Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten

Av de operatörer som kommer att sälja iPhone 3GS är det hittills bara Telia som gått ut med prisuppgifter. I dag meddelar Tre att de kommer att presentera sina priser under morgondagen.

 

Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar
slicemenice

Spännande! Hoppas de kommer med lite mer humana surferbjudanden än det telia kom med till sitt förköp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande! Hoppas de kommer med lite mer humana surferbjudanden än det telia kom med till sitt förköp...

 

 

Vad är det för fel på telias erbjudande om man vill kunna surfa? Är ju deras stora paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på telias erbjudande om man vill kunna surfa? Är ju deras stora paket.

 

Hade varit nice om man kunnat välja det lillapaketet istället. De flesta har nog ingen större nytta av 5GB i månaden. 0.5GB skulle räcka fint för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på telias erbjudande om man vill kunna surfa? Är ju deras stora paket.

 

378 kronor i månaden. Bindningstid 24 månader. Dessutom: Hastigheten stryps till 57 kbit/s om användandet överstiger 5GB i månaden. Tack, Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

378 kronor i månaden. Bindningstid 24 månader. Dessutom: Hastigheten stryps till 57 kbit/s om användandet överstiger 5GB i månaden. Tack, Telia?

 

Vad har 3 för datapaket? Står ingenting om det på deras websida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har 3 för datapaket? Står ingenting om det på deras websida.

 

Eftersom jag inte kan editera mina inlägg så får jag väl svara på mitt eget.

 

5 spänn om dagen kostar 3's turbo datapaket. Billigare än telia och ingen begränsing. Låter ju mycket bra.

Det lutar åt 3 för min del nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av egen erfarenhet lär jag aldrig mer köpa en telefon/abonnemang från operatören 3...

 

Avtalen ser jättebra ut till en början, hux flux ändrar de avtalen utan att meddela...

 

Exempel 1:

När 3 var relativt nya hade de en drive där de sålde ut Motorola A925 med kontantkort för 650kr. Allt verkade kanon och samtalspriserna motsvarande andra operatörers kontantkort. Kalas! Jag var en av de lyckliga som fick tag i en...

 

någon månad eller två senare får man reda på att man nu måste köpa samtalsminuter istället för att fylla på med pengar. Det minsta man kunde köpa var 120 min för 199:- + att man var tvungen att fylla på med vanliga pengar för sms/mms. 199 kronor+/månaden är rätt mycket för en gymnasieelev. Så jag sa upp kontantkortet och krävde att telefonen skulle låsas upp. Efter ett vänligt men bestämt tal från min sida gick det igenom...

 

Exempel 2:

Det dröjde några år och jag ville ha en SE K800i...

Kollade runt bland olika operatörer och 3 verkade billigast och bäst. Eller egentligen inte billigast men de hade en grej som jag gillade väldigt mycket. Med abonnemanget 3 Kombo Music fick man fri tillgång till musikbiblioteket. Musiken var låst till telefonen så kopiering behövde de inte vara oroliga för. Jag tyckte att det var hur smidigt som helst för en annan som är precis tokig i musik. Trivdes jättebra med det!

 

Efter bara några månader blev avtalet ändrat, fri tillgång till streamning av musik samt 10 fria nedladdningar.

 

Nåja tänkte jag 10 nedladdningar kanske man kan klara sig på då. Kikar runt och ska välja ut 10 låtar för den månaden. Märker då att alla låtar kostar pengar! Vad i h-e tänkte jag och ringde 3s kundservice.

 

"De 10 fria låtarna finns på startsidan"

 

M a o 10 fria låtar som de hade valt. Eftersom jag inte har varit speciellt förtjust varken i britney spears eller markoolio laddade jag inte hem en enda låt.

 

Så det slutade alltså med att jag betalade för en tjänst jag inte kunde använda i 15-16 mån...

 

Jag trodde att de hade bättrat sig efter skopan PLUS-Sverker gav dem ang kontantkorten men nej då.

 

Så 3 blir det aldrig igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tre:es affärsidé är: bedrövlig teckning men bra priser.

 

Telia har mycket, mycket, mycket bättre teckning än tre, vilket innebär att de måste kompensera detta på priserna.

 

Är man i stockholm är det fine men är man på landet på sommaren är det inte kul att ha tre :(

 

Detta verkar inte vissa på forumet fatta (tyvärr).

 

Men det är klart är man bara i stockholm så ska man ju ta tre.

 

Så klaga inte på telia, var istället glad över att det finns något alernativ som är till för hela sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tre:es affärsidé är: bedrövlig teckning men bra priser.

 

Telia har mycket, mycket, mycket bättre teckning än tre, vilket innebär att de måste kompensera detta på priserna.

 

Är man i stockholm är det fine men är man på landet på sommaren är det inte kul att ha tre :(

 

Detta verkar inte vissa på forumet fatta (tyvärr).

 

Men det är klart är man bara i stockholm så ska man ju ta tre.

 

Så klaga inte på telia, var istället glad över att det finns något alernativ som är till för hela sverige.

 

Det håller jag också med om. De har väl haft sveriges bäst täckande 3g-nät en gång i tiden, men 2g-nätet, där nyttjar de väl 1/4 av comviqs nät eller nåt...

 

För en annan som som befinner sig utanför städers centrum och i städer som snarare borde kallas byar då och då är det rätt tacksamt med telia. Man behöver aldrig oroa sig för dålig täckning :)

 

Dessutom har jag aldrig haft strul med telia/halebop någon gång. Då har jag provat europolitan/vodafone/telenor, 3, comviq samt halebop/telia. Telia har jag aldrig behövt kontakta någon gång. Allt har bara funkat! Värst var 3! Nätet ligger nere stup i kvarten samt att de ändrar avtalen när de känner för det. Telia brukar hålla sig till sina är min erfarenhet. Vill de förnya något gör de ett nytt abonnemang (på gott och ont).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tre:es affärsidé är: bedrövlig teckning men bra priser.

 

Telia har mycket, mycket, mycket bättre teckning än tre, vilket innebär att de måste kompensera detta på priserna.

 

Är man i stockholm är det fine men är man på landet på sommaren är det inte kul att ha tre :(

 

Detta verkar inte vissa på forumet fatta (tyvärr).

 

Men det är klart är man bara i stockholm så ska man ju ta tre.

 

Så klaga inte på telia, var istället glad över att det finns något alernativ som är till för hela sverige.

 

Jo det beror ju på var man bor iofs. Jag kommer röra mig till 99% i malmö/lund-området och där är det bra täckning hos 3 enligt deras täckningskarta iaf.

Telia verkar ok också om man kan köpa med billigare datapaket. 199 i månaden tycker jag är för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte hittar 3:s priser? Har haft tre i många år nu, inte bättre täckning än telia, men inget jag stör mig på. Sjuuukt mycket bättre täckning än tele2. iaf, helsingborg, skåne enligt min erfaranhet. som är högst vetenskaplig ;-)

 

MEN VAR E TRES PRISER???? grrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tre:es affärsidé är: bedrövlig teckning men bra priser.

 

Telia har mycket, mycket, mycket bättre teckning än tre, vilket innebär att de måste kompensera detta på priserna.

 

Är man i stockholm är det fine men är man på landet på sommaren är det inte kul att ha tre :(

 

Detta verkar inte vissa på forumet fatta (tyvärr).

 

Men det är klart är man bara i stockholm så ska man ju ta tre.

 

Så klaga inte på telia, var istället glad över att det finns något alernativ som är till för hela sverige.

 

I mitt torp i smålansskogarn är det bara tre som fungerar, och det riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte hittar 3:s priser? Har haft tre i många år nu, inte bättre täckning än telia, men inget jag stör mig på. Sjuuukt mycket bättre täckning än tele2. iaf, helsingborg, skåne enligt min erfaranhet. som är högst vetenskaplig ;-)

 

MEN VAR E TRES PRISER???? grrr

 

 

De skulle släppa priserna i dag. Dagen är fortfarande ung. Tålamod! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tre:es affärsidé är: bedrövlig teckning men bra priser.

 

Telia har mycket, mycket, mycket bättre teckning än tre, vilket innebär att de måste kompensera detta på priserna.

 

Är man i stockholm är det fine men är man på landet på sommaren är det inte kul att ha tre :(

 

Detta verkar inte vissa på forumet fatta (tyvärr).

 

Men det är klart är man bara i stockholm så ska man ju ta tre.

 

Så klaga inte på telia, var istället glad över att det finns något alernativ som är till för hela sverige.

 

Ett riktigt bra sansat inlägg. Varken 3 eller Telia bedriver välgörenhet. Tres täckning är faktiskt bedrövligt inomhus. Ett exempel är i biografen Rigoletto som ligger mellan Hötorget och Östermalm. Går man in där så har man ingen täckning och då är det ändå mitt i innerstan. Man väljer ju Tre för att de är billiga och jag kan leva med skönhetsfläckarna. Villkoren för surf på mobilen är bättre än Telia anser jag. att Tre uppger pris per dygn är inte riktigt schysst gentemot andra operatörer. 5x30=150 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren
. . . Tres täckning är faktiskt bedrövligt inomhus. Ett exempel är i biografen Rigoletto som ligger mellan Hötorget och Östermalm. Går man in där så har man ingen täckning och då är det ändå mitt i innerstan. . . .

Nu vet ju inte jag vad de har gjort på Rigoletto, men i många konsertsalar har man skärmat av så att man inte ska få signal till sin mobiltelefon för att det inte skall ringa i tid och otid.

 

Släpp priserna nu!!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det rätt om jag förstått det så att det kommer skickas mejl med priser till de som gjort intresseanmälan. Alltså ingen allmän info på deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet ju inte jag vad de har gjort på Rigoletto, men i många konsertsalar har man skärmat av så att man inte ska få signal till sin mobiltelefon för att det inte skall ringa i tid och otid.

 

Släpp priserna nu!!! :totaltgalen:

 

De hade inte skärmat av Tele2. Iofs var det GSM. Förhoppningsvis kommer möjligheten att förhandsboka ett ex idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Jag har gjort en intresseanmälan - så snart jag har mejlet skriver jag ihop en nyhet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Store är nere just nu... kan det vara iPhone-priser?

 

Fast själv är jag övertygad om att det kommer att finnas en macNetBook (niohundragrammare) för 5000 spänn och med kanonprestanda i shoppen strax! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"2009-07-22 13:12

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon

Av de operatörer som kommer att sälja iPhone 3GS är det hittills bara Telia som gått ut med prisuppgifter. I dag meddelar Tre att de kommer att presentera sina priser under morgondagen."

 

 

Stämmer inte denna uppgift?

Kom uppgiften från någon ansvarig?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre skulle släppa priserna till de som förhandsbokat/gjort intresse anmälan. Jag har gjort intresse anmälan, men än har det inte kommit något nedrans mail!!!

 

Får väl ta till mig av Appes lugnande ord och lugna mig :P

Tar en kopp kaffe till....men sen är det bäst att de kommit!!! :crossfingers:

 

 

( annars kanske någon hänger på en räd mot 3? :ninja: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre skulle släppa priserna till de som förhandsbokat/gjort intresse anmälan. Jag har gjort intresse anmälan, men än har det inte kommit något nedrans mail!!!

 

Får väl ta till mig av Appes lugnande ord och lugna mig :P

Tar en kopp kaffe till....men sen är det bäst att de kommit!!! :crossfingers:

 

 

( annars kanske någon hänger på en räd mot 3? :ninja: )

Jag är på :ninja:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte heller göra annat än att hylla 3 före telia. Bor ute på landet och telia kunder har har i bästa fall en 1 (en!) "plutt" i täckning ifrån ett hustak medans 3 kunder har full täckning. En annan kul sak är att det faktiskt finns en mobilmast i närheten och den är då inte 3's. :P

 

Nä, vill inte favorisera något bolag för de kan säkert vara minst lika pissiga på annat men att gnälla om att 3's täckning inte fungerar utanför Stockholm kanske man inte ska göra innan man själv lärt sig hitta utanför stadskyltarna. Väldigt sällan jag varit utan täckning med mitt 3 ialf och jag vågar nog påstå att jag är väldigt berest i detta land.

 

Hoppas jag inte trampade någon på tårna, var inte min avsikt isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte heller göra annat än att hylla 3 före telia. Bor ute på landet och telia kunder har har i bästa fall en 1 (en!) "plutt" i täckning ifrån ett hustak medans 3 kunder har full täckning. En annan kul sak är att det faktiskt finns en mobilmast i närheten och den är då inte 3's. :P

 

Nä, vill inte favorisera något bolag för de kan säkert vara minst lika pissiga på annat men att gnälla om att 3's täckning inte fungerar utanför Stockholm kanske man inte ska göra innan man själv lärt sig hitta utanför stadskyltarna. Väldigt sällan jag varit utan täckning med mitt 3 ialf och jag vågar nog påstå att jag är väldigt berest i detta land.

 

Hoppas jag inte trampade någon på tårna, var inte min avsikt isf.

 

delar din upplevelse men har lessnat på att tjata om det :D Telia har fått en renæssans bland ungdomen idag(sjukt att det kan vara hippt att låta som en pensionær?...."telia fungerar ALLTID bla bla bla" bullcrap!

 

 

edit: tre.se ligger nere.... *hoppas*

 

(fast vad går jag och hoppas før... måste ju ta den via norge før att få den upplåst :/ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...