Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Haha! Försöka kan du alltid göra. Men jag tvivlar på att de går igenom! =) Är inte alls insatt i abonnemang, har företags-abb. Så jag vill bara ha en ren telefon. Vet dock inte om jag ska chansa på att få en via Halebop imorgon, (risken finns ju att dom ryker fort, hemsidan brakar eller liknande) eller om jag ska köa och få en i handen!

 

// Labbe

 

 

Om tillräckligt många hade gått ihop så hade det säkert gått, människan gör skillnaden ju ;)

Men visst. 57kb/s är inte helt fel det heller... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Är också otålig har aldrig haft en Iphone innan. Men det ska det bli ändring på=)

 

Ja jag stter redan nu och trycker F5 för att se om det dyker upp. Men kan endån inte beställa ännu förrän en vecka då då päronen är på semester....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tillräckligt många hade gått ihop så hade det säkert gått, människan gör skillnaden ju ;)

Men visst. 57kb/s är inte helt fel det heller... :totaltgalen:

57 kb/s det är grejer det. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också otålig har aldrig haft en Iphone innan. Men det ska det bli ändring på=)

 

Ja jag stter redan nu och trycker F5 för att se om det dyker upp. Men kan endån inte beställa ännu förrän en vecka då då päronen är på semester....

 

Jag har tryckt F5 och kollat mailen 1 gång i minuten sen den 9 juni nu.

Började bli orolig för min mentala hälsa. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Glöm inte det här, står under infon om abonnemanget Halebop Vänner:

 

Surfa gratis i mobilen

 

Du får surfa gratis t.o.m. 30/9 2009, på hela internet, i din mobil. Du surfar i en hastighet upp till 1 Mbit/s.

 

Men under tjänster står det så här:

 

 

Surfa snabbare till fast pris

*Har du abonnemang och vill surfa supersnabbt? Då kan du istället teckna vår fastpristjänst Mobilsurf Fastpris, och surfa i upp till 7,2 mbit/s för 59 kr i månaden.

 

 

Någon som har koll på skillnaden här? Jag hänger inte med riktigt. Får man 1mbit eller 7,2?

 

edit: lite radavstånd där ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte det här, står under infon om abonnemanget Halebop Vänner:

 

Surfa gratis i mobilen

 

Du får surfa gratis t.o.m. 30/9 2009, på hela internet, i din mobil. Du surfar i en hastighet upp till 1 Mbit/s.

 

Men under tjänster står det så här:

 

 

Surfa snabbare till fast pris

*Har du abonnemang och vill surfa supersnabbt? Då kan du istället teckna vår fastpristjänst Mobilsurf Fastpris, och surfa i upp till 7,2 mbit/s för 59 kr i månaden.

 

 

Någon som har koll på skillnaden här? Jag hänger inte med riktigt. Får man 1mbit eller 7,2?

 

edit: lite radavstånd där ja

Nu vet jag.

Halebop Mobilsurf Maxtaxa – surfa för max 9 kr/dygn=Med maxtaxan surfar du i en hastighet upp till 1 mbit/s.

 

Halebop Mobilsurf Fastpris- Du surfar i upp till 7,2 mbit/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har halebop fixat så att du kan använda tethering??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har halebop fixat så att du kan använda tethering??

 

 

Men en gräns på 500mb är det inte troligt. Vore ju ganska oanvändbart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en gräns på 500mb är det inte troligt. Vore ju ganska oanvändbart :P

Borde väl räcka i en timme ialf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Tele2.se

 

Hur mycket är 200 MB?

Exempel på dataförbrukning för 200 MB:

Aftonbladet wap: 2500 ggr

Sökning på Google: 13 000 st

Radio (mobil.sr.se): 600 min

Mail: 30 000 st

You Tube-klipp: 70 st

(exemplen är uppskattade och kan variera något).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en gräns på 500mb är det inte troligt. Vore ju ganska oanvändbart :P

du skall väl för tusan inte tanka torrents med telefonen? 500 MB räcker lååååångt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte det här, står under infon om abonnemanget Halebop Vänner:

 

Surfa gratis i mobilen

 

Du får surfa gratis t.o.m. 30/9 2009, på hela internet, i din mobil. Du surfar i en hastighet upp till 1 Mbit/s.

Ja, det var ju för väl att det gällde för hela internet... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Ja, det var ju för väl att det gällde för hela internet... :borstatanderna:

 

Ja det hade ju vart lite kul om man bara fick surfa på av Halebop godkända sidor. Kanske hade blockat övriga operatörers hemsidor? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har halebop fixat så att du kan använda tethering??

 

Nej dom har fortfarande inget officiellt stöd för tethering, vilket kan förklara 500MB gränsen. Jag har aldrig kommit i närheten av 500 MB när jag surfat med iPhonen.

 

Det finns dock hemmagjorda operatörsfiler för Halebop som aktiverar hela kittet med Tethering och rätt nummer för röstbrevlådeknappen. Bara att söka på forumet här för att få igång det.

Denna metod är dock inget som Halebop ger support på.

När man väl fått Tethering att funka kan jag tänka mig att man blåser 500Mb rätt kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dom har fortfarande inget officiellt stöd för tethering, vilket kan förklara 500MB gränsen. Jag har aldrig kommit i närheten av 500 MB när jag surfat med iPhonen.

 

Det finns dock hemmagjorda operatörsfiler för Halebop som aktiverar hela kittet med Tethering och rätt nummer för röstbrevlådeknappen. Bara att söka på forumet här för att få igång det.

Denna metod är dock inget som Halebop ger support på.

När man väl fått Tethering att funka kan jag tänka mig att man blåser 500Mb rätt kvickt.

Om man skulle installera in de där hemmagjorda operatörsfilerna gäller garantin då eller den försvinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyss att MMSkostnaden inte dras från potten utan tillkommer på månadsbeloppet om man väljer Halebop Alla 199... Surt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte till 100% men jag kan inte tänka mig att den skulle försvinna. Vad jag förstått försvinner den inte om man jailbreakar och detta är ju inte ens ett jailbreak. Om man klickar på återställ i iTunes eller på Återställ inställningar i iPhonen så återställs de till ursprungsinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyss att MMSkostnaden inte dras från potten utan tillkommer på månadsbeloppet om man väljer Halebop Alla 199... Surt!

dagen ilandsproblem :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte till 100% men jag kan inte tänka mig att den skulle försvinna. Vad jag förstått försvinner den inte om man jailbreakar och detta är ju inte ens ett jailbreak. Om man klickar på återställ i iTunes eller på Återställ inställningar i iPhonen så återställs de till ursprungsinställningarna.

Okej vad bra=)

 

men om jag skulle koppla den till min dator hur länge tror du att jag skulle kunna surfa innan de 500mb försvinner?

 

Inga u2ube klipp bara msn och kolla macworld och aftonbladet=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vad bra=)

 

men om jag skulle koppla den till min dator hur länge tror du att jag skulle kunna surfa innan de 500mb försvinner?

 

Inga u2ube klipp bara msn och kolla macworld och aftonbladet=)

 

Jag har ingen konkret uppfattning om hur långt man kommer på 500Mb men jag skulle ju i alla fall undvika att surfa på sidor som jag vet har massor av Flashbanners och liknande.

 

Ett tips är att ladda hem ett program till din dator som mäter nätverkstrafiken. Gå in på de sidor du brukar besöka och se hur mycket som går åt, då kanske du kan få en fingervisning om hur långt 500Mb räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen konkret uppfattning om hur långt man kommer på 500Mb men jag skulle ju i alla fall undvika att surfa på sidor som jag vet har massor av Flashbanners och liknande.

 

Ett tips är att ladda hem ett program till din dator som mäter nätverkstrafiken. Gå in på de sidor du brukar besöka och se hur mycket som går åt, då kanske du kan få en fingervisning om hur långt 500Mb räcker.

Okej tack så mycket för hjälpen=) :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vad bra=)

 

men om jag skulle koppla den till min dator hur länge tror du att jag skulle kunna surfa innan de 500mb försvinner?

 

Inga u2ube klipp bara msn och kolla macworld och aftonbladet=)

 

Räkna med 1MB per sida du laddar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna med 1MB per sida du laddar.

Okej=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...