Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Piratkopierande Kalle Anka tagen på bar gärning!


andreasc

Rekommendera Poster

snacka om att försöka påverka barn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Snacka om att blåsa till storm i ett vattenglas! :armskeptisk:

 

Serien har tidigare publicerats i andra länder, men inte väckt sådana reaktioner som i Sverige. Detta trots att knattarnas inställning och seriens budskap stämmer överens med svensk lagstiftning. Egmont Kärnans affärsområdeschef Marika Bark säger att stå på rätt sida av lagen är en självklarhet i deras produkter, även Kalle Anka.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serien har tidigare publicerats i andra länder, men inte väckt sådana reaktioner som i Sverige. Detta trots att knattarnas inställning och seriens budskap stämmer överens med svensk lagstiftning. Egmont Kärnans affärsområdeschef Marika Bark säger att stå på rätt sida av lagen är en självklarhet i deras produkter, även Kalle Anka.

 

Vilket det alltså inte gör. Man får (vad jag vet) inte ladda ner en skiva "i väntan på att man ska köpa den". Det är likaså otillåtet att ladda ner den från någon även om man redan har köpt den.

 

Men, jag jag håller med rickard om att det är som att blåsa storm i vattenglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Bamseprenumerant när jag var liten så fick jag uppleva en del "nej till droger"-kampanjer av Andreasson. Ett avsnitt där Skalman äter en konstig svamp och hamnar i en konstig värld med där odjuren hette saker som Nioreh (heroin) och liknande. Då fattade jag noll men nu när man läser dessa igen för den yngre generationen så ser man Bamse i ett helt annat perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Bamseprenumerant när jag var liten så fick jag uppleva en del "nej till droger"-kampanjer av Andreasson. Ett avsnitt där Skalman äter en konstig svamp och hamnar i en konstig värld med där odjuren hette saker som Nioreh (heroin) och liknande. Då fattade jag noll men nu när man läser dessa igen för den yngre generationen så ser man Bamse i ett helt annat perspektiv.

 

det tog mig kåg tid att förstå att Nioreh baklänges var heroin OMG

 

Men bamse kör ju med dubbla budskap, man ska vara säll och bara göra rätt, men sän när det har fotbolls match mot varglaget då dopar bamse sig med dunderhonung så bamsegänget vinner. likadant när de ska ha friidrott. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...