Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

hur kan då telia vara ett bättre alternativ? dum fråga kanske, men nu hänger jag inte med. med tre får du ju använda hela beloppet, och det känns ju rimligt.

Jo telia är ändå bättre.

 

Mycket bättre täckning!

 

Något som många glömmer bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar
Jo telia är ändå bättre.

 

Mycket bättre täckning!

 

Något som många glömmer bort.

 

 

Håller helt med, vad skall man ha en stor jäkla pott till om man inte kan ringa, täckning saknas och bara 112 funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget behov att ha täckning i norrland, men visst Telia har bättre täckning eftersom telefonen kan går ned till EDGE/GSM vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre´s olika abonnemang påminner skarpt om Telias iMini,Medium å Maxi som suger hårt.....

 

Ja exakt! Tycker det är helt värdelöst utav 3 att inte ge möjligheten att välja vilket abonnemang man vill ha istället för att låsa in iPhone på 3 abonnemang. OCh det är värdelöst att de vill att man skall låsa upp sig på 24 månader!

 

 

Dåligt och dyrt känns det som med dessa tre abonnemang.

 

Pott 399

399*24 = 9575kr

49*24 = 1176kr

895 kr

Summa 11646 kr

 

Pott 499

499*24 =11976kr

49*24 = 1176kr

Summa 13152 kr

 

3 Total

699*24 = 16776kr

49*24 = 1176kr

Summa 17952 kr

 

Detta är enbart de fast avgifterna. Snålt med data på Pott 399 2GB för att på de 2 övriga hoppa upp ända till 10GB. Dåligt att de övriga abonnemangen finns tillgängliga. Tex om man använder mer data och sms/mms än att ringa. Då är dessa abonnemang ovanför dyra!

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo telia är ändå bättre.

 

Mycket bättre täckning!

 

Något som många glömmer bort.

 

 

Huvudsaken att man har täckning ÖVERALLT då får opratören ta ut vilka avgifter som helst emot kunden.

 

 

Något som många glömmer bort...

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tres täckning är faktiskt bedrövligt inomhus. Ett exempel är i biografen Rigoletto som ligger mellan Hötorget och Östermalm. Går man in där så har man ingen täckning och då är det ändå mitt i innerstan.

 

 

Detta var ett bra exempel över en extremt viktig plats som man bara måste ha täckning på. Biografen Rigoletto i Sthlm...

 

 

*suck*

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget på 3s hemsida om man kan använda telefonen som dongel, men det gör det på Telias.

 

Är den funktionen aktiverad på 3? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag också skriva?:

 

klagaklagadyrtklagaklagaklagaklagadyrtklagaklagaklagaklagadyrtklagakla

gaklagaklagadyrtklagaklagaklagaklagadyrtklagaklagaklagaklagadyrtklagakl

agaklagaklagadyrtklagaklagaklagaklagadyrtklagaklaga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren
Instämmer med Johanbogren: Uppkopplingsavgift, SMS dras av potten. Det är först när du har förbrukat din pott som du faktureras utöver.

 

Har alla som lagt intresseanmälan fått ett mejl med erbjudande om förköp av iPhone 3GS. Det verkar vara någon som har läckt ut länkarna som endast skulle till intresseanmälarna.

Jag har inte fått något mail :deppig:

Tror inte hellar att alla som har intresseanmält tänker köpa någon från tre. Finns väl ett antal som bara är nyfikna. . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt! Tycker det är helt värdelöst utav 3 att inte ge möjligheten att välja vilket abonnemang man vill ha istället för att låsa in iPhone på 3 abonnemang. OCh det är värdelöst att de vill att man skall låsa upp sig på 24 månader!

Precis som när Telia släppte iPhone förra gången så kommer det säkerligen bli möjligt att köpa denna iPhone till alla abonnemang och med kontantkort. Men man får ge sig till tåls, förmodligen minst till 31 juli...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått något mail :deppig:

Tror inte hellar att alla som har intresseanmält tänker köpa någon från tre. Finns väl ett antal som bara är nyfikna. . .

 

Vet inte hur bra koll Tre har på sina förhandsbokningar. Får helt enkelt hålla tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Johanbogren: Uppkopplingsavgift, SMS dras av potten. Det är först när du har förbrukat din pott som du faktureras utöver.

 

Har alla som lagt intresseanmälan fått ett mejl med erbjudande om förköp av iPhone 3GS. Det verkar vara någon som har läckt ut länkarna som endast skulle till intresseanmälarna.

 

Ok då har det ändrats sedan jag var kund senast, då ser det lite mer intressant ut. Telenor skulle ha 4320 kr för 16 gb 3G med 399 abb, detta är ett par tusen billigare om man bortser dom 399 kr/mån man ringer upp (49x24+895)=2071 kr för 32 gb, fan vet inte om man skulle slå till?

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt! Tycker det är helt värdelöst utav 3 att inte ge möjligheten att välja vilket abonnemang man vill ha istället för att låsa in iPhone på 3 abonnemang. OCh det är värdelöst att de vill att man skall låsa upp sig på 24 månader!

 

 

Dåligt och dyrt känns det som med dessa tre abonnemang.

 

Pott 399

399*24 = 9575kr

49*24 = 1176kr

895 kr

Summa 11646 kr

 

Pott 499

499*24 =11976kr

49*24 = 1176kr

Summa 13152 kr

 

3 Total

699*24 = 16776kr

49*24 = 1176kr

Summa 17952 kr

 

Detta är enbart de fast avgifterna. Snålt med data på Pott 399 2GB för att på de 2 övriga hoppa upp ända till 10GB. Dåligt att de övriga abonnemangen finns tillgängliga. Tex om man använder mer data och sms/mms än att ringa. Då är dessa abonnemang ovanför dyra!

 

 

 

Mvh

 

Jag har bara en fråga!

 

Vilket jävla stolpskott till ekonomi-pucko tyckte att han/hon gjorde ett bra jobb när den kom på ett abonnemang som efter två år genererar en kostnad på nästan 18.000 kr?

 

Hur i HELVETE tänkte man där?

 

Det är inte dyrt, det är inte väldigt dyrt, det är helt jävla omänskligt dyrt! Det är helt... jag finner fan inte ord.

 

Hjälp mig förstå vad som hände!

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte labbe, kan inte....kan bara ge dig det korta svaret....42. Eller förstod vi inte frågan? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en fråga!

 

Vilket jävla stolpskott till ekonomi-pucko tyckte att han/hon gjorde ett bra jobb när den kom på ett abonnemang som efter två år genererar en kostnad på nästan 18.000 kr?

 

Hur i HELVETE tänkte man där?

 

Det är inte dyrt, det är inte väldigt dyrt, det är helt jävla omänskligt dyrt! Det är helt... jag finner fan inte ord.

 

Hjälp mig förstå vad som hände!

 

// Labbe

 

Jag tycker att man måste kolla hur mycket iPhone skulle ha kostat utan abb. Runt 7000 kr. Du får helt enkelt ta abbonemangen - 7000. Det viktigaste tycker jag att man ska få ringa upp pengarna. En telefon skall ju användas till för att ringa, sms, surf. Det är ju inte som telia där du endast får surfa gratis, allt annat kostar, samtal och sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en fråga!

 

Vilket jävla stolpskott till ekonomi-pucko tyckte att han/hon gjorde ett bra jobb när den kom på ett abonnemang som efter två år genererar en kostnad på nästan 18.000 kr?

 

Hur i HELVETE tänkte man där?

 

Det är inte dyrt, det är inte väldigt dyrt, det är helt jävla omänskligt dyrt! Det är helt... jag finner fan inte ord.

 

Hjälp mig förstå vad som hände!

 

// Labbe

 

Ekonomi-puckot kommer att geniförklaras, och har troligen gjort ett otroligt bra jobb som har insett att många kunder har ett sådant sjukligt prylbegär att de den 31 juli 2009 gör allt, ger allt, utan tanke på vare sig nytta eller nöje i relation till behovet.

Eller har jag missuppfattat din fråga, menar du att puckot skulle ha genererat mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att 3's företagsabonnemang är riktigt hett för egen del. Har redan 3Business Max och en sketen G900 som är fullkomligt värdelöst. Med en förlängning och 49kr extra i månaden har man en iPhone i handen... Dessutom ingår 10GB surf vilket nu kostar en förmögenhet.

 

Riktigt nice!

 

Har sedan sista april endast haft ett mobilt bredband hemma i väntan på att fiberoptik ska dras in och har under denna tid klarat mig ypperligt på 5GB/mån. Detta innefattar ganska stadigt surfande, dock ej nedladdningen som jag i princip upphört med sedan dess. 10GB bör relativt enkelt räcka på en mobil enhet, även till surf via delning till datorn om man struntar i att ladda ner (vilket man väl knappast funderar på att göra så ofta i alla fall med tanke på hastigheten?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tok för dyrt för mig. Jag ringer inte ens en timme i månaden, skickar knappt några sms eller mms.

JAg väntar på bättre erbjudande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren

Hur lätt spränger man 2gb gränsen om man inte använder den som modem till datorn?

Safari använder lite mer än opera som jag använder på min E61 nu.

 

Står i valet och kvalet mellan pott399 och 499.

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite nyfiken så jag kollade vad Amerikanerna måste betala med AT&T & det jag räknade på var deras minsta abonnemang & det var rätt så likt vad vi har i Sverige

 

iPhone 3GS 32 gb

299$ = c:a 2232 kr (ingen vat inräknad där)

 

Abonnemang: det minsta 24 mån

39,99$ + 30$ i dataplan/mån = 12552 kr (ingen vat inräknad där)

Då ingår inga SMS eller MMS dessa får man teckna ytterligare avtal om eller köra löspris på 0,2$= 1,5 kr

 

Sedan är deras abonnemang annorlunda utformade med fria minuter mellan 21-06 & något dom kallar "rollover" dvs man får flytta över oförbrukad tid till nästa månad, klart bättre än i Sverige, men ändå priserna känns igen så vi ska nog inte klaga för mycket.

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 3G S 32 Gb vit i går hos Tre.

 

 

Det verkar som den levereras den 31 juli :)

 

På hemsidan står det "Levereras 31 juli , beställ innan 28 juli"

 

Alltså kommer på posten den 31?

 

Så tolkar jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhandsbokade när infon gick ut och beställde en 32gb idag. För mig kommer det bli en riktigt bra deal!

 

Ser fram emot leverans nu bara så man kan pensionera sin 2G.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren

Har beställt en svart 32gb med pott 499.

Hoppas den kommer den 31:e. Annars blir den en jobbig helg.

Kommer nog kännas en smula bättre än en tre år gammal E61 som har tappats några gånger för mycket :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort iordning ett enkelt litet kalkylblad för att se vilket som blir bäst abonnemang för just dig själv.

Hoppas det hjälper någon mer än mig själv iaf...

 

Men, låt bli att ange antal sms till strax under 3k och samtidigt mms så att den totala summan av dom hamnar på över 3k st, för då buggar 3Total lite grann :P

iPhonepriser_3_telia.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Beställde en svart iPhone 3GS 32GB med 3 Total :)

 

Känns bra! Kan det inte bli den 31:a nu? :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...