Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Behöver köpråd

Lille W

Recommended Posts

Hej! Jag ska "gå över" till Mac nu och behöver köpa dator. Jag ska använda den till att köra Adobe Indesign och Photoshop. Begagnat får det bli p g a stram budget. 10 -15 000 kr. Hur bra är en G4 500Mhz t ex? Vill helst ha en bärbar mac, men har börjat kika på stationära nu p g a priserna. Jag är supertaxam för åsikter om datorköp!

Du kan få en ny och fin PowerMac G4 på 1.25 GHz till bra pris nu. Kolla MacBarometern på MacWorlds sajt. Stoppa in en massa minne så flyter Photoshop och InDesign fint. Iaf för "normal" användning. På vilken nivå tänker du jobba med programmen?

J

chinadrumsticks

Du kan få en bra bärbar inom ditt prisomfång:

iBook G4 14" 1.2 Ghz 15994 inkl. moms

iBook G4 12" 1 Ghz 11494 inkl. moms

dessa @ Macoteket

Om du är student kan du få dessa via AppleStore Education:

iBook G4 12" 1 Ghz 10805 inkl. moms

iBook G4 14" 1 Ghz 12685 inkl. moms

iBook G4 14" 1,2 Ghz 15035 inkl moms

Lycka till med datorköpet!

Köpte min PMG4 för 14 lök. Den är ett par tre månader gammal, och är en G4 med två 1.25GHz CPU, 1GB minne etc. Köp en ny och inte en beg. Om du vill ha en iBook så finns de ju från 9 000:-, titta på Macoteket, MacRent (bra ref. material) och AppleStore.

Har du möjlighet att dra av momsen blir det hela mycket roligare! (som för mig) Då kan man i princip dubblera allt.. =)

Ska man köra InDesign och PS så ska det nog till mycket röta i pungen (ehrm.. PLÅNBOKEN alltså) för att man ska tvingas gå under 1Gb minne. Dvs, PS på en med 512 är att vara masochist. Och är man inte licensfanatiker så är ju inte CS-versionerna något ekonomiskt problem om jag uttrycker mig så.. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...