Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Safari låser sig i tråden om Youtubeklipp

Pocahontas

Recommended Posts

Vet inte om det är enbart hos mig, men när jag går in i denna tråden om YouTubeklipp så blir det segt som sirap. Låser sig nära på.

Dock inte på de första sidorna av tråden, utan i de sista. Fler som har det så?

Om det kan bero på "ClickToFlash.webplugin"...

Testade med Firefox och då beter sig sidan normalt..

Jag har nyligen fått problem med Safari på Tuben med min iBook. Den hänger sig efter 3-4 klipp och äter upp hela CPUn.

Har endast adblock som plugin på den. Har inga problem alls på iMacen däremot.

Testade länken och när jag kom till sida 20 så lästes den in lite för långsamt så jag tömde cach och genat blev Safari normal snabb [mycket snabb]

ChristofferA

Jag har också problem med Safari. Framförallt när jag är på Youtube, så brukar Safari totallåsa sig, efter några klipp. Jag har haft samma problem även på andra sidor, utan att kunna hitta en röd tråd till problemet. Är det bara jag som har dessa låsningsproblem? Förra Safarin funkade utmärkt, det här har börjat efter senaste uppdateringen. Känns som man är tillbaka på buggiga 90-talet...

/C

Vet inte om det är enbart hos mig, men när jag går in i denna tråden om YouTubeklipp så blir det segt som sirap. Låser sig nära på.

Dock inte på de första sidorna av tråden, utan i de sista. Fler som har det så?

Om det kan bero på "ClickToFlash.webplugin"...

Testade med Firefox och då beter sig sidan normalt..

Det är nog "ClickToFlash.webplugin" som är problemet – när jag kastade den i papperskorgen

så blev allt bra – dessutom så gör "ClickToFlash.webplugin" att det tar mycket längre tid att

starta upp safari med tomt fönster.

• 2 weeks later...

Håller med om att "det kan nog vara "ClickToFlash.webplugin" som är problemet. Jag har inte kastat eller avinstallerat den men det får allmänt segare efter installationen av den. :ermm:

Verkar vara lite plugin-problem över huvud taget med "nya" Safari. Testade Acrobat 9 som "skulle vara så bra", blev segt som kolaknäck att öppna pdf i Safari.

Haft mycket plötsliga hängningar och totalkrascher av Safari 4.0.2

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...