Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify på iphonen!


Rockoholic

Rekommendera Poster

Jag är mäkta imponerad av iPhone till mobilen! Frågan är ju om man kommer att använda den inbyggda musikspelaren öht?

 

En fråga angående premiumkontot: När man betalar de 99 kr i månaderna, dras de då automatiskt 99 kr i månaden, eller måste jag genomföra en ny betalning manuellt varje månad?

Du kan nog välja om du vill ha autogiro eller betala räkning manuellt varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar
iPhoneLasse

Så här ser det ut när jag ska betala:

 

post-34734-1248820678.png

 

Verkar ju bara vara en månad, då totalsumman är 99 kr. Någon med erfarenhet som kan berätta hur det ligger till? Är mest sugen på att prova en månad, och inte betala för 12 månader direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut när jag ska betala:

 

post-34734-1248820678.png

 

Verkar ju bara vara en månad, då totalsumman är 99 kr. Någon med erfarenhet som kan berätta hur det ligger till? Är mest sugen på att prova en månad, och inte betala för 12 månader direkt.

 

Prova en månad först.

Köp sedan 12 månader om du trivs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut när jag ska betala:

 

post-34734-1248820678.png

 

Verkar ju bara vara en månad, då totalsumman är 99 kr. Någon med erfarenhet som kan berätta hur det ligger till? Är mest sugen på att prova en månad, och inte betala för 12 månader direkt.

 

Jag har Premium sedan länge. Du anger ett kortnummer, sedan dras det från detta kort med automatik varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Okej, det dras varje månad alltså.. Dras det typ den 30:nde varje månad, eller dras det varje månad från det datum jag ställer?

 

Fråga två: om jag skulle bestämma mig för att vilja sluta vara premiumkund, är det då enkelt att avsluta sitt medlemskap? Det finns väl t.ex. ingen svensk support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Okej, det dras varje månad alltså.. Dras det typ den 30:nde varje månad, eller dras det varje månad från det datum jag ställer?

 

Fråga två: om jag skulle bestämma mig för att vilja sluta vara premiumkund, är det då enkelt att avsluta sitt medlemskap? Det finns väl t.ex. ingen svensk support?

 

Det dras från den första dagen och sedan en månad senare osv.

 

Det är ingen uppsägningstid på premium, det är bara att stoppa betalningen på sin sida på www.spotify.com. Då kommer du kunna använda premium tills den sista betalda månaden nått sitt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är minst sagt underbart. Har dock 2 funderingar.

 

1. Kommer appen att kosta något tro?

 

2. Kommer man att kunna ha appen igång samtidigt som man använder Safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är minst sagt underbart. Har dock 2 funderingar.

 

1. Kommer appen att kosta något tro?

 

2. Kommer man att kunna ha appen igång samtidigt som man använder Safari?

 

1. Eftersom man redan kommer behöva premium tror jag att appen kommer vara gratis.

 

2. Tvivlar på det då detta inte går med andra webradio/streaming-appar... iPod och iTunes är väl i princip de enda som går att köra i bakgrunden?

 

Min största fundering är om det kommer funka med t ex bilstereo med interface, hur ser det ut för er andra? kan ni styra webradio eller dylikt när telefonen sitter i en docka med interface?

 

Man har ju haft funderingar på att skaffa navigator-app men funderar på en ny "riktig" gps istället för en app så man kan köra spotify om det nu släpps :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Sitter som på nålar.. Hur lång tid brukar det ta för Apple att godkänna en app?

3-4 veckor tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att 99 spänn är på gränsen, 49 hade varit optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, det kommer troligen vara gratis, då man måste ha Premium för att använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar i månadsbelopp.

 

Det är ju 99 kronor. Alltså premium, det lär ju inte bli något sorts speciellt konto för iPhone användare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju 99 kronor. Alltså premium, det lär ju inte bli något sorts speciellt konto för iPhone användare :P

 

Han menade ju att 99 kronor är för mycket, och att 49 kronor istället hade varit optimalt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man måste alltså vara premium-medlem?

 

Tror inte ni apple känner att spotify utnyttjar kunden på pengar i och med att de ''tvingar'' oss att bli premium.

 

Hoppas apple tvingar Spotify att man inte måste vara premium. Skulle vara optimalt :D

 

Som sagt så känns det faktiskt fult av dom att man måste betala premium.

 

Men, men får se ifall jag pungar ut 99:- i månaden bara för att få spotify i ipod touchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att det är rimligt att de kräver att man ska ha premium; hade blivit jobbigt att ha reklam i telefonen och de kan ju inte ha synliga reklamer då som i Spotify på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att det är rimligt att de kräver att man ska ha premium; hade blivit jobbigt att ha reklam i telefonen och de kan ju inte ha synliga reklamer då som i Spotify på datorn.

 

Vaf hade det varit jobbigt? Dom har ju reklam på radio? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så att dom erbjuder ju offline-tjänst.

 

Och ifall man inte skulle vara premium-medlem skulle man få alla låtar gratis i och med att man inte kan lyssna på reklam när man lyssnar offline.

 

Så när jag tänker efter så måste dom rent logiskt ta pengar, för annars får man ju alla låtar gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så att dom erbjuder ju offline-tjänst.

 

Och ifall man inte skulle vara premium-medlem skulle man få alla låtar gratis i och med att man inte kan lyssna på reklam när man lyssnar offline.

 

Så när jag tänker efter så måste dom rent logiskt ta pengar, för annars får man ju alla låtar gratis.

Även med offline-läge är det ju inga större svårigheter att programmera in så att du tvingas lyssna på lite reklam...

Och om att få låtarna gratis så cachas dom redan idag i datorn, filer som det bara är att gå till via finder. Dock så lagras dom ju knappast i ett format som är speciellt smidigt att använda, om man säger så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon pratade om att det brukar ta 3-4 veckor för apple att godkänna en app.

Men vore det inte i detta fallet ett ypperligt tillfälle för apple att antingen lansera en egen liknande tjänst eller spotifys tjänst nu när de lanserar nya ipod modeller???? Känns som en bra kombination, apple har ju för vana att visa upp olika typer program och spel på deras presentationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ska det komma snart eller? -.-

 

Undrar lite desamma där.

Är inne på app store nästan dagligen för att kolla, men alltid samma besvikelse.

Läste en halv-lullig tråd på feber om att den kan blivit nekad.

Men den skall man nog inte ta på allt för stort allvar.

 

Känns som om apple har lite beslutsånget, skall vi tillåta eller neka? För nu har de tagit löjligt lång tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om apple har lite beslutsånget, skall vi tillåta eller neka? För nu har de tagit löjligt lång tid!

 

Haha precis, nu får dem ta och bestämma sig, de har säkert gått igenom fördelarna och nackdelarna 100 gånger, bestäm er bara så att Spotify kan slänga upp appen på Cydia om det skulle bli en decline. (som om det skulle hända...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄMEN!

Titta vad jag hittade:

 

 

"Nya rykten om Spotify, men denna gång positiva. Det är den brittiska webbplatsen paidcontentUK som har fått en talesman (okänt vem) att uttala som i Spotify-frågan och enligt honom ska Spotify fått grönt kort och ska dyka upp i AppStore inom kort.

 

Lycka!

 

Exakt när Spotify ska dyka upp är okänt. Eftersom talesmannens namn också är okänt vågar vi inte riktigt hoppas ännu.

 

Klart är i alla fall att Spotify kommer att kräva premium-abonnemang för att fungera i iPhone. Och att alla amerikaner kommer att bli avundsjuka."

 

http://mobil.feber.se/art/163859/spotify_nra_godknnande/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...