Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var ska jag lägga min "vilken dator ska jag köpa" tråd?


grodkungen

Rekommendera Poster

Min sysster behöver en bärbar dator för typ MAX 4000k jag försöker vara smart men jag vet värkligen inget :( . Hon behöer en liten lätt dator att skriva i word på, och tanka in bilder från sin digitalkamera. Hon ska åka runt i asien snart så därför vill hon att den ska ha max 10" skärm.

 

Jag kan inte ubuntu, men är det lätt att lära sig om man bara kört xp innan? lr ör det bättre att köpa en netBook med xP ? (kan det väll inte vara)

 

Tipps mottages.

 

flytta om den ligger fel :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples tablet Mac skulle nog passa, men den kommer ju inte ennu, om den nu kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples tablet Mac skulle nog passa, men den kommer ju inte ennu, om den nu kommer.

 

+ att den kommer knappast kosta som dagens netbookar...dvs under 4k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sysster behöver en bärbar dator för typ MAX 4000k jag försöker vara smart men jag vet värkligen inget :( . Hon behöer en liten lätt dator att skriva i word på, och tanka in bilder från sin digitalkamera. Hon ska åka runt i asien snart så därför vill hon att den ska ha max 10" skärm.

 

Jag kan inte ubuntu, men är det lätt att lära sig om man bara kört xp innan? lr ör det bättre att köpa en netBook med xP ? (kan det väll inte vara)

 

Tipps mottages.

 

flytta om den ligger fel :blushing:

 

Kan rekommendera Samsung NC10, Pappa har köpt en sån som han har med sig i bilen för att kolla Mail och sånt smått och den fungerar riktigt bra att skriva i Word med och även göra Powerpoint presentationer om man vill. Enda nackdelen tycker jag är tangentbordet som är lite litet men fungerar ändå bra!.

Batteritiden är riktigt bra.

 

Sen så HP Mini 2140 är också riktigt bra min syster har en sådan och hon är väldigt nöjd med den, det bästa är tangentbordet, stora knappar och känns riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag tänker på liten laptop så är det "Asus Eee PC 1000HE" som kommer upp som första alternativ någon som testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...