Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

beställer nog en iPhone med 3Pott 399 nu i dagarna. mycket bättre än telia rent prismässigt, och jag tror inte jag surfar upp mer än 2gb utanför wifi zoner i skolan, hemma osv. ska väl vänta på halebop ändå, och se om dom hittar på något väldigt bra.

vet någon om det finns någon app för mätandet av nedladdning? så man kan hålla lite koll menar jag. eller kan man kolla på 3s hemsida kanske. någon som är kund där och vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar
vet någon om det finns någon app för mätandet av nedladdning? så man kan hålla lite koll menar jag. eller kan man kolla på 3s hemsida kanske. någon som är kund där och vet?

 

Om man loggar in på Mitt 3 ser man mängden datatrafik.

 

Jag beställde själv en med 3Pott 499. Hoppas jag klarar mig på 10gb bara.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med 3 behöver man inte vara orolig för fri datatrafik man kan ju teckna tilläggstjänst fri surf 3kr dag för 99.

 

annars dras datatrafik av på potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställer nog en iPhone med 3Pott 399 nu i dagarna.

 

Är det något jag har missat med pott 399 abonnemanget? Tar man det får man ju betala 49:-/mån för telefonen också, dvs 448:- totalt.

Tar man pott 499:- betalar man endast 51:- mer och får 100:- mer i potten PLUS 8 GB surf extra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något jag har missat med pott 399 abonnemanget? Tar man det får man ju betala 49:-/mån för telefonen också, dvs 448:- totalt.

Tar man pott 499:- betalar man endast 51:- mer och får 100:- mer i potten PLUS 8 GB surf extra?

 

Behöver man inte använda den som modem så räcker 2GB långt.

Då kan det vara trevligare med 51kr mindre i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad folk håller på att gnälla över allt detta med mängden data-trafik. När jag enbart hade mobilt bredband till datorn så använde jag ett par Gb per månad, kanske max 5 Gb. Då är jag i princip ständigt uppkopplad kväller och helger då jag inte jobbade och lyssnade alltid på webbradio.

 

Om man ska surfa mer än 8 G med en telefon bör man allvarligt talat söka hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

51kr? Det blir väl 100-37=63kr extra varje månad för 499Pott istället för 399Pott? Man betalar ju 49kr i månaden för telefonen för båda, skillnaden ligger i att man inte betalar något för telefonen vid leverans om man väljer 499Pott. Telefonen kostar annars 895kr/24månader, alltså ungefär 37kr/månad.

 

Jag håller med om att det inte är någon stor summa för så mycket mer surf, men används det inte så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något jag har missat med pott 399 abonnemanget? Tar man det får man ju betala 49:-/mån för telefonen också, dvs 448:- totalt.

Tar man pott 499:- betalar man endast 51:- mer och får 100:- mer i potten PLUS 8 GB surf extra?

 

Jag valde 499 istället av just den anledningen. 8GB mer för 50 spänn var ett lätt val. Kommer köpa laptop till jul eller nästa år så då kommer nog trafiken gå åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51kr? Det blir väl 100-37=63kr extra varje månad för 499Pott istället för 399Pott? Man betalar ju 49kr i månaden för telefonen för båda, skillnaden ligger i att man inte betalar något för telefonen vid leverans om man väljer 499Pott. Telefonen kostar annars 895kr/24månader, alltså ungefär 37kr/månad.

 

Jag håller med om att det inte är någon stor summa för så mycket mer surf, men används det inte så...

 

Nej man slipper ju månadskostnaden på 49:- för mobilen i pott 499:- abonnemanget. Man betalar väl inget vid leverans vid något av abonnemangen. Nu snackar jag 16gb versionen iofs...såg nu att du antagligen kollade på 32gb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Tre ändrat leverans tiderna från "Levereras 31 juli , beställ innan 28 juli" till "Lev. start 31/7. Längre lev.".

 

Hoppas det bara gäller dom som beställer i nuläget?

 

 

Jag beställde samma dag dom kom ut med priserna, så hoppas på det bästa......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag 27/7 iPhone 3Gs 32 GB från Tre, 3Pott 399. Talade med deras kundservice där jag blev mycket vänligt bemött.

 

Eftersom jag är kund hos Tre sedan tidigare frågade jag om hur det ligger till med ryktet om att få en halverad månadskostnad för abonnemanget i tre mån. Detta var inga problem och jag har nu alltså en hyfsat billig telefonräkning i åtminstone tre mån framöver :) Dock kommer det kosta mig något mer på sikt då jag idag har 3vänner för 69 kr/mån (känner mest folk med Tre).

 

När jag ändå hade kundservice på tråden passade jag på att fråga om några andra detaljer (förmodligen är detta redan besvarat någonstans i tråden men ändå...)

 

Kommer jag vara garanterad en telefon till fredag 31/7?

"Ja, eftersom beställningen sker via kundservice. Vi har många på lager."

 

Kan man nedgradera abonnemanget till till exempel 3Pott 299 när iPhone släpps med det?

Nej.

 

Vilken typ av 3Mobil Surf ingår?

3Mobil Surf Turbo.

 

Finns det något som inte ingår i potten?

Ja, försäkring kan man inte betala med potten. (Går väl ändå på hemförsäkring...)

 

Är telefonen brandad?

Ja, den är 3-brandad (suck, men går väl att lösa med skal osv...).

 

Vill att det ska bli fredag nu... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag 27/7 iPhone 3Gs 32 GB från Tre, 3Pott 399. Talade med deras kundservice där jag blev mycket vänligt bemött.

 

Eftersom jag är kund hos Tre sedan tidigare frågade jag om hur det ligger till med ryktet om att få en halverad månadskostnad för abonnemanget i tre mån. Detta var inga problem och jag har nu alltså en hyfsat billig telefonräkning i åtminstone tre mån framöver :) Dock kommer det kosta mig något mer på sikt då jag idag har 3vänner för 69 kr/mån (känner mest folk med Tre).

 

När jag ändå hade kundservice på tråden passade jag på att fråga om några andra detaljer (förmodligen är detta redan besvarat någonstans i tråden men ändå...)

 

Kommer jag vara garanterad en telefon till fredag 31/7?

"Ja, eftersom beställningen sker via kundservice. Vi har många på lager."

 

Kan man nedgradera abonnemanget till till exempel 3Pott 299 när iPhone släpps med det?

Nej.

 

Vilken typ av 3Mobil Surf ingår?

3Mobil Surf Turbo.

 

Finns det något som inte ingår i potten?

Ja, försäkring kan man inte betala med potten. (Går väl ändå på hemförsäkring...)

 

Är telefonen brandad?

Ja, den är 3-brandad (suck, men går väl att lösa med skal osv...).

 

Vill att det ska bli fredag nu... :ermm:

 

 

Har svårt att se iphonen brandad, den har aldrig varit det tidigare i något annat land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den mot förmodan är brandad så kommer de förlora massvis med kunder på det. Jag kommer aldrig köpa en brandad iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar tills någon annan som köpt från Tre öppnat sin, om den är brandad så skickar jag tillbaka den och kör på ångerrätten. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se att Apple går med på att 3 brandar iPhonen. Om dock så är fallet, är chansen stor att jag skickar tillbaka min telefon. Nu blev jag lite orolig. Jag hade inte den minsta tanken på att telefonen kunde vara skändad med en 3logga. Jag har som sagt svårt att se att så är fallet dock, men nu är jag lite orolig. :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag 27/7 iPhone 3Gs 32 GB från Tre, 3Pott 399. Talade med deras kundservice där jag blev mycket vänligt bemött.

 

Eftersom jag är kund hos Tre sedan tidigare frågade jag om hur det ligger till med ryktet om att få en halverad månadskostnad för abonnemanget i tre mån. Detta var inga problem och jag har nu alltså en hyfsat billig telefonräkning i åtminstone tre mån framöver :) Dock kommer det kosta mig något mer på sikt då jag idag har 3vänner för 69 kr/mån (känner mest folk med Tre).

 

När jag ändå hade kundservice på tråden passade jag på att fråga om några andra detaljer (förmodligen är detta redan besvarat någonstans i tråden men ändå...)

 

Kommer jag vara garanterad en telefon till fredag 31/7?

"Ja, eftersom beställningen sker via kundservice. Vi har många på lager."

 

Kan man nedgradera abonnemanget till till exempel 3Pott 299 när iPhone släpps med det?

Nej.

 

Vilken typ av 3Mobil Surf ingår?

3Mobil Surf Turbo.

 

Finns det något som inte ingår i potten?

Ja, försäkring kan man inte betala med potten. (Går väl ändå på hemförsäkring...)

 

Är telefonen brandad?

Ja, den är 3-brandad (suck, men går väl att lösa med skal osv...).

 

Vill att det ska bli fredag nu... :ermm:

 

 

 

 

Det skulle ju onekligen vara kul att höra om personen hos 3 sa något mer utförligt om denna branding, eller om personen egentligen förstod frågan...det skulle dock inte förvåna mig om de gjorde något sådant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att den är brandad. Den har väl aldrig varit brandad någonstans innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har den inte. Därför har jag svårt att se att 3 i Sverige får branda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju dock svårt att se att personal på 3 skulle ljuga en kund rakt upp i ansiktet. Skulle i så fall vara om denne missförstod frågan (eller innebörden av den)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju onekligen vara kul att höra om personen hos 3 sa något mer utförligt om denna branding, eller om personen egentligen förstod frågan...det skulle dock inte förvåna mig om de gjorde något sådant...

 

Något mer utförligt svar fick jag inte. Jag frågade helt enkelt om telefonen är brandad. Och med tanke på hennes svar "Ja, den är tre-brandad" så antar jag att hon förstod frågan. Hon verkade vara insatt i det mesta, snabba och självsäkra svar fick jag.

Men dum som jag var så tänkte jag inte på att fråga om detaljerna, var loggan isf är placerad, storlek osv. Men vi får hoppas på att hon inte förstod vad jag menade!!! Chansen finns ju ändå...

 

Börjar själv fundera på att vänta med att öppna kartongen tills man hört hur det ser ut för andra. Förutom att det kan vara ganska fult sänker det väl tyvärr andrahandsvärdet en del...

 

Är det någon som vet hur det är med HTC Magic, är den brandad hos Tre?

 

Annars kanske någon annan skulle ta och testa och ringa 3 kundservice och höra med dem... Kanske blir ett helt annat svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju dock svårt att se att personal på 3 skulle ljuga en kund rakt upp i ansiktet. Skulle i så fall vara om denne missförstod frågan (eller innebörden av den)...

 

Blir lätt fel vid kontakt med kundtjänster har jag märkt. Personen kanske var osäker eller trodde väl att det var så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke som slog mig nu är att det kanske helt enkelt bara handlar om att de lagt in lite länkar till Planet3 osv... Det är väl ganska troligt att de gjort i vilket fall... Kan inte detta också göra att de kallar telefonen för brandad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke som slog mig nu är att det kanske helt enkelt bara handlar om att de lagt in lite länkar till Planet3 osv... Det är väl ganska troligt att de gjort i vilket fall... Kan inte detta också göra att de kallar telefonen för brandad?

 

Tänkte precis samma sak, de har lagt in egna program som inte går att ta bort, bilder som inte går att ta bort och annat...Precis som de gjort på min nuvarande SE. Mycket irriterande är det...

 

Kanske 3-symbol i bakgrunden, bakom alla program (som inte heller går att ändra)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag beställde min vita 32-gigare sade kundtjänstpersonen att telefonerna INTE är brandade då Apple inte tillåter det. Den andra personen på kundtjänsten som nämns i denna tråd kanske uppfattade frågan som att telefonen är bunden till Tre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...