Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify på iphonen!


Rockoholic

Rekommendera Poster

Är det någon mer än jag som upplever att offline-synkningen i iPhonen går väldigt långsamt? Jag sitter på wifi, bredbandskollen på telefonen visar 1,5Mbit (fast datorn visar 12, nåt fel nånstans eller klarar inte telefonen mer?). 1,5Mbit blir 0,19MB/s, alltså borde en låt på 4 meg vara klar på 20 sekunder. Det tar ju flera minuter per låt!

 

Är det så här det är, eller gör jag nåt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar
Är det någon mer än jag som upplever att offline-synkningen i iPhonen går väldigt långsamt? Jag sitter på wifi, bredbandskollen på telefonen visar 1,5Mbit (fast datorn visar 12, nåt fel nånstans eller klarar inte telefonen mer?). 1,5Mbit blir 0,19MB/s, alltså borde en låt på 4 meg vara klar på 20 sekunder. Det tar ju flera minuter per låt!

 

Är det så här det är, eller gör jag nåt fel?

 

Jag har samma problem! Googlar man lite kan man hitta andra med samma problem också. Dock verkar vissa kunna synka bra mycket snabbare, men jag vet inte varför...

 

Nån lösning har jag inte hittat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som upplever att offline-synkningen i iPhonen går väldigt långsamt? Jag sitter på wifi, bredbandskollen på telefonen visar 1,5Mbit (fast datorn visar 12, nåt fel nånstans eller klarar inte telefonen mer?). 1,5Mbit blir 0,19MB/s, alltså borde en låt på 4 meg vara klar på 20 sekunder. Det tar ju flera minuter per låt!

 

Är det så här det är, eller gör jag nåt fel?

Samma här. Skulle gissa på att det är telefonens hårdvara som är flaskhalsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man gå och klaga tro? Fast det känns ju sådär kul att lämna in den när man väntat en och och en halv månad på leverans, och sedan bara haft den några dagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man gå och klaga tro? Fast det känns ju sådär kul att lämna in den när man väntat en och och en halv månad på leverans, och sedan bara haft den några dagar...

 

Hos Apple kommer du nog inte ha så mycket att klaga på, det är snarare Spotify som har nåtgot problem med sin app. Och som jag hoppas kommer släppa en update som fixar biffen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Apple kommer du nog inte ha så mycket att klaga på, det är snarare Spotify som har nåtgot problem med sin app. Och som jag hoppas kommer släppa en update som fixar biffen..

 

Fast tptestet visade ju att iphonen bara kom upp i 1,5Mbit, trots att datorn med samma wifi är uppe i över 12. Det är inte Spotifys fel. Den ska väl ändå klara mer än så, vår kära iFån? 802.11g är ju upp till 54Mbit eller nåt sånt, så rent teoretiskt ska den ju klara det. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tptestet visade ju att iphonen bara kom upp i 1,5Mbit, trots att datorn med samma wifi är uppe i över 12. Det är inte Spotifys fel. Den ska väl ändå klara mer än så, vår kära iFån? 802.11g är ju upp till 54Mbit eller nåt sånt, så rent teoretiskt ska den ju klara det. Eller?

 

Jahaja, sorry. Tänkte inte på det, syftade bara till det faktum att Spotify synkar långsamt. För det gör det på min telefon också som får relativt bra värden på TP-testet.

 

Ja 1.5Mbit/s låter ju lite lite om datorn brevid ger 12...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade detta i någon vecka och insåg att det inte var något för mig. Spotifys playlist system gör hela programmet väldigt knepigt att använda, hade man med hjälp av några enkla knapptryckningar kunnat göra ett album tillgängligt offline skulle tjänsten vara bättre. Nu måste man skapa en playlist sedan gå tillbaka till sök och därefter lägga in albumet i listan och sen skapa en ny playlist för nästa album. vill man ha med sig en hyffsad musiksamling så får man sitta och skapa otaliga playlists eller ha enormt långa playlists frågan är hur lång tid de tar att synca in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ca 25 minuter för mig att synka in min playlist på 175 låtar.

Med andra ord tar det inte ens 10 sekunder per låt, samma gäller om jag synkar en i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man söka i playlistsen?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller iaf sortera efter artist/låtnamn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Spotify igår på min Iphone och mina playlists följer inte med till Iphonen där det är helt tomt i listan. Har provat att avinstallera några ggr men inga playlists :deppig: Jag kan söka efter musik och spela men inte spara några playlist.

Är det någon annan som haft samma problem, har varit inne på Spotify´s support men där står inget om detta problem?

Är en aning frustrerad att det inte fungerar, kan ju vara jag som missat någon inställning men vad i så fall :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Spotify igår på min Iphone och mina playlists följer inte med till Iphonen där det är helt tomt i listan. Har provat att avinstallera några ggr men inga playlists :deppig: Jag kan söka efter musik och spela men inte spara några playlist.

Är det någon annan som haft samma problem, har varit inne på Spotify´s support men där står inget om detta problem?

Är en aning frustrerad att det inte fungerar, kan ju vara jag som missat någon inställning men vad i så fall :fundersam:

Hade samma problem, jag startade bara om programmet och lät det stå en stund så kom alla fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, jag startade bara om programmet och lät det stå en stund så kom alla fram.

 

Dagen efter jag installerat Spotify dök så mina spellistor upp i iphonen, så nu är mina listor "Offline synkade" :D

Får inte riktigt koll på hur jag lägger till nya listor dock. La till en ny spellista på datorn som inte dök upp Iphonen bland spelllistorna. Hittade den efter mycket letande i en redan existerande lista där jag inte hade lagt den. Har nu lagt till en lista till på datorn som inte heller dyker upp någonstans.

Provade att lägga till en spellista i Iphonen istället och då kan jag bara lägga till i existerande spellistor ej nya Arrggghhh.... :chockadskeptisk:

 

Vad göra..... :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller iaf sortera efter artist/låtnamn?

 

 

Eller iaf sortera efter artist/låtnamn? STÖÖÖRIGT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är det någon som har koll på Spotifys eftersläpning, dvs. hur länge det tar tills nyheter finns på Spotify, eller är det mycket varierande beroende på skivbolag etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på Spotifys eftersläpning, dvs. hur länge det tar tills nyheter finns på Spotify, eller är det mycket varierande beroende på skivbolag etc?

 

Både skivbolag och artister skulle jag vilja säga. Vissa lägger ju aldrig till sin musik (Rammstein grrr...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på Spotifys eftersläpning, dvs. hur länge det tar tills nyheter finns på Spotify, eller är det mycket varierande beroende på skivbolag etc?

Min ringa erfarenhet: Vid tre skivsläpp har jag hållit aktiv koll på Spotify och de plattorna dök upp knappt en vecka efter release. Då rörde det sig om större skivbolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis mail från en polare. Han hade fått tag i denna infon:

 

Bugg i iPhone Spotify

Du betalar för EN månads spotify premium via deras hemsida eller om du köper ett presentkort ute i handeln. När du blivit premiumkund loggar du in dig på spotify clienten på datorn. Gör Playlist's och lägg till PRECIS ALL MUSIK DU NÅGONSIN KAN TÄNKA DIG LYSSNA PÅ. Sen loggar du in på spotify på din iphone. Du klickar på playlist->Offline Playlist->klickar för alla spellistor och låter telefonen synka över alla låtar.

Efter att 30 dagar har gått kommer din premium tid att ta slut och du kan egentligen inte använda spotify tills du förnyar skiten. MEN! Ha koll på när det 1 dag kvar på din premium tid och klicka då på MORE->FORCE TO OFFLINE MODE! Sen efter att ditt premium gått ut. Ställ in telefonen på "flygplansläge" stäng ner wifi då också. Klicka på spotify om du måste logga in, gör det.. annars skall du nu vara inne i programmet. Sätt telefonen ur "flygplansläge igen och det fungerar fortfarande. Nu garanterar jag inte att det ska fungera för alla telefoner men jag har endast betalat 99 KR EN GÅNG och haft det sedan det släpptes!

TÄNK PÅ ATT DU INTE KAN LÄGGA TILL LÅTAR EFTER DIN PREMIUM TID. DÄRFÖR ÄR DET SMART ATT SYNKA ALL MUSIK MAN KAN TÄNKAS LYSSNA PÅ OM MAN INTE VILL BETALA 99 KR NÅGON MER GÅNG

 

Någon som provat om det verkligen går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara jävligt mycket jidder för att få det att funka. Känns faktiskt lättare att bra betala 99 i månaden istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara jävligt mycket jidder för att få det att funka. Känns faktiskt lättare att bra betala 99 i månaden istället...

 

Jag fattar inte heller att folk orkar. Är Smålänning men tror snart vi kan lämna ifrån oss "snåla" stämpeln.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ringa erfarenhet: Vid tre skivsläpp har jag hållit aktiv koll på Spotify och de plattorna dök upp knappt en vecka efter release. Då rörde det sig om större skivbolag.

Bara att bekräfta. Jag höll koll på Norah Jones för tantens räkning och den släpptes på måndagen och dök upp i Spotify på lördagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...