Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify på iphonen!


Rockoholic

Rekommendera Poster

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Lånar tråden lite.

 

Någon som har koll på om man kommer kunna köra Spotify från iPhone till Airport Express ut till sina högtalare, utan att blanda in en dator? De måste väl gå, eller?

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Grymt med Spotify på iPhonen! Tur att jag skaffar mig en på fredag.

 

Frågan är väl bara om Apple godkänner det, det blir ju lite intressekonflikter där. Å ena sidan säljer de säkerligen fler iPhones, och med tanke på att Spotify har blivit så populärt skulle Apple nog tappa en hel del i anseende om de nekade. Å andra sidan säljer de antagligen mindre musik på iTunes Store istället.

 

Vad tror ni, godkänner Apple?

 

 

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/...ify-for-iphone/

(Den fetaste funktionen är såklart offlineläget, man ska kunna spara playlists med totalt upp till 3333 låtar att lyssna på utan att vara uppkopplad. Hur grymt som helst!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen helt lysande!! Så länge jag väntat på det här nu alltså. Och offlinelistorna är ju bara för mycket :D

 

Även om inte apple godkänner lär vi ju få det på cydia ;D

Undrar också över airport strömming, någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Verkligen helt lysande!! Så länge jag väntat på det här nu alltså. Och offlinelistorna är ju bara för mycket :D

 

Även om inte apple godkänner lär vi ju få det på cydia ;D

Undrar också över airport strömming, någon som vet?

 

Fast för Cydia måste man jailbreaka va? Inte säker på om jag vill det. Fast det är klart, får man spotify iochmed det är det ju givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Förresten är nog Apple smarta nog att förstå att många jailbreakar om de nekar Spotify till App store, så där är väl ett till argument för dem att godkänna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen helt lysande!! Så länge jag väntat på det här nu alltså. Och offlinelistorna är ju bara för mycket :D

 

Även om inte apple godkänner lär vi ju få det på cydia ;D

Undrar också över airport strömming, någon som vet?

 

Tvivlar ganska starkt på att ett seriöst företag skulle distribuera något på Cydia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Tvivlar ganska starkt på att ett seriöst företag skulle distribuera något på Cydia.

 

Ja det kanske du har rätt i förstås. Vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa då, att Apple godkänner. Skulle det finnas någon annan möjlighet att få Spotify om de inte gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga i ämnet. Jag gissar att det inte kommer vara "bakgrundskompatibelt", så hur funkar det då? Jag vet att jag har provat att köra tex webbradioappar och direkt bara tryckt på låsknappen, då fortsätter programmet köras, men fortsätter det även om man låter telefonen vara låst en längre tid?

 

Edit: För det vore ju knappast spännande att vara tvungen att ha telefonen vaken hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kanske du har rätt i förstås. Vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa då, att Apple godkänner. Skulle det finnas någon annan möjlighet att få Spotify om de inte gör det?

Inte utan Jailbreak tror jag inte. Möjligtvis om dom lyckas hacka sitt eget program så man kan ladda ner, köra in i iTunes och sedan synca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
En annan fråga i ämnet. Jag gissar att det inte kommer vara "bakgrundskompatibelt", så hur funkar det då? Jag vet att jag har provat att köra tex webbradioappar och direkt bara tryckt på låsknappen, då fortsätter programmet köras, men fortsätter det även om man låter telefonen vara låst en längre tid?

 

Edit: För det vore ju knappast spännande att vara tvungen att ha telefonen vaken hela tiden?

 

Det är inget som framgår i videon de lade upp, men med tanke på att de har jobbat ganska länge på programmet så borde de tänkt på det kan man tycka. Kanske att första versionen kan ha såna problem, men isåfall ordnar de nog upp det snabbt.

Vi får vänta och se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Inte utan Jailbreak tror jag inte. Möjligtvis om dom lyckas hacka sitt eget program så man kan ladda ner, köra in i iTunes och sedan synca.

 

Och även det går rimligtvis under kategorin vi diskuterade längre upp, att ett seriöst företag antagligen inte kommer göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och även det går rimligtvis under kategorin vi diskuterade längre upp, att ett seriöst företag antagligen inte kommer göra

Nej det är sant, men det är nog det enda sättet utan App Store eller Cydia. Därmed kan man säga inget App Store, inget Spotify. Tror dock det blir uppror om Apple inte skulle släppa igenom Spotify. Jag hoppas dom ser fördelarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken trevlig start på eftermiddagen efter jag kommit hem från jobbet :pompoms:

 

Kommer till 100% att fixa premium om det går igenom.

 

Edit: Tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så jävla bra så att det knappt är sant. Sen att man kan köra offline också! Kommer helt klart att fixa ett premium-konto för att testa detta ifall det går igenom. Det gör det värt att betala 99 spänn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ny här, beställde iPhone i Fredags. Tror nog att jag kommer att trivas :)

 

Nu till topic:

 

Hur tror ni att det blir med bandbredden? Kommer det att ta mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice
Hej!

 

Ny här, beställde iPhone i Fredags. Tror nog att jag kommer att trivas :)

 

Nu till topic:

 

Hur tror ni att det blir med bandbredden? Kommer det att ta mycket?

 

Välkommen!

Jag skulle tro att streamingen går till så att man tillfälligt laddar låtarna, vilket borde betyda att det tar ungefär lika mycket som att ladda ner dem som mp3 i motsvarande kvalitet. Det ger en meg i minuten, grovt räknat. Det blir med andra ord mycket data, så antingen signar man upp sig på ett riktigt rejält surfabonnemang, eller så gör man spellistorna tillgängliga i offlineläge när man har wifi.

 

edit: Jag mätte nämligen datan som Spotify genererade på macbooken, och då blev det ungefär så här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också att man tillfälligt laddar låtarna. Förmodligen kommer kvalitén vara 160/kbps eller dylikt kan jag tänka mig. Det skulle nog bli ramaskri om de försämrade ljudet till 96 eller 128...

 

Detta är något som jag hittills bara har drömt om... ska bli så underbart! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Här kan Telenor ta och skapa ett unikt erbjudande, att de bjuder på t.e.x 3 månader premiumkonto för spotify så man kan köra med sin iphone 3G S. För vet att bredbandsbolaget har ett sammarbete med spotify och bredbandsbolaget ägs av Telenor om jag inte är ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Läste just det här på www.macrumors.com:

 

"However, it's common tech industry knowledge that Apple makes fairly meagre profits from iTunes, as it's largely a honeypot to get consumers to buy Apple hardware, sales from which form the bulk of their profits. So Spotify would not compete nearly as much as you might think - plus, making it a subscriber-only application on the iPhone further creates a barrier to competition with the iTunes store."

 

Låter bra, då kanske chansen att det går igenom är ganska höga. Najs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bli den bästa appen någonsin på iPhonen utan tvekan! Offline spellistorna kommer vara grymt!

 

Kommer ju aldrig mer behöva ladda ner musik, antingen lyssnar jag i datorn genom Spotify eller så lyssnar jag i min iPhone på musik jag har laddat ner. Men Spotify i iPhonen, tror knappt det är sant :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har jag längtat efter! Hoppas de löser så att man kan köra appen i bakgrunden. Inte kul att vara tvungen att ha appen framme hela tiden. Man såg ju på videon att programmet stängdes ner när han tryckte på hemknappen. Så det verkar inte fungera just nu ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har jag längtat efter! Hoppas de löser så att man kan köra appen i bakgrunden. Inte kul att vara tvungen att ha appen framme hela tiden. Man såg ju på videon att programmet stängdes ner när han tryckte på hemknappen. Så det verkar inte fungera just nu ivf.

Jag undrar dock vad som händer när man har igån ex Spotify och trycker direkt på låsknappen? Någon som har en webbradioapp eller något som kan testa? (Min iPhone är på lagning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar dock vad som händer när man har igån ex Spotify och trycker direkt på låsknappen? Någon som har en webbradioapp eller något som kan testa? (Min iPhone är på lagning)

 

Både SR's webbradio och wolfgang's vault spelar även när man har tryckt på låsknappen så det borde funka även på spotify.

 

Det där med att kunna köra den i bakgrunden tror jag faktiskt inte kommer. DÅ snackar vi konkurrent till iTunes/iPod. Så att köra spotify samtidigt som navigator lär nog vara kört t ex. Det är väl egentligen bara telefon och iPod som kan köras i bakgrunden som det ser ut nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Jag är mäkta imponerad av iPhone till mobilen! Frågan är ju om man kommer att använda den inbyggda musikspelaren öht?

 

En fråga angående premiumkontot: När man betalar de 99 kr i månaderna, dras de då automatiskt 99 kr i månaden, eller måste jag genomföra en ny betalning manuellt varje månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...