Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera 10.2 till 10.2.8?


Badmonstret

Rekommendera Poster

Badmonstret

Bör man uppdatera till senaste versionen av 10.2? Om man laddar hem den så kommer den ju att ta relativt mkt plats? (Med 10GB HD.. så vill man inte vifta runt för mycket)

Har i dagsläget problem med Mail, den kan inte skicka e-post, hittar ej utgående porten eller vad det nu heter.. En kompis sa att det kanske beror på att jag använder Proteus (3.6) för det hade låst hennes Mail helt och hållet. Fast min inpost fungerar ju?

Proteus 4.0, vad är det för systemkrav för det? Provade att ladda ner det men det påstod attd et var inkomparibelt med mitt operativsystem :(

Funderar på om mitt problem emd Mail försvinner om jag uppdaterar till 10.2.8 och dessutom Proteus till 4.0? Vad tror någon?

Någon annan anledning att uppdatera till 10.2.8? Är ju ganska nöjd emd det jag har i dagsläget, enda tråkiga är ju att Mail krånglar...

Snälla, hjälp! Och massor av tack på förhand för för svar till denna säkert dumma fråga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Klart att du ska uppdatera. Själv har jag 10.3.3 på min 10GB iBook och det flyter fint.

Panther är klart bättre än Jaguar.

Mail fungerar nog bra, skulle tro att du gjort nog något inställningsfel..

Vad har du för operatör?

(Lite okunnig om Proteus, jag inte vad det är)

 

För att banta ner ditt system så skaffa programmet Monolingual, det rensar bort 0,5GB onödiga språkfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 10.2.8 och är mycket nöjd.

fixar inte progamuppdateraren så du slipper ladda ner på hårddisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badmonstret

Så du tycker inte att det är lönt att bara uppdatera inom Jaguar?

Ang Mail: det har fungerat ibland, och jag vet att jag har flera portar (utgående) som SKA vaar rätt och ahr fungerat men rätt vad det är så la det bara av.. Tråkigt och konstigt..?

Monolingual, fungerar det fortfarande fullt ut att använda både Engelska och Svenska då eller vad händer? (Egentligen är det väl bara i Word jag behöver det iofs.. och där finns alla ordlistor fortfarande kvar eller?) Spelar det ngn roll då om jag har operativsystemet på engelska och programmen blandat engelska och svenska? Var hittar jag monolingual? Bara att ge sig ut och leta rätt på på det stora nätet?

Tack för ditt svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera inte!!!! Löser ej mail problemet! Prova telia gratis det löste mitt likartade mailproblem.

 

Har du en nyare G3 eller G4 satsa på 10.3! Har du en beige G3 så UNDVIK 10.2.8! Efter ett tag pajade hela min partition med OSX och innan dess gick den ofta i den beryktade "dödsvilan"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt mailproblem kan bero på att vissa internetleverantörer har stängt av port 25 för utgående post. Här är en lista på ny smtp:

Telia : smtprelay1.telia.com

Bostream : mailrelay.bostream.com eller mailrelay.bostream.se

Upc-Chello : mail.chello.se

Bredbandsbolaget : smtp.bredband.net

Tele2 : smtpserver.swip.net

Hernönet : smtp.hernonet.se

Comhem : mail1.comhem.se

Internet5 : mailhost.internet5.net

Bornet : smtp.bornet.net

Rixtelecom : smtp.rixmail.se

Glocalnet : smtp.glocalnet.net

Velocity : mail.karlskrona.net

Telenor : smtp.telenor.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...