Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Kan för övrigt berätta att Tres kundtjänst varit nerringd sen man kunde börja beställa från dem. Personen jag pratade med sa att det varit hysteriskt. Alla vill ha en iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Skönt att höra att den inte är brandad! Nu slipper jag ringa till kundtjänst och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3Friends Plus för 69 kr/månad och ger 3000 minuter i fasta nät och inom 3s nät.

 

 

Har de tagit bort denna tjänst från TRE hemsida eller är det bara jag som inte hittar?!

 

 

*edit

 

Man måste gå in och "köpa" iPhone för att den tjänsten skall bli tillgänglig.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter prat med 3's återföräljarsupport och en butikschef hos 3 har svaret varit att telefonen inte kommer att vara brandad.

 

Låter hoppfullt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en fråga!

 

Vilket jävla stolpskott till ekonomi-pucko tyckte att han/hon gjorde ett bra jobb när den kom på ett abonnemang som efter två år genererar en kostnad på nästan 18.000 kr?

 

Hur i HELVETE tänkte man där?

 

Det är inte dyrt, det är inte väldigt dyrt, det är helt jävla omänskligt dyrt! Det är helt... jag finner fan inte ord.

 

Hjälp mig förstå vad som hände!

 

// Labbe

 

 

 

 

 

 

Göra det lite tydligare för dig Labbe.

 

 

Pott 399

399*24 = 9575kr Detta beloppet får du ringa/sms/mms m.m. för.

49*24 = 1176kr Detta beloppet är kostnaden för iPhone.

895 kr En gångs kostnad för iPhone.

Summa 11646 kr

 

Pott 499

499*24 =11976kr Det ta beloppet får du ringa/sms/mms m.m. för.

49*24 = 1176kr Detta beloppet är kostnaden för iPhone.

Summa 13152 kr

 

3 Total

399*24 = 16776kr Det ta beloppet får du ringa/sms/mms m.m. för.

49*24 = 1176kr Detta beloppet är kostnaden för iPhone.

Summa 17952 kr

 

 

 

 

 

Med tanken Telia tråden så måste TRE`s abonnemang vara billigt, jämför med Telia.

 

 

"

Om man nu tycker "fan va dåligt, får ingen summa att ringa för ju!" så har jag jämfört 3s priser.

 

3s priser 399kr pott: 895kr+399/mån/24mån+49kr/mån/24mån=895+9576+1176=11647kr

 

RESULTAT: 11647kr varav 9576kr att ringa för. Dvs 2071kr för mobilen

 

 

 

Telias priser Mobilsuft Extra:

 

995kr+378kr/mån/24mån=10067kr

 

RESULTAT: 10067kr varav 0kr att ringa för. Dvs 10067kr för mobilen

 

För att tjäna på att använda Telia, kan man HÖGST ringa/smsa för 65kr /mån innan man kommer upp i 3s pris.

"

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är numera helt med på banan igen! =)

Ber om ursäkt för mitt lilla vredesutbrott!! Jag hade missuppfattat lite!

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter prat med 3's återföräljarsupport och en butikschef hos 3 har svaret varit att telefonen inte kommer att vara brandad.

 

Låter hoppfullt!

 

Låter mycket hoppfullt! Ber om ursäkt för att jag isf har spridit falsk information, men att den skulle vara brandad var vad personen på kundservice gav mig till svar då jag frågade. Förmodligen missförstods nog frågan som det spekulerats i en del här...att de istället trodde jag undrade om den är bunden till 3 eller liknande.

Helt säkra kan vi nog inte vara förrän på fredag, men nu känner iaf jag mig mycket mer lugn. Förutom det faktum då att det inte redan idag är fredag... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket hoppfullt! Ber om ursäkt för att jag isf har spridit falsk information, men att den skulle vara brandad var vad personen på kundservice gav mig till svar då jag frågade. Förmodligen missförstods nog frågan som det spekulerats i en del här...att de istället trodde jag undrade om den är bunden till 3 eller liknande.

Helt säkra kan vi nog inte vara förrän på fredag, men nu känner iaf jag mig mycket mer lugn. Förutom det faktum då att det inte redan idag är fredag... :rolleyes:

 

Då är vi på samma plan. ;)

 

Jag har ringt ner mina vänner som jobbar på respektive kedjor och det är återkommande svar att den inte skall vara brandad. Men jag lovar inget.. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är numera helt med på banan igen! =)

Ber om ursäkt för mitt lilla vredesutbrott!! Jag hade missuppfattat lite!

 

// Labbe

 

 

Vi är bara människor, alla kan göra fel.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att den inte är brandad! Nu slipper jag ringa till kundtjänst och fråga.

+1

 

Förresten tycker jag att Tre har bra priser. För mig som haft tre i mer än fem år med de första 299 abonnemanget och sedan lite varierande typer är det här abonnemanget helt kanon. Jag kommer inte behöva oroa mig för oväntat höga räkningar utan kommer veta att det alltid kostar mig 448kr/mån och då kommer jag kunna ringa jättemycket. Dessutom ingår 2GB surf, det är svinbra. Nu vet jag inte hur mycket man surfar och allas surf är naturligtvis olika men jag tror inte jag kommer komma upp i 2 då jag jobbar hela dagarna och har wifi/bredband hemma. Det blir liksom bara på resande fot och det är till och från jobbet. Längtar till på måndag (antar jag att den kommer eftersom den ska skickas på fredag).

 

Heller en sån här deal än att betala 5000, 6000, 7000, 8000 eller vad det blir och sedan ha ett abonnemang där varje uppkoppling, samtal, sms, data osv kostar. Det här ger kontroll över kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde och beställde telefonen direkt efter länken dykt upp här på forumet för förbeställning (mailet fick jag först dagen efter) och det verkar i vilket fall som helst att 3 nu har fått in lurarna.

De har i alla fall lagt in dessa i systemet då jag tidigare idag fick sms om att jag har förlängt abonnemanget och nu står det på Mitt 3 under fliken "Min mobil" att min mobil är en iPhone 3GS 32GB Black samt IMEI numret till den. Med lite tur kanske de skickas iväg idag med tidigare leverans redan imorgon? Annars verkar det i alla fall väldigt troligt att den kommer så jag har den i handen på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 32Gb 3Gs i söndags den 26e Juli. Skickade en leveransförfrågan med epost till 3 idag och fick ett snabbt svar att leverans blir på Fredag. Fick KolliID oxå.

 

Tummen Upp till 3!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde och beställde telefonen direkt efter länken dykt upp här på forumet för förbeställning (mailet fick jag först dagen efter) och det verkar i vilket fall som helst att 3 nu har fått in lurarna.

De har i alla fall lagt in dessa i systemet då jag tidigare idag fick sms om att jag har förlängt abonnemanget och nu står det på Mitt 3 under fliken "Min mobil" att min mobil är en iPhone 3GS 32GB Black samt IMEI numret till den. Med lite tur kanske de skickas iväg idag med tidigare leverans redan imorgon? Annars verkar det i alla fall väldigt troligt att den kommer så jag har den i handen på fredag.

Spännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min telefon har skickats och jag har kolliid. Skall ha den i handen på Fredag om allt går vägen. Heja 3! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till vilken epost skickar man förfrågan om leverans och kolli-id?

 

Går bra att svara i Pm också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar samma sak, finns ingen officiell e-post adress hos tre :( så jag önskar precis som snook att få reda på hur man kan skicka en förfrågan till tre om detta, känns onödigt att behöva stå i tfnkö för en sån simpel sak :)

 

svar här eller PM och jag bli ytterst tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ringer till ktj & frågar om den är skickad då får man ett kollinr: :bultandehjarta:

0771-735300

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde för någon timme sen, inte många sekunder i kö.

 

Min beställning hade inte skickats vid det tillfället (beställde i måndags morse), men jag bads återkomma imorgon för mer info och eventuellt kollinr.

 

Anmärkningsvärt var att det verkade spela roll vilken variant jag beställt. Det var nästan det första han frågade, och när jag svarade 32GB svart sa han, "ok, 32 GB" med en ton som antydde att då borde det inte vara några konstigheter. Anade att det osade lite katt med 16GB (tonläget på en person i kundservice känns inte som någon stensäker källa, så ni som beställt 16GB behöver inte sätta något i halsen ännu).

 

Hursomhelst, ring och fråga om ni känner att ni absolut måste veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde för någon timme sen, inte många sekunder i kö.

 

Min beställning hade inte skickats vid det tillfället (beställde i måndags morse), men jag bads återkomma imorgon för mer info och eventuellt kollinr.

 

Anmärkningsvärt var att det verkade spela roll vilken variant jag beställt. Det var nästan det första han frågade, och när jag svarade 32GB svart sa han, "ok, 32 GB" med en ton som antydde att då borde det inte vara några konstigheter. Anade att det osade lite katt med 16GB (tonläget på en person i kundservice känns inte som någon stensäker källa, så ni som beställt 16GB behöver inte sätta något i halsen ännu).

 

Hursomhelst, ring och fråga om ni känner att ni absolut måste veta :)

 

Själv beställde jag någon gång mitt på dagen i måndags en 32 GB, svart. När jag då frågade hur många de hade kvar och hur säker man kunde vara på att få en till fredag sa de att de att det finns många kvar då man beställer via kundtjänst och att jag med all säkerhet ska få en iPhone skickad till på fredag.

 

När jag idag ringde för att kolla status på min beställning fick jag höra att 32 GB-modellen i svart varit mycket populär och att den nu är slut. Jag kommer nu alltså inte att få en iPhone till på fredag!

Beskedet de kunde ge mig nu var att de tidigast skulle få in nya telefoner om tolv arbetsdagar.

Det innebär alltså i bästa fall att jag och alla andra som inte får en nu i första omgången har en iPhone fre 14/8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv beställde jag någon gång mitt på dagen i måndags en 32 GB, svart. När jag då frågade hur många de hade kvar och hur säker man kunde vara på att få en till fredag sa de att de att det finns många kvar då man beställer via kundtjänst och att jag med all säkerhet ska få en iPhone skickad till på fredag.

 

När jag idag ringde för att kolla status på min beställning fick jag höra att 32 GB-modellen i svart varit mycket populär och att den nu är slut. Jag kommer nu alltså inte att få en iPhone till på fredag!

Beskedet de kunde ge mig nu var att de tidigast skulle få in nya telefoner om tolv arbetsdagar.

Det innebär alltså i bästa fall att jag och alla andra som inte får en nu i första omgången har en iPhone fre 14/8.

 

Det var som fasen.. Då måste jag varit ute i sista laget. Jag tror (blir lite osäker såhär i efterhand) att killen på supporten sa att beställningen gått igenom som den skulle och att jag hade en telefon reserverad. Bara att hoppas, blir till att ringa imorn igen och få det bekräftat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ringer till ktj & frågar om den är skickad då får man ett kollinr: :bultandehjarta:

0771-735300

// H

 

Tack Sapoj :) killen på kundtjänst kunde hjälpa mig direkt och jag fick ut mitt kollienr.. Tydligen så skickas de iväg idag enl kundtjänst vilket vi i princip visste nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat min iphone från Tre, och den är inte brandad.

 

Fick hämta ut den med hjälp av kolli id, för avin skulle inte komma förrän på måndagen.

 

Tur att man kolla upp med Tre och fick kolli id.

 

Nu är det bara att njuta av sin iPhone 32 Gb vit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat min iphone från Tre, och den är inte brandad.

 

Fick hämta ut den med hjälp av kolli id, för avin skulle inte komma förrän på måndagen.

 

Tur att man kolla upp med Tre och fick kolli id.

 

Nu är det bara att njuta av sin iPhone 32 Gb vit :D

 

Inte ens något eget program, bilder, bokmärken osv. Meddela när ni vet då detta påverkar mitt beslut (då 3:s egna saker inte brukar gå att ta bort...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens något eget program, bilder, bokmärken osv. Meddela när ni vet då detta påverkar mitt beslut (då 3:s egna saker inte brukar gå att ta bort...)

 

 

Inte ett skvatt. Helt naturell som gud skapade den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...