Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tre släpper priserna för iPhone 3GS imorgon


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

kan inte labbe, kan inte....kan bara ge dig det korta svaret....42. Eller förstod vi inte frågan? :rolleyes:

 

Jag kanske bara e för trött just nu, kom precis hem från jobbet. Men jag förstår inte alls vad du menar med 42. 10-öringen kanske trillar ner snart, men annars får du gärna förklara...

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar
Ekonomi-puckot kommer att geniförklaras, och har troligen gjort ett otroligt bra jobb som har insett att många kunder har ett sådant sjukligt prylbegär att de den 31 juli 2009 gör allt, ger allt, utan tanke på vare sig nytta eller nöje i relation till behovet.

Eller har jag missuppfattat din fråga, menar du att puckot skulle ha genererat mer?

 

Ne, du har uppfattat rätt. Jag menade absolut inte att han borde räknat ut något dyrare abonnemang. Jag förstår också att de finns en massa ännu större puckon därute (ber redan nu om ursäkt om någon råkar känna sig träffad, men det är min åsikt) som kommer nappa på de här abonnemangen utan att ens fattar va de är dom betalar för. Men jag kan bara inte tycka att man kan vara stolt över sitt jobb efter en sån här grej...

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart iPhone 3GS 32GB med 3 Total :)

 

Känns bra! Kan det inte bli den 31:a nu? :jultomte:

 

Håller med, dock med 399 pott :galetglad:

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de glömt erbjudanden för sina befintliga kunder?

 

Jag kan inte hitta någon info gällande förlängning av abonnemang, kan någon annan det?

 

Jag ringde och förhandsbokade när de gick ut med att de skulle sälja den, ja gjorde klart för dem att jag var kund och ville förlänga men de har inte hört av sig om erbjudanden, någon annan som ska förlänga o undrar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de glömt erbjudanden för sina befintliga kunder?

 

Jag kan inte hitta någon info gällande förlängning av abonnemang, kan någon annan det?

 

Jag ringde och förhandsbokade när de gick ut med att de skulle sälja den, ja gjorde klart för dem att jag var kund och ville förlänga men de har inte hört av sig om erbjudanden, någon annan som ska förlänga o undrar??

 

 

Jag skulle lugna mig om jag var dig. Dessa 3 abonnemang måste vara för de desperat eller pryltokiga människor. Det måste komma ut flera abonnemangsformer än dessa ynka & dyra 3 abonnemang...

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att inse fakta: priskriget på abonnemang har inte börjat ännu, och vi kommer att få dras med höga priser ett tag. ingen vits att klaga, det är så här det kostar, så är det bara. vad ska man göra åt det? köpa en sony ericsson walkman och googla lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren
Har de glömt erbjudanden för sina befintliga kunder?

 

Jag kan inte hitta någon info gällande förlängning av abonnemang, kan någon annan det?

 

Jag ringde och förhandsbokade när de gick ut med att de skulle sälja den, ja gjorde klart för dem att jag var kund och ville förlänga men de har inte hört av sig om erbjudanden, någon annan som ska förlänga o undrar??

Jag har förlängt mitt abonnemang.

Samma erbjudande som vid nyteckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en av de 4000 lyckliga som fick förhandsboka en svart iPhone 3GS 32GB.

 

sharkbait: VARFÖR skall Tre släppa billigare abonnemang när suget på iPhone 3GS är så stort över hela världen? Behovet är större än tillgången, och då sänker man inte till 299 kr / månad i 18 månader och 0 kronor för en iPhone 3GS 32GB. Det är bara att jämföra med HTCn, den är ganska kall och ändå kostar den 499 kr i 24 månader, 0 kr för mobilen.

 

Så snacket att priserna kommer sänkas radikalt för iPhone är inte sant. Titta bara på gamla iPhone 3G 8 GB, 399kr i 24 månader eller Halebops med kontantkort 4995 kr. Så himla billig har den inte blivit trots att den är ett år gammal.

 

Inne på Daglivs i fridhemsplan saknar Tre täckning. Så det finns faktiskt hål mitt i innerstaden trots att byggnaden inte ligger under jord. Det måste Tre titta på.

 

LabbeKjellberg: Tyvärr kostar det att ligga på topp. Sen är jag, och andra väldigt klara på vad vi ger oss in på. Har haft Tre sen 2005 och kalkylen är inte så tokigt som du påstår. Det är bara tänka på att drygt 250-300 kr av 3pott499 abonnemanget är kostnaden för själva telefonen (avbetalning), resten används till tjänster och samtal. Vill man bara ringa funkar det med en SE lur också för 99 kr/månad i 24 månader 0 kr för luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort iordning ett enkelt litet kalkylblad för att se vilket som blir bäst abonnemang för just dig själv.

Hoppas det hjälper någon mer än mig själv iaf...

 

Men, låt bli att ange antal sms till strax under 3k och samtidigt mms så att den totala summan av dom hamnar på över 3k st, för då buggar 3Total lite grann :P

 

 

Jättebra initiativ, men för 3Pott-abonnemangen går det att köpa "tillägg" tex, SMS-paket för 99 kr/månad (ger 3000 gratis SMS), brytpunkten går vid 145 SMS då det blir lönt att skaffa 3SMSFlat.

 

3Friends Plus för 69 kr/månad och ger 3000 minuter i fasta nät och inom 3s nät.

 

Det skulle vara grymt om du kunde lägga till de så ser man att Tres abonnemang > Telias.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sharkbait: VARFÖR skall Tre släppa billigare abonnemang när suget på iPhone 3GS är så stort över hela världen? Behovet är större än tillgången, och då sänker man inte till 299 kr / månad i 18 månader och 0 kronor för en iPhone 3GS 32GB. Det är bara att jämföra med HTCn, den är ganska kall och ändå kostar den 499 kr i 24 månader, 0 kr för mobilen.

 

 

HTC Magic finns med 3Vänner, 3Pott 199, 3Pott 299, 3Pott 399, 3Pott 499 och 2FastPris 599. Abonnemangen kan du välja om du vill binda i 18 eller 24 månader.

 

Det är just detta de skall göra man iPhone, tycker jag. Valmöjligheter beroende på hur mycket man använder sin mobil istället för att ett mobilföretag tvingar in sina kunder på futtiga 3 abonnemang.

 

Sedan ditt snacka om att TRE skulle sänka abonnemangs kostanade är inget jag har talat om! Utan jag talar om att man skall kunna välja vad man är i behov utav tex så skulle jag hellre kanske välja 3Vänner för 69kr/mån, bindningstid på 18 månader och betala extra för mobilen istället för att bli intvingad i 399,499 och 699 abonnemang när man kanske inte nyttjar hela summan som man måste betala in varje månad och som försvinner till TRE om du inte använder för HELA beloppet!

 

Att suget är större än vad Apple hinner tillverka iPhone är väl ingen nyhet därav så vore det ännu klokar med större välmöjligheter bland abonnemangen och det skulle resultera i fler sålda iPhone enheter och mera pengar till Apple!!

 

Att det saknas enheter vid en nylansering är väl inte första gången det händer. Så Apple är väl inte unik för sin release utav iPhone 3Gs.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sharkbait: Jag har nog missuppfattat dig när det gäller prissänkning av iPhone 3GS. Det ber jag om ursäkt för. Nu tillbaka OT. Valmöjligheter är givetvis bra och jag är lika övertygad som du när det gäller fler alternativ till både bindningstid och abonnemang längre fram i tiden.

 

En möjlig deal i framtiden kan vara 3Pott 299 + 2000 i engångsavgift samt 49x24 för 32GB.

 

Jag håller inte riktigt med dig att fler typer av abonnemang skulle generera högre försäljning när det råder brist på en vara. Snarare är det så, ponera att det endast finns 10000 iPhone 3GS vid första leveransen. Givetvis skulle Telia, Tre, Telenor försöka sälja så dyra abonnemang som möjligt och ändå få de sålda. Finns det däremot 1 miljon enheter, då behöver man flera typer av abonnemang för att locka fler kunder.

 

Jag satt och räknade lite på Tres priser på HTC Magic. Det verkar som de försöker kränga den eftersom lägsta pris blir 18*69+199*18+1495 = 6319 och då tillkommer det kostnader för samtal och tjänster vilken är ett måste eftersom mobilen är låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren
Inne på Daglivs i fridhemsplan saknar Tre täckning. Så det finns faktiskt hål mitt i innerstaden trots att byggnaden inte ligger under jord. Det måste Tre titta på.

Skriv till deras Kundombudsman:

3 Kundombudsmannen

Box 30213

104 25 Stockholm

 

Tyvärr verkar det som att det bara går att snigelposta för tillfället.

Jag klagade hit om att jag ville ha iPhone :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort Johan xD =). Det jag inte förstår är varför Tre i Sverige inte fick gamla iPhone 3G när Tre i HK hade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev också uppringd igår! Det blev en 16gb svart med 3Pott 499.

Allt detta tjat om att det är dyrt, det beror ju på hur mycket man ringer för. Jag har för närvarande nästan 600kr på min räkning varje månad, med en skitkass K770i som knappt fungerar längre. Så jag går förmodligen till och med plus med min iPhone-deal!

 

Några saker jag frågade när jag blev uppringd:

 

Är det 3Surf eller 3Surf Turbo som ingår i priset?

3Surf Turbo! (Upp till 6mbit)

 

Ingår verkligen uppkopplingsavgifter i potten?

Ja!

 

En annan grej som personen frågade mig var om jag ville köpa ett tillägg, 3 Friends för 69kr/månad.

Då får man ringa gratis till 3 och fasta nätet. Även det priset ingår i potten om man inte överstiger 430kr.

 

Jag tyckte det var en bra deal! Särskillt om man jämför med min nuvarande räkning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra initiativ, men för 3Pott-abonnemangen går det att köpa "tillägg" tex, SMS-paket för 99 kr/månad (ger 3000 gratis SMS), brytpunkten går vid 145 SMS då det blir lönt att skaffa 3SMSFlat.

 

3Friends Plus för 69 kr/månad och ger 3000 minuter i fasta nät och inom 3s nät.

 

Det skulle vara grymt om du kunde lägga till de så ser man att Tres abonnemang > Telias.

Du är jobbig... men har ändå en poäng.

Har lagt till dom olika sms-paketen, dock så skiter jag i Friends-paketen, då det skulle öka antalet alternativ rejält. Om man känner att man ringer mycket inom tre får man räkna lite själv utöver det, borde dom flesta klara...

 

Om nån annan känner sig manad att lägga in Friends får den självklart gärna göra det :)

 

Edit: kalkylbladen ska med också :P

iPhonepriser.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag en baddare på excel, men när jag tittar i formeln för rörlig kostad i "Beräkningar - 3 pott 399 sms Fl" så ser det lite mysko ut. 3SMSFlat drar 99 kr ifrån potten. Så det innebär från 3Pott399 finns det endast 300 kr kvar att ringa för eller tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanbogren
Bra gjort Johan xD =). Det jag inte förstår är varför Tre i Sverige inte fick gamla iPhone 3G när Tre i HK hade den.

Tror nog inte jag kan ta åt mig äran för det ;-)

Tycker däremot att det är bättre att säga något än att gnälla för sig själv.

Det står på tre.se att tre scandinavien är ett joint venture mellan svenska Investor & Hong Kong baserade Hutchinson.

Även om de samarbetar mellan de olika bolagen är de fortfarande inte samma bolag.

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag en baddare på excel, men när jag tittar i formeln för rörlig kostad i "Beräkningar - 3 pott 399 sms Fl" så ser det lite mysko ut. 3SMSFlat drar 99 kr ifrån potten. Så det innebär från 3Pott399 finns det endast 300 kr kvar att ringa för eller tjänster.

Ah, det var så det funkade... känns som att tre gör allt för att göra det så svårt för kunden att få reda på hur mycket det kommer kosta, var mycket enklare med telia :utskallning:

 

Men tack för rättelsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ringde till 3 och försökte förlänga mitt nuvarande abonnemang "199" med en Iphone, där blev det stop.

 

Om man vill förlänga abonnemanget så måste man byta abonnemangsform till ett av dem som de gått ut med med iphone och det gick inte bra att betala av telefonen kontant.

 

De vet heller inte om den kommer att gå att köpa på det sättet lite senare.

 

Konstiga var att denna säljaren var inte ens säljande, mkt märkligt med tanke på att de brukar ju försöka vända o vrida på mkt för att man ska acceptera erbjudandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 3GS säljer sig själv och det är nog bestämt på högre ort att det är endast de dyrare abonnemangen som finns om man vill förköpa. Enligt säljarna på Tre så har det varit ett oerhört tryck. Speciellt när länkarna läcktes från nyhetsbrevet. Hade förmånen och turen att hamna bland de 4000 pers som får förköpa den. *Nu får man hoppas att posten sköter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...