Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Jag annulerade just min beställning från Halebop.

Jag upptäckte att Iphone säljs billigast till kontantpris på Tre.

 

Nu har jag beställt en från Tre istället, operatörsupplåst.

 

Leveranstid: 2-3 dagar på min 16GB vit 3G S.

 

Och för övrigt har Tre en verkligen trevlig kundtjänst!

 

Jag hade väntat på min telefon från Halebop i 2 veckor innan jag beställde från Tre...

 

Så på tisdag eller onsdag borde jag ha den i handen.

Sweet.

 

Vad är det för prisskillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Jag kan ringa ut och skicka sms från men iphone med halebop.

 

Men jag kan inte ta emot sms eller telefonsamtal.

Säger att numret inte är i bruk. och smsen kommer helt enkelt adlrig fram.

 

 

nån som vet nån lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för prisskillnad?

 

Halebop: iPhone 3GS 16GB vit 6.595 kr (Låst till Halebop och inklusive frakt, jag valde att betala med postförskott då)

 

Tre: Samma telefon för 6295 kr.

 

Så vi pratar om en priskillnad på 300 kr.

 

Men jag beställde en upplåsning också på 350 kr från Tre. Då blir man fri från alla ultrasn0w unlocks och annat trams. Bara att uppdatera som vanligt och slippa tänkta på sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop: iPhone 3GS 16GB vit 6.595 kr (Låst till Halebop och inklusive frakt, jag valde att betala med postförskott då)

 

Tre: Samma telefon för 6295 kr.

 

Så vi pratar om en priskillnad på 300 kr.

 

Men jag beställde en upplåsning också på 350 kr från Tre. Då blir man fri från alla ultrasn0w unlocks och annat trams. Bara att uppdatera som vanligt och slippa tänkta på sånt :)

 

 

jag räknar att det kostar 6078 hos halebop.... så du betalar 217 kr mer hos tre och du saknar gratis internet och gratis sms hela världen hos halebop.

 

ska du lägga till internet hos tre så får du betala 99/mån *24= 2376 kr till! + alla sms du kommer att skicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nära att göra samma sak. Snart byter jag till TRE istället. Om inte Halebop talar om vad som händer.

 

"minst 4 veckor leveranstid. Vi ber om ursäkt etc" det räcker inte. De måste gå ut med info eller åtminstone förlora mig som kund.

Ut med en kölista (behöver inte innehålla namn). Tala om hur kommunikationen med Apple går, hur kommer det sig att TRE har telefoner men inte halebop. osv osv

Spela för faen med öppna kort mot kunderna.

 

Nåväl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ab84: Din uträkning stämmer alldeles säkert, men jag beställde telefonen till kontantpris. Alltså inget abonnemang och trams. Cash in, iPhone ut. :)

 

nilimaa: Äsch, i slutet av dagen är det bara en telefon. Finns viktigare saker i livet :) Den måste ju komma någon gång, eller hur? Haha.

 

Happy waiting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop: iPhone 3GS 16GB vit 6.595 kr (Låst till Halebop och inklusive frakt, jag valde att betala med postförskott då)

 

Tre: Samma telefon för 6295 kr.

 

Så vi pratar om en priskillnad på 300 kr.

 

Men jag beställde en upplåsning också på 350 kr från Tre. Då blir man fri från alla ultrasn0w unlocks och annat trams. Bara att uppdatera som vanligt och slippa tänkta på sånt :)

 

Kan du länka till sidan, kan inte hitta erbjudandet på deras hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ab84: Din uträkning stämmer alldeles säkert, men jag beställde telefonen till kontantpris. Alltså inget abonnemang och trams. Cash in, iPhone ut. :)

 

nilimaa: Äsch, i slutet av dagen är det bara en telefon. Finns viktigare saker i livet :) Den måste ju komma någon gång, eller hur? Haha.

 

Happy waiting!

 

 

måste man inte ha abonemang för internet i iphonen? eller hur har du tänkt lösa den biten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då fick man precis reda på att man får sin iPhone från Halebop tidigast i november någon gång då jag tydligen inte kan beställa den med tillhörande abonnemang innan min nuvarande bindningstid hos 3 har gått ut. Ville då flytta över mitt nummer till 3 och eftersom bindningstiden går ut 22/10 tänkte jag att man kan beställa allt nu så att jag får min iPhone lagom till dess då det är lång leveranstid. Men nej nej, man kan inte beställa något i förhand utan jag måste helt enkelt vänta till den 22/10 innan jag kan beställa min iPhone och måste då vänta i 4-5 veckor därifrån. Jävla skit-Halebop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag frustrerad. Väntat 4 veckor och Halebop har fortfarande inte en susning. I oktober verkar de kunna lova leverans i alla fall. Jag är ruskigt nära att beställa från Tre nu istället.. eller vänta på nästa modell av iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag frustrerad. Väntat 4 veckor och Halebop har fortfarande inte en susning. I oktober verkar de kunna lova leverans i alla fall. Jag är ruskigt nära att beställa från Tre nu istället.. eller vänta på nästa modell av iPhone.

 

Jag vet inte om jag tror på det heller. När jag flyttade fram porteringen första gången "lovade" de att jag skulle få telefonen innan detta datum (28/9) och om jag skulle få telefonen tidigare skulle jag höra av mig.. Nu har detta datum blivit 20/10..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstås rätt. Det är bara en telefon. I'll live.

Var har ni hört det här om oktober någonstans?

 

Jag frågade om de ens kunde leverera 16 GB svart till mig i oktober och fick svaret, "jo, i oktober har du din telefon". Det bör inte ses som någon objektiv sanning eftersom de ändå gissar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då fick man precis reda på att man får sin iPhone från Halebop tidigast i november någon gång då jag tydligen inte kan beställa den med tillhörande abonnemang innan min nuvarande bindningstid hos 3 har gått ut. Ville då flytta över mitt nummer till 3 och eftersom bindningstiden går ut 22/10 tänkte jag att man kan beställa allt nu så att jag får min iPhone lagom till dess då det är lång leveranstid. Men nej nej, man kan inte beställa något i förhand utan jag måste helt enkelt vänta till den 22/10 innan jag kan beställa min iPhone och måste då vänta i 4-5 veckor därifrån. Jävla skit-Halebop!

 

Begär en sluträkning från Tre och säg att du ska byta operatör, då släpper dom ditt nummer för portering!

 

Det är inte halebops fel, det funkar så hos alla.

 

Det tog bara ett par dagar för mig att få loss numret från Telia på det viset.

 

Mvh,

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Halebop gör framsteg. Saxat från deras Facebook-sida idag.

 

"När vi får nästa leverans från Apple ska vi lägga upp information på www.halebop.se/iphone om vilka beställningsdatum som täcks in av den leveransen. Vi hoppas att den information ska vara till hjälp för er kunder som väntar på er leverans. Vi ber om ursäkt för att vi inte kan vara mer specifika än så här i dagsläget."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka till sidan, kan inte hitta erbjudandet på deras hemsida

 

Nu vet jag inte riktigt vilket av erbjudande du menar men

 

Tres kontant iPhone: http://www.tre.se/templates/MobilePage.asp...payment=prepaid

 

Vill du låsa upp en iPhone från Tre så ringer du deras kundtjänst och beställer det.

 

 

ab84: Nja, det går att surfa med kontantkort. Men jag klarar mig med Wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Halebop gör framsteg. Saxat från deras Facebook-sida idag.

 

"När vi får nästa leverans från Apple ska vi lägga upp information på www.halebop.se/iphone om vilka beställningsdatum som täcks in av den leveransen. Vi hoppas att den information ska vara till hjälp för er kunder som väntar på er leverans. Vi ber om ursäkt för att vi inte kan vara mer specifika än så här i dagsläget."

 

Framsteg som du säger.

 

Men jag har fortfarande svårt att förstå att dom inte har en aning om när nästa leverans kommer.

Lär knappast bara dyka upp en last någon slumpmässig dag och säga: -Hej vi kommer med fler iPhones nu! "godsmotagaren på deras lager" -Vad fan det har inte vi plats för nu. Kom precis in en lastbil fullsmetade med SE W995 och innan det så var det en lastbil med N97:er här...

Ett exempel bara......... :)

 

Mellan tummen och pekfingret måste dom juh veta tycker man... kommer det 10 telefoner eller kommer 10000 st, kommer dom denna vecka eller om 3 veckor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så trött på Halebop.

 

Skrev ju som sagt tidigare om mitt nummer som nu porterats fram till den 20/10 istället för den 28/9. I mitt mail till Halebop skrev jag att jag ville att både mitt och min sambos nummer skulle porteras. Angav såklart namn och nummer för min sambo. Då svaret bestod att "ditt nummer har porterats till.." så blev jag såklart misstänksam att de missat min sambo och kontaktade dem igen. Man kan ju inte ringa så de blir att skicka mail och vänta som gäller..

 

Nu har jag fått svar igen och tydligen har de missat min sambos nummer och det är nu försent att portera hans nummer till på måndag. Sedan skriver de "Återkom till oss om ni inte fått någon iPhone då så skickar vi ut sim-kortet innan telefonen för detta nummer."

Idag är det fredag! De måste ju rimligtvis veta om vi kommer få någon telefon på måndag eller inte! Det är väl bara att skicka ut ett sim-kort direkt så att vi iaf har kortet under samma dag som numret porteras. Vilket väl brukar ske tidigt på morgonen. Men först ska vi sicka ett mail som det tar flera timmar innan de svarar på och sen ska de skicka ut simkortet som vi säkert inte har då förrän på onsdag. Idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framsteg som du säger.

 

Men jag har fortfarande svårt att förstå att dom inte har en aning om när nästa leverans kommer.

Lär knappast bara dyka upp en last någon slumpmässig dag och säga: -Hej vi kommer med fler iPhones nu! "godsmotagaren på deras lager" -Vad fan det har inte vi plats för nu. Kom precis in en lastbil fullsmetade med SE W995 och innan det så var det en lastbil med N97:er här...

Ett exempel bara......... :)

 

Mellan tummen och pekfingret måste dom juh veta tycker man... kommer det 10 telefoner eller kommer 10000 st, kommer dom denna vecka eller om 3 veckor?

 

 

Skulle de gå ut med all information skulle de tappa alla kunder.....!! Denna veckan kanske de fick leveranser på bara 15-30 iphones. ytav dem så tror jag inte att det var alls många 16 gb svart.

Får ju hoppas de får större leverans nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hitta det här forumet förut idag och kom fram till efter ha läst tråden här va dum man va och beställde en iphone 16gb svart, 14sept. Efter ha tänkte efter så kom jag fram till att jag kanske skulle ångra att ja inte tog en 32gb så jag avbeställde och tog en 32gb vit, vet itne om jag får vänta längre men tror att ja gjorde ett bättre val

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JUST NU upptäckte jag att Halebop sänkt priset på 32 gbarna? En 16gb kostar 3600 och en 32 4219? När sänkte Halebop deras jävla priser? Lutar åt att byta till en 32are då den bara är cirkus 600 riksdaler dyrare, eller? Era synpunkter och åsikter uppskattas enormt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...