. Utportering kommer att ske 2009-08-17 04:00:00. Så då slutar alltså mitt tele2 simkort att funka och jag ska börja använda mitt halebop sim-kort? Då har jag ju troligtvis inte ens fått min iphone lr mitt sim-kort?!? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag lagt en beställning på en iPhone 3Gs 16GB Vit från Halebop.

Det blir min första iPhone så man får hoppas att man blir nöjd!

 

För er som redan beställt, hur gör man med nummer överflyttningen?

När får jag Sim-kortet och när börjar abonnemanget att gälla?

Får jag något brev om det i postlådan?

Har även läst att man kan spåra sitt paket på postens hemsida, vad är det för nummer och vart får jag tag i det?

Valde att betala via postförskott...

 

En del svar finns säkert redan i tråden men skulle uppskatta om någon kunde klargöra alla svar jag söker.

 

Tack!

 

EDIT: Fick ett mess nu från tele2 att utporteringen av mitt nummer har godkänts. Utportering kommer att ske 2009-08-17 04:00:00. Så då slutar alltså mitt tele2 simkort att funka och jag ska börja använda mitt halebop sim-kort? Då har jag ju troligtvis inte ens fått min iphone lr mitt sim-kort?!? :S

 

 

 

Ang din senaste fråga:

 

Hade samma fundering och skrev ett mail till halebop:

 

Jag beställde en iphone 3gs 16gb för en stund sedan. Och fyllde i att jag ville behålla mitt gammla nummer (0736 xx xx xx Tele2/Comviq).

Nu fick jag ett sms av comviq med info ang utportering av numret. Där stod det att utporteringen kommer att ske 2009-08-06 kl 04:00:00.

Min fundering är således:

På hemsidan när jag beställde iphonen stod det att det kan ta upp till fyra veckor innan den kommer.

090806 är nästan precis en vecka ifrån dagens datum, innebär det att jag i värsta fall får vara utan ett fungerande mobilnummer i 3 veckor?

 

Fick svar:

 

Det stämmer att det är ca 4 veckor leveranstid på Iphone 3GS då det vart väldigt stor efterfrågan på denna modell.

 

Pga leveranstiden på telefonen så har vi flyttat fram ditt flyttdatum till halebop till 090901 (1 sep) så att du får använda din nuvarande operatör ett tag till, så att du inte står utan fungerande nummer tills din Iphone kommer. Är det så att du får din Iphone tidigare än 090901 så är det bara att du hör av dig till oss så ändrar vi ditt flyttdatum igen.

 

 

Dom borde redan ha flyttat fram datumet för flytten, men du kan ju alltid slänga iväg ett mail till dom för säkerhets skull =)

 

MVH Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade kundtjänst och frågade om när dom skulle få in leveransen och om min skulle hinna med att skickas ut och så. Fick detta som svar:

 

Kan se att ordern är registrerad, vi kan dock inte säga exakt när den skickas. Leveranstid på ca 4 veckor är den info vi vet.

 

Tydligen så vet kundtjänst folket bara om att det är ca 4 veckors leveranstid och inget med? Kan ju vara så att dom inte får veta mer av deras chef (eller vem som styr över dom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som förstått att de inte har mer info eller? Suck.... Men skicka 100 mail till om dagen och undra eller ta en öl och ta det banan. Den kommer när de har den i lager. Tills dess kan man göra precis ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som förstått att de inte har mer info eller? Suck.... Men skicka 100 mail till om dagen och undra eller ta en öl och ta det banan. Den kommer när de har den i lager. Tills dess kan man göra precis ingenting.

 

Jo jag har förstått det, men börjar bli sur på dom. Det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har förstått det, men börjar bli sur på dom. Det är allt.

Bli sur på Apple som inte kan leverera. Halebop vill till 100% inget annat än få igång alla sina abbonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag inte sur på leveranstiden utan på informationsbristen. Våra operatörer vet tydligen inte hur många enheter som de skall få levererade, när de kommer, eller hur många som är beställda. Det känns som en salig röra som inte skulle accepteras i vanliga fall. Men nu när det rör sig om den upphypade Iphone så skall vi som kunder bara buga och bocka.

 

Telia kunde inte ange någonting, och var dessutom rätt så snapiga i sin ton vid förfrågningar (en viss Karin...). Vid den senaste kontakten jag hade med dem påstod hon att det fanns information om längre leveranstid när jag beställde. Detta är helt fel eftersom det angavs normal leveranstid, alltså åtta dagar vid min min beställning.

 

Vid det "beskedet" bestämde jag mig för att de minsann inte skall ha mig som kund. Avbeställning och ny beställning hos annan leverantör. Pga detta hamnade jag ju förstås sist i kön istället för en av de första men det är skit jag accepterar för att slippa vara Teliakund. (och jag föredrog verkligen Telia före detta fiasko)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag lagt en beställning på en iPhone 3Gs 16GB Vit från Halebop.

Det blir min första iPhone så man får hoppas att man blir nöjd!

 

För er som redan beställt, hur gör man med nummer överflyttningen?

När får jag Sim-kortet och när börjar abonnemanget att gälla?

Får jag något brev om det i postlådan?

Har även läst att man kan spåra sitt paket på postens hemsida, vad är det för nummer och vart får jag tag i det?

Valde att betala via postförskott...

 

En del svar finns säkert redan i tråden men skulle uppskatta om någon kunde klargöra alla svar jag söker.

 

Tack!

 

EDIT: Fick ett mess nu från tele2 att utporteringen av mitt nummer har godkänts. Utportering kommer att ske 2009-08-17 04:00:00. Så då slutar alltså mitt tele2 simkort att funka och jag ska börja använda mitt halebop sim-kort? Då har jag ju troligtvis inte ens fått min iphone lr mitt sim-kort?!? :S

Du tror inte att du får bättre svar om du ställer dina frågor till Halebop direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror inte att du får bättre svar om du ställer dina frågor till Halebop direkt?

 

Bättre å bättre men man får vell inga svar efter ett visst klockslag eller?

 

Men jag fick ett mail från de angående nummer flyttningen m.m.

 

Så jag har bra koll nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag inte sur på leveranstiden utan på informationsbristen. Våra operatörer vet tydligen inte hur många enheter som de skall få levererade, när de kommer, eller hur många som är beställda. Det känns som en salig röra som inte skulle accepteras i vanliga fall. Men nu när det rör sig om den upphypade Iphone så skall vi som kunder bara buga och bocka.

 

Telia kunde inte ange någonting, och var dessutom rätt så snapiga i sin ton vid förfrågningar (en viss Karin...). Vid den senaste kontakten jag hade med dem påstod hon att det fanns information om längre leveranstid när jag beställde. Detta är helt fel eftersom det angavs normal leveranstid, alltså åtta dagar vid min min beställning.

 

Vid det "beskedet" bestämde jag mig för att de minsann inte skall ha mig som kund. Avbeställning och ny beställning hos annan leverantör. Pga detta hamnade jag ju förstås sist i kön istället för en av de första men det är skit jag accepterar för att slippa vara Teliakund. (och jag föredrog verkligen Telia före detta fiasko)

 

Valde du då Halebop eller annan operatör? Halebop ägs som de flesta vet av Telia, dvs nästan samma människor som arbetar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick detta av halebop nyss..

 

Leveranstiden är beräknad upp till 4 veckor.

 

Telia har fått en leverans denna vecka. Vi vet dock inte om vi kommer att få en del av denna leverans ännu. Får vi det kommer telefonerna att börjas skickas ut tidigare.

 

Hälsningar

Tomas

Halebop kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick detta av halebop nyss..

 

Leveranstiden är beräknad upp till 4 veckor.

 

Telia har fått en leverans denna vecka. Vi vet dock inte om vi kommer att få en del av denna leverans ännu. Får vi det kommer telefonerna att börjas skickas ut tidigare.

 

Hälsningar

Tomas

Halebop kundtjänst

 

Känns lite som storebror och lillebror tyvärr. Hoppas verkligen att de får ta del av leveransen. Kan säkert tänka mig att flera som beställt tröttnar annars. Personligen väntar jag gärna på något gott, men helst inte alldeles FÖR länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenis

 

jag är jäkligt sugen på en Iphone 3Gs med kontantkort från Halebop men funkar mitt Telia kontantkort i mobilen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis leveransbekräftelse med ett kolli-id. Någon mer som fått det?

 

Sökningen på kolli-id fungerar dock inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, då börjar det hända saker.

 

vilken tidpunkt fick du beställningsbekräftelse?

 

/j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min beställningsbekräftelse 09.56 på releasedagen men har ännu inte fått någon leveransbekräftelse. Håller tummarna nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...