Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig med iSync, är ni snälla..


Shaggy

Rekommendera Poster

Jag håller på att förlora förståndet.

 

Jag har en nokia N95 8gb som jag vill synca med min MBP (Unibody). Jag har förstått att när man parar ihop telefonen med iSync så ska den skicka en iSync Agent till telefonen, detta verkar dock inte hända. När jag försöker synka eländet får jag felmeddelandet "Enheten är inte tillgänglig eller synkroniseringen avbröts. Stäng dialogrutor och program på telefonen och försök igen.".

 

Någon som har någon ide?

 

Orvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick köpa ett program från www.feisar.com för att min sony ericsson skulle kunna synka med datorn. Jag vet inte om det kan vara nån hjälp för dig, programmet kostade 18 spänn om jag inte minns fel och nu funkar det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att förlora förståndet.

 

Jag har en nokia N95 8gb som jag vill synca med min MBP (Unibody). Jag har förstått att när man parar ihop telefonen med iSync så ska den skicka en iSync Agent till telefonen, detta verkar dock inte hända. När jag försöker synka eländet får jag felmeddelandet "Enheten är inte tillgänglig eller synkroniseringen avbröts. Stäng dialogrutor och program på telefonen och försök igen.".

 

Någon som har någon ide?

 

Orvar

 

Vet inte hur det är med Nokia, men SE har gratis iSync plugin att ladda hem så man får det att fungera med deras nallar. Kanske Nokia har något liknande. Testa att googla: Nokia iSync Plugin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Nokia finns oftast iSync-plugin att ladda hem, men ett annat alternativ är Mosh-it som även möjliggör överföring av bilder, videos och musik till och från utvalda Nokia-telefoner, däribland N95, N96, N97 och 5800 XpressMusic. Man kan t.o.m. dra och släppa musik direkt från iTunes.

 

Om man endast är intresserad av att synkronisera kontakter och kalender är iSync ett fullgott alternativ och dessutom gratis, laddas ned från Nokias hemsida här, men som sagt Mosh-it erbjuder ett enklare sätt att föra över filer till och från telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

JAg behöver också hjälp med iSync. Försöker synkronisera en K850i och en W890i med min iMac med hjälp av iSync. För W890:an får jag meddelandet att iSync inte kan ansluta till enheten och K850:an stöds inte av iSync.

 

Jag har en MacBook och där funkar det alldeles ypperligt.

 

/Sören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen: En plug-in på SonyEricssons hemsida Lustigt bara att det inte behövdes på MacBook-en

/Sören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...